Persoonlijk

Mijn voornemens van afgelopen vakantie: gelukt?

Nu kan ik het toch echt niet meer ontkennen: het collegejaar is net een paar dagen begonnen en dat betekent dat de hoeveelheid vrije tijd ietwat afneemt. Nogal veel eigenlijk. Aan de andere kant vormt de zomer, voor mijn gevoel meer dan het nieuwe jaar, een mooi omslagpunt. Daarom bedacht ik voor de zomer voornemens voor tijdens de vakantie. Geen ‘moetjes’, maar vooral leuke dingen. Is het me gelukt?

Ben je nieuwsgierig naar een terugblik van afgelopen vakantie? Mijn zomerterugblik vind je hier.

Met mezelf op stap

Het idee was dat ik af en toe alleen op pad wilde, bijvoorbeeld voor een fietstochtje of iets dergelijks. Het liefst iets zonder vastgelegd plan. Dat laatste is wat minder gelukt, maar ik ben zeker in mijn eentje dingen gaan doen. Ik ben bijvoorbeeld alleen gaan shoppen en ik maakte meerdere keren de lange fietsrit naar mijn zus. Er was dus wel steeds een doel en dat was eigenlijk niet de bedoeling van dit doel. Snap je? Misschien dat ik mijn vrije dagen tussendoor gebruik om hier wat meer aan te werken.

Mijn oordeel: onvoldoende/voldoende/goed

Slapen

Mijn zorgstage zorgde ervoor dat ik nogal een bijzonder slaapritme kreeg. Tijdens die stage stond ik namelijk een maand lang om 04.30 uur op en om 20.00 uur dook ik weer onder de wol. Gelukkig werd ik daarna niet automatisch zo vroeg klaarwakker, maar ik merkte wel dat ik steeds vroeg moe werd. Daardoor sliep ik, zeker in het begin van de vakantie, vroeg en lang. Na zo’n nacht voelde ik me wel beter uitgerust dan normaal. Ergens halverwege de zomer schoof mijn bedtijd wel telkens verder op. Het hielp ook niet echt mee dat ik continu ‘nog even één hoofdstukje’ in een boek wilde lezen. Zo tikt de klok wel verder natuurlijk. Toch vind ik dat ik het best netjes, ook omdat meer lezen stiekem een bonusdoel was.

Mijn oordeel: onvoldoende/voldoende/goed

Spullen verkopen

Ik vind het fijn om in de vakantie de boel lekker grondig op te ruimen. Een beetje zoals een voorjaarsschoonmaak in het nieuwe jaar, alleen dan ook ter voorbereiding op drukke tentamenweken waarin ik geen tijd heb. Bij dat opruimen hoort ook weggooien, maar ik had best wel wat spullen die ik niet weg wilde doen. Iets bruikbaars in de prullenbak stoppen is niet mijn ding. Daarom huurde ik voor vier weken een kraampje bij Jouw Marktkraam (#nospon) en zo verkocht ik aardig wat spullen. Zelfs mijn schaatsen, ook al was het buiten snikheet. Het hielp op zich ook wel dat ze na het afprijzen slechts €1,35 kostten. Ach ja. De rest van de spullen heb ik gedoneerd en zo zijn mijn kasten overzichtelijker en leger. Top!

Mijn oordeel: onvoldoende/voldoende/goed

Plantjes

Ik ben gek op alles wat blaadjes heeft en daarom zou ik het liefst het hele huis vol zetten met planten. Niet heel praktisch, maar ik heb in de laatste week van de vakantie toch vier planten erbij gekocht. De grootste daarvan kan makkelijk 2 à 2,5 meter hoog worden en daarmee heb ik op een relatief goedkope manier een privéjungle. Verder heb ik weinig groen aangeschaft, want dat is toch wel wat prijzig.

Mijn oordeel: onvoldoende/voldoende/goed

Uiteindelijk niet slecht, toch? Ik ben in ieder geval best tevreden met afgelopen zomer. Het waren natuurlijk geen spannende doelen, maar dat is juist het leuke van vakantievoornemens: het is heerlijk relaxed. Niet gelukt? Ook geen probleem. Maar, toch wel fijn.

x Iris

Geef een reactie

