Persoonlijk

Naast de weekverslagen

Afbeelding Pixabay

In mijn weekverslagen kun je ongeveer precies lezen wat ik allemaal doe in mijn leven. Nou ja, de hoogtepunten dan. De rest van de tijd vul ik natuurlijk niet met op een stoel zitten en voor me uit staren. Wat ik dan wél doe, heb ik hier samengevat.

Studie & werk

Het is misschien een open deur, maar ik stop aardig wat tijd in studeren en werken. Ik werk iets van dertien uur per week en daar komt na de vakantie nog een baantje bij. Het is overigens niet alleen maar geld verdienen hoor, van die uren werk ben ik namelijk twee uur in het verzorgingstehuis te vinden. Vrijwilligerswerk telt misschien niet als een ‘echte’ baan, maar ik vind in dit geval dat werk een fijne hobby is.

Een groter deel van de tijd, een veel groter deel, gaat op aan mijn studie. In de weekoverzichten zul je vast wel een aantal keer een studieboek tegen zijn gekomen. Geneeskunde is nu eenmaal een studie waarbij je veel met je neus in de boeken moet zitten. Tenminste, ik geef mijn geld niet uit aan samenvattingen. Verder zit ik drie tot vijf dagen per week ergens in een collegezaal, een practicumlokaal of bij studiegroep.

Lezen

Ik had het er al over dat ik met mijn neus in boeken ben te vinden. Ook in mijn vrije tijd gaat dat verhaal op. Ik lees geen zeer gecompliceerde literaire werken of iets dergelijks, daar kan ik net zo goed Clinical Medicine met zijn ruim 1400 pagina’s erbij pakken. Ik vind het gewoon fijn om weg te dromen bij een mooi verhaal. Dan verdwijnen ruim duizend bladzijden ineens wél als sneeuw voor de zon. Boek uit? Op naar de bieb voor een nieuwe lading. Ongemerkt train ik op deze manier meteen mijn concentratie voor mijn studieboeken.

Sport

In tegenstelling tot wat de halve wereld dacht op de middelbare school (wat een drama was dat), vind ik het best leuk om te sporten. Zolang het geen rondjes rennen om de sportvelden of softballen is. Inclusief gymleraren die niet per se heel aardig waren. Afijn. Ik dans een uur per week en thuis doe ik, als ik iets van drie kwartier tijd heb, dagelijks een workout. Geen hele spannende bezigheden verder. O ja, ik zit ook graag op de fiets. Nu is dat toch wel noodzaak omdat ik anders nooit op mijn werk of bij de bushalte kom, maar goed, ik vind het wel leuk.

Documentaires kijken

Ik kijk nooit tv en daarom is het niet zo handig om een vast programma te volgen. Wat ik veel fijner vind, is om op YouTube een boeiende documentaire te zoeken. Vervolgens installeer ik mezelf met een breiwerk of iets anders achter mijn laptop en zo zit oma Iris productief te relaxen. Als ik zonder iets te doen een docu kijk, word ik juist helemaal niet ontspannen.

Verder zijn er nog genoeg andere dingen te doen. Met een flinke veestapel aan huisdieren is er altijd wel iemand die aandacht wil bijvoorbeeld. Soms zit ik gewoon wel lekker voor me uit te staren. Opzettelijk mediteren wil niet echt, maar op die manier kom ik wel prima tot rust.

Wat is jouw ultieme relaxactiviteit?

x Iris

Geef een reactie

