Weekoverzichten

Deze week #29 ~ Spullen verkopen en origamimonster

Daar ben ik weer!

Zondag 16 juli

Na een dag werken had ik werkelijk geen idee wat ik wilde maken. Ik wilde iets simpel dat toch een hele maaltijd was. Een extra gevulde omelet werd mijn eindplan. Prima gelukt hoor, maar ik vind het nog steeds erg bijzonder hoe ik zonder problemen voor een heel weeshuis kook als ik alleen voor mezelf kook. Het begint heel onschuldig met de gedachte dat ik uien in mijn omelet wil. Vervolgens pak ik drie uien die ik er allemaal in mieter. Een half emmertje tomaatjes erbij en eieren met wat melk (want: omelet, was ik bijna vergeten). Even later wandel ik naar de tuin voor ‘wat’ kruiden en dan kom ik terug met een bos waar een kruidenvrouwtje u tegen zegt. Na een kwartiertje wachten zag ik pas dat het op zich best wel wat was. Hm. Wel lekker trouwens.

Maandag 17 juli

Ow yeah, mijn benen worden eindelijk bruin. Dat mag ook wel een keer, want ik draag inmiddels zo’n beetje dag en nacht een korte broek. Wel jammer trouwens dat ik ook een stuk of tien blauwe plekken en muggenbulten erbij heb gekregen, waardoor het bruine canvas er nogal bevlekt uitziet.

Verder is mijn borduurwerk eindelijk af! Op foto lijkt het niet echt goed, maar het is een quote van Alice in Wonderland, mijn favoriete sprookje. De achtergrond is een soort galaxy, voor zover dat kan met een grof borduurwerk. Ik moet alleen nog bedenken wat ik ermee ga doen, want het is te dik om in te lijsten.

Dinsdag 18 juli

Nou, ik heb eindelijk de knoop doorgehakt: ik ga mijn spullen verkopen in een kraampje van Jouw Marktkraam (#nospon trouwens). Het was achteraf een stuk simpeler dan gedacht. Tenminste, het deel waarvan ik dacht dat het het moeilijkste was. Ik dacht namelijk dat er misschien geen plek was of dat ik moest wachten voordat ik het kraampje in kon richten, maar dit bleek helemaal niet zo te zijn. Ik hoefde alleen maar een lege kraam uit te zoeken, papieren te ondertekenen en ik kon de boel meteen inrichten. Ik zal later een wat uitgebreider artikel hierover online zetten.

Ik vind trouwens wel dat ik echt achterlijk veel dingen wegdoe en nóg is mijn kledingkast nog lang niet leeg. Maar goed, het zijn vooral dingen die, zonder dat ik ze heb gekocht, een weg hebben gevonden naar mijn kast. Dus ik ging met die hele lading spullen op de fiets naar de winkel, wat een operatie! Met een hand de tas tegenhouden, met de andere hand mijn jurkje tegenhouden (het waaide ineens hard) en met de derde hand deed ik het stuur :) Dat dus.

Woensdag 19 juli

Onder het mom van ‘ik wil iets nieuws proberen’ begon ik aan origami. Niet een simpel dingetje, nee, ik ging van start met het vouwen van een koikarper. Eentje met 45 stappen die me op zich wel duidelijk leken. Helaas kwam ik niet veel verder dan stap 6. Met een tweede poging lukte het wel om een brouwsel te maken, alleen tsja, het beestje ziet er nogal ongelukkig uit. Het is net alsof het misbaksel ‘save me!’ probeert te roepen… Misschien is origami toch niet mijn nieuwe talent.

Donderdag 20 juli

Geen origami, dan een toekan. Ik heb het niet zelf bedacht, maar ik kwam een plaatje tegen van een soort 3d papieren schilderij, waarvan je voor weet ik veel geld het sjabloon kunt kopen. Dacht het niet dus. Dan had de eigenaar van het sjabloon maar niet zo duidelijk een foto ervan moeten maken, want nu kon ik handig er zelf wat van maken.

Vrijdag 21 juli

Nou ja, dit is dan een deel van het eindproduct! Ik ben er nog niet helemaal uit of dit is wat ik wil, want ik heb het gevoel dat er iets mist. Hè, vakantiedilemma’s. Ik moet wel echt nieuwe dingen vinden om te doen, aangezien ontspannen een dag lang niets doen toch niet lukt.

Zaterdag 22 juli

Ontspannen lukt dus niet, maar spontaan bijna in slaap vallen blijkbaar wel. Het was dan ook een beetje balen om te bedenken dat ik ’s avonds nog moest werken. Ik kan me echter weinig herinneren van vandaag :)

Iets gemist?

Woensdag maakte ik een artikel over duurzaam opruimen
Vrijdag schreef ik over wat ik niet wist voordat ik ging studeren

Fancy medisch woord van de week

Het woord intercostaalruimte klinkt misschien een beetje als de ruimte in een machinekamer of onderin een schip. Het is echter de ruimte tussen twee ribben in. Inter = tussen en costa = rib. Dat zelfs die ruimte een naam heeft, komt doordat je in verschillende ruimtes bijvoorbeeld een andere hartklep kunt horen met de stethoscoop.

x Iris

Geef een reactie

