Weekoverzichten

Deze week #34 ~ Ongewenste achtbanen en nieuw haarplan (+ iets nieuws!)

Een nieuw weekoverzicht met een nieuw einde…

Zondag 20 augustus

De dag viel erg goed samen te vatten in drie woorden: slapen, eten en werken. Aan het einde van de dag zat het rijtje in omgekeerde volgorde. Ik werkte namelijk van half tien tot even voor half acht en ik was pas tegen achten thuis. Ik twijfelde nog of ik het avondeten zou laten zitten, maar ik ben meteen erna om iets na negen uur in bed gedoken. Het was goed geweest.

Maandag 21 augustus

Na duizend uur slaap had ik toch vooral heel veel zin in niets. Lang leve documentaires kijken met een breiwerk op schoot. Het enige waar ik me zorgen om hoefde te maken, was het feit dat drie bollen wol en een halve sjaal niet op schoot passen. Ik kon desondanks niet klagen. Maar ja, van zitten word je uiteindelijk toch weer moe. Aangezien het droog en bewolkt was, lapte ik de ramen. Drie dikke spinnen en een emmer ranzig water verder was ik aardig tevreden. Het is me mooi weer gelukt om niet uit het raam te vallen! Ik moet de buitenkant van binnenuit doen, vandaar.

Dinsdag 22 augustus

Samen met een vriendin ging ik bij een andere vriendin thuis eten en dat was heel erg gezellig. Ook heel lekker, want ik heb allemaal dingen uit de Syrische keuken geproefd die ik nog nooit eerder heb gegeten. Daarna hebben we even gezeten, gekletst en gekke filmpjes opgezocht, totdat het ineens tegen middernacht liep. Moe, melig en voldaan schoof ik mijn bed in.

Woensdag 23 augustus

Op de een of andere manier bedenk ik me altijd een maand of twee te laat dat ik mijn teennagels zou kunnen lakken. Vervolgens haal ik de lak er nooit af, want waarom zou je als je voeten warmpjes in sokken verpakt zitten. Slechte gewoonte, ik weet het. Dit jaar koos ik voor knalroze. Ik ben niet iemand die gek is op roze, maar ik vind felle kleuren beter bij voeten passen dan iets anders. Ik kwam er ook achter dat deze nagellak (uit de Rita Ora lijn van Rimmel in de kleur 324 Fashion Heaven) in één laagje dekt, althans, vanaf een afstand zie ik er geen nagel meer doorheen. Erg handig, want rondwaggelen met tenenspreiders is mogelijk de reden dat ik het lakken van mijn teennagels niet heel actief bijhoud.

Donderdag 24 augustus

Bij de Lidl verkopen ze af en toe vegetarische smeersels en die test in graag uit. Dit keer had ik een potje courgettespread. Dat leek me al een bijzondere smaak, tenminste, courgette heeft niet echt een uitgesproken smaak. Reden genoeg om te proeven. Ik kon er geen courgette van maken, behalve door de stukjes die erin zaten. Verder vond ik het best zoet. Niet verkeerd op zich, maar ik merk dat het meeste vega broodbeleg best wel wat hartiger kunnen. De ingrediënten gaven wat verduidelijking: er zit meer zonnebloemolie en appelsap in dan courgette. Hè?

Vrijdag 25 augustus

Het is weer alsof ik in de bloedsuikerachbaan ben beland. Gisteravond moest ik eten vanwege een snel dalende BG, waarna ik wakker werd van een heerlijk hoge 22,6 mmol/L. Vanochtend wilde ik naar mijn zus fietsen (50 minuten) en toen zat ik op 2,9 mmol/L. Snel eten hamsteren en bij aankomst was alles prima. Een uur later 18,8 mmol/L en vlak voordat ik terug wilde fietsen was het 2,6 mmol/L. Mocht je je nu afvragen wat normaal is: tussen de 4 en 8 mmol/L (millimol per liter). Het liefst rond de 5. Luv it.

Zaterdag 26 augustus

Mijn haar is zo ongelukkig als het maar kan. Niets anders dan gespleten punten. Nu ben ik al een tijd lang aan het experimenteren met haar wassen en sinds een jaar gebruik ik shampoo van Sebamed, die beloofde heel mild te zijn. Voor mijn hoofdhuid zeker, maar niet voor mijn haar dus. Mocht je je afvragen waarom ik dan niet eerder gestopt ben met dat spul: ik doe bijna een jaar met één fles shampoo, vandaar. Daarom heb ik toch maar conditioner gekocht, ook al wilde ik dat eerst absoluut niet gebruiken. Daarnaast had ik bedacht om babyshampoo te gebruiken. Ik heb nog nooit een baby met gespleten punten gezien, dus dat zit vast goed.

Iets gemist?

Woensdag – Wat ik met mijn vrije tijd doe
Vrijdag – Dingen in je eentje ondernemen

Medische uitsmijter

Iets nieuws! Normaal gesproken vond je hier het fancy medische woord van de week. Om nu iedere week per se een woord te doen, leek me wat saai worden. Daarom heet dit stukje nu de ‘Medische uitsmijter’, waar in theorie alles kan! Voor een toepasselijk en actueel begin, gaat het over eieren. Je hebt vast wel gehoord van fipronil in eieren en al het drama eromheen. Is fipronil giftig? Nou ja, eigenlijk is alles giftig. Ook water, zuurstof en appels. Het ligt er gewoon aan hoeveel je ervan inneemt. Als je binnen een half uur drie liter water drinkt, overleef je het niet. ‘De dosis bepaalt het gif’ is het gezegde dat hierbij hoort. Om terug te komen op de eieren: de dosis fipronil erin was erg laag. Bovendien gebruik je hetzelfde spul om je huisdieren mee te ontvlooien. Ik denk persoonlijk dat je ze best zou kunnen eten, mits je gezond bent. Maar goed, dat is een keuze die je zelf mag maken. Het idee van gif is inderdaad wel ongemakkelijk.

x Iris

3 thoughts on “Deze week #34 ~ Ongewenste achtbanen en nieuw haarplan (+ iets nieuws!)”

Geef een reactie

