Persoonlijk

Mijn tachtigjarige ik

Foto Pixabay

Als je naar mijn dagelijkse werkzaamheden (student) en leeftijdscategorie (eveneens: student) kijkt, komen er misschien al wat ideeën naar boven over wat voor een soort persoon ik ben. Feestjes, nachtuil, actief op Instagram? Zo nu en dan een glaasje te veel? Ha, nee! Oma Iris hier.

Insteken, omslaan…

Tijden geleden heb ik van mijn oma geleerd om te breien en dat vond ik erg leuk om te doen. Nog steeds trouwens, hoewel het een beetje lastig kan zijn om tijd ervoor te vinden. Ergens in de tussentijd leerde ik ook nog punniken, haken, vingerbreien en vingerhaken. Al die dingen hebben vast een heel saai imago, maar als je een ontspannen momentje wilt, werkt het uitstekend. Zeker als je graag zou willen mediteren en tegelijkertijd voor geen meter stil kunt zitten. O ja, het is niet eens moeilijk, ondanks dat je bij breien misschien denkt aan intense frustratie en kluwen van draden en pennen waar je nooit meer uit los komt. Lang leve YouTube!

Dat ding wat ik niet heb

Toevallig kwam het niet hebben van een smartphone nogal eens ter sprake de afgelopen tijd. Ik geloof dat mijn vriendengroep het er niet geheel mee eens is dat ik nog steeds een oude Nokia gebruik en niets anders. Mijn vriend heeft zelfs aangeboden om mijn prehistorische belapparaat stuk te maken, zodat ik wel een nieuwe telefoon moet. Nou, ten eerste zou ik dan weer een vergelijkbaar soort telefoon kopen (helaas wordt mijn vertrouwde Nokia 1622 niet meer geproduceerd). Daarnaast hoeft het gewoon écht niet van mij. De wereld vergaat in ieder geval nog niet door deze keuze en ik leef nog steeds! Echt waar, het is mogelijk. Sommige mensen hebben hier namelijk nogal wat twijfels over.

Eindeloos slapen

De meeste mensen die ongeveer even oud zijn als ik, gaan het liefst relatief laat naar bed en slapen de volgende dag uit. Dat redt ik niet. Ergens tegen elf uur vallen mijn ogen vanzelf dicht, daarom lig ik er graag voor tienen in. Dat moet ook wel, want ik wordt vanzelf uiterlijk half acht wakker. Ik functioneer het beste met een uur of negen slaap en ik heb daar totaal geen problemen mee. Ik hoef in ieder geval niet overdag dutjes te doen, dan zou ik me wel zorgen maken.

Brave student

Hierin ben ik vast niet de enige, maar ik geloof er heilig in dat ik beter op dag één van een bepaald blok al kan beginnen met leren. Op die manier heb ik later in ieder geval geen spijt van het overslaan van leren. Over overslaan gesproken: ik ga in principe naar ieder college en ik schrijf vrolijk (soms minder vrolijk) mee in mijn collegeblok. Misschien stop ik te veel tijd in het leren, maar ik kan wel zeggen dat ik tot nu toe al mijn tentamens in een keer heb gehaald.

Gelukkig ben ik ook niet helemaal ouderwets. Ik ben namelijk ook nog vegetariër en ik ben bezig om mijn oren vol te hangen met ijzerwerk. Misschien zou de term ‘geitenwollensokkenmens’ toepasselijker zijn…

Heb jij ook een ongebruikelijke gewoonte?

x Iris

Geef een reactie

