Weekoverzichten

Deze week #31 ~ Piercing laten zetten en 40 km fietsen

Daar ben ik weer! Met in deze week: waarom ik beter geen koffie kan drinken en hoe ik éindelijk mijn eerste piercing liet zetten.

Zondag 30 juli

Breaking news: het lukte me om aan het einde van de dag lekker ontspannen niets te doen. Dat is voor mij min of meer uniek geworden. Helemaal nietsdoen was het trouwens niet, want ik was onder andere aan het lezen in een fijn boek. Als ik voor mezelf moet bedenken wat nu de doorslaggevende reden was, denk ik dat ik mijn relaxmoment te danken heb aan de lege koffieautomaat op m’n werk. Ik wilde espresschoc en blijkbaar was zowel de melk als de cacao op, dus het werd pure koffie. Dat ontdekte ik pas op het moment toen ik het bekertje in één keer achterover sloeg. ’s Middags gebeurde dat nog een keer, want ik was het vergeten. Normaal gesproken drink ik alleen koffie als ik heel moe ben (want: ranzig), nu werd ik er extreem alert en gefocust van. Een beetje eng bijna, want ’s middags had ik binnen een kwartiertje twee karren met dertig dozen uit de vriezer en nog twee dozen vanaf de plank (wiebelen op de ladder met zware dingen) naar de afdeling gereden. Dit is tevens waarom ik niet aan alcohol doe. Als ik het met twee halve bekertjes koffie bloedheet heb in een vriezer van -18 graden, wil ik absoluut niet ontdekken wat er gebeurt als ik wijn op heb.

Maandag 31 juli

Inmiddels ongeveer veertig jaar geleden, maakte ik een klok. Ik had alleen nog niet bedacht hoe en waar ik hem op wilde hangen. Het resultaat is een klok die, ondanks dat ik er toch wel een beetje trots op ben, onhandig in een donker hoekje stond. In de middag kreeg ik zin om knopen door te hakken en twee schroefjes en een paperclip later hing ‘ie toch mooi aan de muur. Verder heb een een stapel belangrijke documenten uitgezocht en een heel sorteersysteem bedacht. Ik ben bang dat als ik nog meer koffie drink, ik tot aan de Kerst heel eng ben.

Dinsdag 1 augustus

Samen met Ruth had ik afgesproken om te lunchen en om samen naar een ijssalon in de buurt van Amsterdam te gaan. Even ter illustratie: ik woon niet echt naast Amsterdam. Daarom ga ik met de bus naar de universiteit. Ik moest vandaag al een redelijk stuk fietsen om bij het huis van Ruth aan te komen en vanaf daar is het nog een stuk verder. Geen probleem, want ik zit graag op de fiets. Op de een of andere manier escaleerde het en toen fietsten we ineens vlak langs de uni, via het supermooie Amsterdamse bos weer terug naar huis. Blijkbaar heb ik bijna 40 km gefietst vandaag. Nu weet ik dat ik een fietstocht naar school vast wel ga overleven, mocht het ov uren vertraging hebben.

Woensdag 2 augustus

Ik had mégaveel zin in vandaag, want ik ging samen met Julia op pad om een piercing te laten zetten. Hiervoor reisden we af naar Utrecht. Het leek ons niet zo’n goed plan om zonder lunch naalden door onze oren te laten steken, dus we aten eerst wat en we hebben rondgekeken in Hoog Catherijne. Na de lunch liepen we eerst langs de Episode, een tweedehandswinkel waar ik veel positieve verhalen over had gehoord. Het viel me alleen enorm tegen. De kleding was erg duur en het leek vooral leuk voor mannen. Dan weet ik dat ook weer.

Toen was het zover. We liepen langs de Oudegracht naar Le Sting Piercing en niet veel later stond ik met een extra paar gaatjes en een helixpiercing weer buiten. Het viel enorm mee qua pijn en dergelijke. Ook Julia (maar liefst twee paar gaatjes en een helix rijker) vond het heel goed te doen.

Donderdag 3 augustus

Tussen mijn stapel belangrijke papieren kwam ik maandag nog meer dingen tegen, zoals gebruiksaanwijzingen en garantiebewijzen. Zo ook bijvoorbeeld een lading instructies voor mijn grafische rekenmachine. Ik wilde dat ding eigenlijk verkopen, maar ik heb hem door de jaren heen opgeleukt met nagellak. Als ik dat er met remover (zonder aceton) af wil halen, veeg ik meteen de originele zwarte kleur weg. Bijna honderd euro, verpakt als een vodje zeg maar. Niets aan te doen. Wat inmiddels ook een tikje waardeloos is, is het garantiebewijs van mijn mobiel. Kijk eens naar de datum op de bon: 9 april 2010. Ruim zeven jaar later doet mijn Nokia 1622 het nog prima. Een koopje eigenlijk: hij kostte €25,- en hij werkt als nieuw. Voorlopig hoef ik ook echt geen andere telefoon ook al wil mijn vriend heel graag dat ik Whatsapp zou hebben.

Vrijdag 4 augustus

Ik hoefde de hele dag nergens heen en er stond niets urgents op de planning, dus ik heb me vooral bezig gehouden met lezen en het maken van een lijst voor een spiegel. Zo’n kleine spiegel van 15×15 cm stelt natuurlijk weinig voor en met lijst wordt het meer een ‘ding’, snap je? Heerlijk, echt iets om in de vakantie gedachteloos aan te prutsen. Ik houd van prutsen ;)

Zaterdag 5 augustus

Er gebeurde vandaag eigenlijk niet zo veel. Ik bracht mijn schaatsen (drie maten te klein) naar mijn kraampje bij Jouw Marktkraam en ik ben benieuwd of iemand ze wil. Ze kosten slechts €4,50 en dat lijkt me toch wel een mooie prijs voor amper gebruikte ijshockeyschaatsen.

Iets gemist?

Woensdag kwam er weer een editie online met bijzondere nieuwtjes
Vrijdag wijdde ik een artikel aan de nieuwste aanwinst(en) in mijn oor: een piercing!

Fancy medisch woord van de week

Iets wat ik een zeer boeiend en bizar verschijnsel vind, heet een teratoom. Dit is een gezwel dat uit stamcellen ontstaat. Misschien weet je wel dat stamcellen letterlijk alles kunnen worden. In zo’n gezwel kun je dan ook praktisch alles vinden. Tanden, haar, huid, stukjes bot, vingers, beginselen van organen… Gek hè? En dat door een stel dronken stamcellen. Omdat sommige mensen niet zo gek zijn op ietwat naar uitziende plaatjes, zet ik hier even een link van een teratoom met tanden, huid en haar. Verder Googelen op eigen risico :)

x Iris

Geef een reactie

