Weekoverzichten

Deze week #35 ~ Laatste vakantieweek en rolschaatstrauma

Een nieuw overzicht: is het alweer september? Deze week kreeg ik een trauma door een rolschaatser en een honderdplusser was aan het flirten.

Zondag 27 augustus

Omdat er vandaag niet echt dingen gebeurden waarvan ik zeg :’réuze interessant’, heb ik nog een verhaaltje over gisteren. Ik ging ’s ochtends naar mijn werk en ik besloot een andere route te nemen. Op een afstand zag ik een man aan het rolschaatsen was. Toen ik dichterbij kwam, bleek hij praktisch naakt was. Nou ja, hij had een badpak aan waarvan de onderkant een string was. Een man ja. Verder waren zijn rolschaatsen kniehoog en kanariegeel. Het enige geruststellende aan zijn verschijning was dat hij wel een helm en polsbescherming droeg. Je begrijpt vast wel dat ik nooit meer een andere route neem.

Maandag 28 augustus

Je dag begint toch nét even wat minder lekker als er nog voor zeven uur ’s ochtends iemand buiten met een bosmaaier in de weer is. Wat die persoon dacht, is mij nog steeds een raadsel. Het hield gelukkig snel op. Althans, ik denk dat dat betekent dat ik gewoon weer in slaap was gedonderd. Echter, toen ik het raam opende, zag ik een lading herfstblaadjes. Wat, nu al? Het is zeker wel mooi, alleen voor mijn gevoel is het dit jaar vroeger dan anders. De bijbehorende vroege zonsondergang levert wel mooie taferelen op. Ik ben niet gek op muggen, maar als ze in het warme licht dansen, lijken het niet gloeiende vuurvliegjes.

Dinsdag 29 augustus

Ik deed vandaag onverwachts meer dan ik had gedacht. Na het ontbijt was ik zo moe dat ik het liefst weer in bed zou kruipen, maar zoiets zou alleen averechts hebben gewerkt. Hup, dan maar aan de slag met sport en kleding uitzoeken. Ik heb wat oude kleding die ik al een tijd aan een goed doel wil doneren en kleding die eigenlijk te slecht is om überhaupt nog te dragen. In de buurt staat een kledingcontainer waar je goede kleding (voor hergebruik) en kapotte kleding (voor recycling) mag stoppen. Top!

Daarna had ik wel even zin om te gaan lezen. Jammer genoeg had ik geen boek meer over en de bibliotheek gaat pas om twaalf uur open. Ieder artikel in de krant kreeg dus extra veel liefdevolle aandacht en na de lunch racete ik op weg voor nieuwe boeken. Ik kwam eigenlijk voor slechts twee boeken, maar na wat onderhandelen met mezelf mocht ik een derde in mijn tas proppen. Iets met verslaving of iets dergelijks.

Woensdag 30 augustus

Het is zo heerlijk om met harde regen in bed te liggen. Maar ja, dat is ook niet bepaald een permanente oplossing. Beetje onhandig ook als je met je zus naar het tuincentrum wilt. Ik ben nu vier plantjes rijker, waarvan een zo’n gatenplant. Met een wat mazzel en goed opletten wordt ‘ie misschien een meter of twee hoog. Geen idee hoe ik hem dan van boven naar beneden ga transporteren, maar dat is van latere zorg.

Donderdag 31 augustus

Julia en ik waren van plan om in het centrum van Amsterdam op jacht te gaan naar leuke tweedehands/vintage kleding. Na een stuk of drie winkels waren we het erover eens dat het helemaal niets voor ons is. Sowieso waren de meeste kledingstukken veel duurder dan nieuw. Een simpele jas kostte bijvoorbeeld makkelijk 70 euro. Ik weet wel dat vintage duurder is dan tweedehands, maar zo duur? Misschien dat ik alleen in de verkeerde winkels ben geweest, dat kan ook. Na de lunch ben ik in ieder geval wel geslaagd in een gewone winkel met nieuwe kleding: een zomerjas en een spijkerbroek bij de Primark. Uiteindelijk was het zeker wel een geslaagde dag, ook al heb ik een flink eind gelopen voor in feite niets. Aan de andere kant weet ik nu dat ik geen vintagewinkels meer binnen hoef te lopen.

Vrijdag 1 september

September? O jee. Ik besloot om zonder reden heel erg mijn best te doen op eyeliner en mascara, ook al hoefde ik helemaal nergens heen. Daarnaast friemelde ik mijn nieuwe oorbellen in, wat een flink gedoe is. Achteraf zijn ringetjes van 12 mm wat groter dan ik had gewild, maar ik denk dat ik oorbellen met een diameter van 9 mm nooit in had gekregen. Ik was in ieder geval wel een beetje trots op deze prestatie, vandaar dat ik er zelfs nog een foto van heb gemaakt.

Hoe ik aan die oorbellen ben gekomen, is ook nog een verhaal apart. Ik had een cadeaubon van bol.com ter waarde van 10 euro. Voor mij is het een sport om dan dat bedrag zo precies mogelijk op te maken, zonder te hoeven bijbetalen. Aangezien de verzendkosten onder de 20 euro €2,49 zijn, kon ik dus voor €7,50 iets uitzoeken. Met deze ringetjes hield ik net wat geld over, dus ik ging op zoek naar het goedkoopste item van de site. Daarom ben ik nu ook een pakje cadeauvellen rijker die slechts 99 cent kosten. Dat is ook nooit weg :)

Zaterdag 2 september

Slechthorende ouderen kunnen soms voor grappige en mooie situaties zorgen. Meneer B had bezoek terwijl ik naar buiten liep om zijn koffiekopje vol te schenken.
Bezoek: ‘Tien uur, mooie koffietijd!’
Meneer B: ‘Ja, zeker een mooie meid.’
Bezoek: ‘Nee, koffietijd! Nou ja, ook een mooi meisje, maar ik weet niet of ik dat op mijn leeftijd nog mag zeggen.’
Ik geloof dat ik nooit meer hetzelfde naar dit tweetal zal kijken.

Iets gemist

Woensdag – Een terugblik op mijn zomer
Vrijdag – Ik maakte bonenburgers en de uitkomst was… Interessant.

Medische uitsmijter

Stel, je hebt een hele grote wond. Het oppervlak is zo groot en de wond is zo diep dat hechten geen zin heeft. Wat nu? De oplossing is gek genoeg best simpel. De kans op goede genezing is erg groot als je er een vacuümpomp op zet. Je weet dat je huid bol gaat staan als je bijvoorbeeld wel eens cupping hebt gedaan. Tijdens de genezing op deze manier gebeurt in feite hetzelfde. Het weefsel trekt richting de pomp, totdat het dicht kan groeien.

x Iris

Geef een reactie

