Weekoverzichten

Deze week #32 ~ De helft vergeten en heel veel boeken

Het was een goede uitdaging om dit overzicht te maken, want ik was steeds kwijt wat ik de dag daarvoor gedaan had. Vakantiemodus aan! Op de regen na dan…

Zondag 6 augustus

Buiten de vakantie om bestaat stress vooral uit urgente, belangrijke zaken. Taken die gedaan moeten worden, anders loopt alles mis. Vandaag was ook stressvol. Ongeveer een week geleden had ik drie boeken gehaald bij de bieb en die waren nu al zo goed als uit. Aangezien de bibliotheek op zondag dicht is, ontstond er zo op z’n minst een Heel Reëel Probleem. Echt, sinds ik vakantie heb krijg ik heuse stress van het niet hebben van voldoende leesvoer. Bovendien kwam ik erachter dat er een boek was wat ik al een paar jaar graag wil lezen, namelijk Pogingen iets van het leven te maken van Hendrik Groen. De titel klinkt ietwat treurig, maar het gaat over een man die in een verzorgingstehuis woont en zijn dagelijkse bezigheden vastlegt. Omdat er voor de bewoners weinig boeiends te doen is, richt hij met vriendin een clubje op. Een erg mooi en grappig boek (binnen 24 uur bijna uit) én herkenbaar, want ik werk in een verzorgingstehuis.

Maandag 7 augustus

Net zoals vorige week maandag, had ik zin om dingen af te ronden en gewoon gedaan te hebben. Daar had ik vandaag niet eens koffie voor nodig ;) Ik las mijn boeken uit (en racete naar de bieb voor nieuw voer), maakte mijn gerenoveerde spiegel af (ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik hem echt mooi vind) en ik kookte iets wat onverwachts lekkerder uitviel dan ik had verwacht. O ja, tussen de bedrijven door zaagde ik nog een halve boom om, omdat de pruimenboom steeds minder zonlicht ontving. Er was al een stuk grond waar geen gras meer op wilde groeien en permanente schaduw is niet zo praktisch. Mijn oplossing hiervoor was een graspolletjestransplantatie. Professionele tuinmensen zouden huilen van mijn groene inzichten, maar heuj, het werkt, toch? Rechts ligt trouwens mijn konijn begraven. Het ziet er een beetje treurig uit zo, maar met gras zal het straks vast beter zijn.

Dinsdag 8 augustus

Ik ging ’s ochtends vroeg meteen naar mijn kraampje (bij Jouw Marktkraam) om de boel af te prijzen. Het was leuk om te doen, maar ik vind vier weken wel een mooie tijd geweest. Nu nog even hopen dat de rest verkocht wordt. Mocht je je nu afvragen wat ik gedurende het grote overblijfsel van de dag deed: niets. Heerlijk. Het enige waar ik me ‘zorgen’ om maakte, was dat deze spiegel er toch niet zo uitziet als ik had gehoopt. Dit krijgt vanzelfsprekend nog een vervolg, want ik zal niet rusten voordat het naar mijn zin is.

Woensdag 9 augustus

In een zeer ver verleden was ik begonnen met een breiwerk. Het tijdperk waarover ik spreek, vond plaats toen mijn oma nog leefde, kun je nagaan. Maar goed, 170 jaar oude champagne is ook nog te drinken. Tot op heden is de sjaal nog geen meter opgeschoten. Letterlijk, want ik denk dat ik niet veel verder ben gekomen dan 50 cm. Beetje tragisch als sjaal. Ik had in de tussentijd simpelweg geen tijd en het is nogal een ingewikkeld ding met drie bollen wol tegelijk. Vanmiddag had ik mezelf daarom achter mijn laptop geplant, om met een documentaire op de achtergrond een paar centimeter verder te komen. Tot zover oma Iris.

Donderdag 10 augustus

O mensen, dit weekoverzicht is echt een uitdaging om te schrijven. Als ik niet meteen aan het einde van de dag opschrijf wat ik heb gedaan, weet ik het gewoon niet meer. Niet dat ik enorm spannende dingen meemaak, maar toch. Ik werkte vandaag in ieder geval vanaf het einde van de middag tot laat in de avond en daardoor heb ik niet verder opgeschreven wat ik heb uitgevoerd. Het gevolg: geen herinneringen meer. Oeps.

Vrijdag 11 augustus

Ik ging weer langs bij mijn zus en nichtje, super leuk. Mijn nichtje heeft in ieder geval al een groot talent voor slapen en doorslapen. Ik heb haar in ieder geval nog nooit langer dan vijf minuten wakker gezien. Dat maakt helemaal niet uit, want in haar slaap trekt ze hele vermakelijke gezichten: heel ernstig of juist met een soort lachje :) Heel schattig. In de avond maakte ik de salade waar ik vandaag het recept van online zette, dus ik was tevree.

Zaterdag 12 augustus

Tussen de regen door, regende het nog meer. Zo zag de ochtend er in ieder geval uit. Ik wipte even langs bij mijn kraampje en zo waar, er is toch weer het een en ander verkocht. Dat mag ook wel, want met 70% korting kostte het duurste nog geen vijf euro en het goedkoopste 45 cent. Ik heb ook een paar schaatsen voor €1,35 liggen. Komende woensdag is de laatste dag en dan haal ik alles weg. Hopelijk zal dat praktisch niets zijn.

Iets gemist?

Woensdag – Geneeskunde is niet alleen een studie, maar ook een stukje medische hersenspoeling
Vrijdag – Een recept voor een erg lekkere en megasimpele lunchsalade

Fancy medisch woord van de week

Ik vond mezelf nogal vergeetachtig toen ik dit verslag teruglas, vandaar het woord amnesie (geheugenverlies). Daarin heb je nog verschillende onderverdelingen, zoals PTA (posttraumatische amnesie, dus na bijvoorbeeld een ongeluk) en RA (retrograde amnesie, waarbij de herinneringen vóór een gebeurtenis weg zijn). Fancy, toch?

x Iris

Geef een reactie

