Weekoverzichten

Deze week #30 ~ Ik ben tante!

Hallo daar! Dit weekoverzicht en deze week begon iets anders dan verwacht, maar het is wel echt op een positieve manier. Lees je mee?

Zondag 23 juli

Een dag met een twist, als ik het zo eens moet uitdrukken. Ik heb af en toe voorzichtig door laten schemeren dat mijn zus zwanger was (lees ook: waar ik niet over blog). De uitgerekende datum was 11 juli, dus je kunt je vast wel voorstellen dat iedere keer dat de telefoon ging ervoor zorgde dat ik meteen uit mijn stoel sprong. Vandaag moest ik gewoon werken en ik keek alleen in de pauze op mijn mobiel, maar toen ik ’s avonds net had gekookt, ging ineens de telefoon. Nu ben ik tante! Later die avond zijn we even op bezoek geweest in het ziekenhuis om bij mijn zus, zwager en de kleine Vera te kijken. Toch wel een gek idee hoor :)

Maandag 24 juli

Het zonnetje scheen en het leek een perfecte dag om met een vriendin af te spreken die ik al een eeuwigheid niet had gezien. Letterlijk een kwartier voordat ik wegging, begon het ineens heel hard te gieten. Ondanks een wat verzopen begin van de lunchdate, was het wel heel gezellig.

Dinsdag 25 juli

Vandaag was een fijne dag, want ik ging met mijn vriend lunchen en naar de bioscoop! Ik vind Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge (wat een naam) zeker wel een goede film. Ik had allemaal gekke verhaaltjes gelezen van teleurgestelde fans van de serie, maar ja, iedereen zijn eigen smaak. De dag was verder in ieder geval geslaagd. En snel voorbij. Nou ja, je kunt niet alles hebben.

Aan het einde van de dag maakte ik mijn borduurwerk helemaal af en lijstte ik hem in. Het is denk ik wel een mooi onderdeel van het cadeautje voor mijn zus en mijn pasgeboren nichtje.

Woensdag 26 juli

Als ik nu terugdenk aan vandaag, dan is het net alsof het totaal niet gebeurd is. In de ochtend heb ik niets noemenswaardigers gedaan dan dat ik de rest van het cadeautje kocht (kijk nou, die schattige verpakkingen!). De middag zou grotendeels vrij zijn, maar ik werd gevraagd om eerder te gaan werken en dat heb ik tot in de avond gedaan. Daarom kwam het artikel van woensdag – over hoe je kunt ontspannen – pas ergens na tien uur ’s avonds online. Desondanks was het wel een rustig dagje.

Donderdag 27 juli

Ik ging op bezoek bij mijn zus, zwager en kleine Vera en ik mocht haar ook even vasthouden. Zelfs in haar slaap vond ze het lange haar van tante Iris interessant, want ze probeerde het steeds vast te pakken. Ik ben niet heel lang geweest, want mijn kleine nichtje had mijn zus ’s nachts erg goed wakker gehouden. Daarentegen moest ik constant gapen toen ik terug naar huis ging, want ik had eigenlijk steeds naar de slapende en gapende Vera gekeken. Aanstekelijk of iets dergelijks :) Voordat ik m’n bed indook, lag er als verrassing een dode muis op zolder. Ook schattig.

Vrijdag 28 juli

Ik had eindelijk The Lord of the Rings uit en toen zat ik zonder boek. Oeps. Dus hop, op mijn fiets richting de bibliotheek. Aangezien ik toch op pad was, ging ik meteen maar langs de bank en de apotheek en ik kocht een verjaardagscadeautje voor een vriendin. Helemaal voldaan van deze daadkracht keerde ik weer huiswaarts. Helaas bedacht ik me, net toen ik mijn jas weer ophing aan de kapstok, dat ik tandenstokers was vergeten. Een dag kan natuurlijk niet te soepeltjes verlopen.

Zaterdag 29 juli

Ik ging ’s ochtends uit mijn werk even langs bij mijn kraampje bij Jouw Marktkraam en ik zag dat ik inmiddels toch al wat spullen heb verkocht, top! De vorige keer dat ik kwam, was er nog helemaal niets weg en hoewel dat niet heel gek is als je net een paar dagen een kraampje hebt, werkte het toch een beetje demotiverend. Als het goed is heb ik nu al meer verdiend dan de huur, dus het is niet voor niets geweest. Bovendien heb ik nog tweeënhalve week te gaan, hopelijk kan ik dan zeggen dat praktisch alles verkocht is.

Iets gemist?

Woensdag gaf ik tips voor als het niet lukt om te ontspannen
Vrijdag schreef ik een artikel over de (nabije) toekomst, genaamd verandering

Fancy medisch woord van de week

Nu ik toch tante ben geworden, vond ik deze wel toepasselijk: APGAR. Het is niet echt een woord (ook al spreekt iedereen het zo uit, lekker makkelijk), maar het is een score voor pasgeborenen. Een lage APGAR kan duiden op problemen. De score gaat over ademhaling, de polsfrequentie, spierspanning, de kleur van de huid en het reactievermogen. 10 is het allerbeste, maar ook bij een APGAR van 8 hoef je je niet direct zorgen te maken. Voor de zekerheid wordt deze score na één, vijf en tien minuten gemeten. O ja, mocht je het willen weten: Vera scoorde eigenlijk meteen 10 :)

x Iris

Geef een reactie

