Weekoverzichten

Deze week #26 ~ Bloederige bende en bloedhekel aan ov

Aloha! Hierna nog één weekje stage en dan heb ik min of meer al vakantie! Geen gedoe meer met treinen en bussen. Deze week was dat wel heel anders. Én ik sproeide de boel onder het bloed.

Zondag 25 juni

Alles ging eigenlijk wel soepel vandaag. Niet eens erge kiespijn meer. Als ik dan toch heel kritisch mag zijn, had ik toch liever niet een brandwond van drie centimeter op mijn linker pols gehad. Ik dacht nog ‘Pas op met dat rek stokbroden, die heb ik net uit de oven gehaald…’, maar dat betekende natuurlijk dat ik de rand aantikte.

Maandag 26 juni

Ik weet niet wat het is, maar volgens mij ging vandaag óók best lekker. Nu ik dit hier zo zeg, zal de rest van de week vast een drama worden. Eigen schuld dan maar. Aan de andere kant: wie wil er nu niet ’s ochtends om 04.30 uur opstaan en afwisselend Single Ladies en een kerstliedje in het hoofd hebben? De trein reed zelfs op tijd! Ik stop maar met deze positieve boodschappen, want ik voorspel voor morgen twintig minuten vertraging heen én terug, samen met een moeizame dag qua inhoud.

Dinsdag 27 juni

Mijn voorspellende gaven zijn blijkbaar uitstekend, alleen de precieze getallen bepalen is wat lastig. Op de heenweg had ik gelukkig geen seconde vertraging. De terugweg was echter een heel ander verhaal. De trein had vertraging in verband met een kapotte bovenleiding en de bus kwam pas drie kwartier later én stond ook nog in de file. Het resultaat? Ik heb er 2,5 uur over gedaan om thuis te komen. Ik kon eten en meteen naar bed. En ik moest ook nog eten maken. Ik had dan ook het gevoel alsof mijn hele dag plots verdwenen was. Mijn niveau van chagrijn was errug hoog.

Woensdag 28 juni

Wat doe je als je kiespijn hebt, maar niet kunt bellen of naar de tandarts kunt omdat je tussen 05.14 en 17.45 uur niet thuis bent? Even ter informatie: de tandarts sluit om half zes. Na wat heen en weer mailen vond ze het goed om mij om zes uur te helpen. Ik kreeg voor de stortbui op de terugweg ook nog tissues voor mijn natte fietszadel en een plastic zak voor om mijn tas heen. Super lief! En: geen gaatjes. Waarschijnlijk irriteren mijn verstandskiezen mijn buitenste kiezen. Geen redenen om me zorgen te maken in ieder geval.

Donderdag 29 juni

Helemaal blij dat ik niet naar het station hoefde te rennen. Nogal een teleurstelling dat de trein vervolgens niet reed. Ik prikte mijn bloedsuiker tijdens het wachten en toen spoot er een straaltje bloed over mijn gezicht, shirt en jas. Dus, mocht je een bebloed figuur op een station hebben gezien: er zijn geen doden gevallen. Geen zorgen. Echt waar.

Vrijdag 30 juni

Een vriendin van de middelbare school die ik al ruim een half jaar niet had gezien, stond toevallig op het station waar ik net aan was gekomen. Vervolgens hebben we tijdens de busrit ook nog heel veel bijgekletst en dat was fijn. Voor even had ik het gevoel een sociaal leven te hebben :)

Zaterdag 1 juli

Ik werkte, zat aan mijn stageverslag en werkte weer. Verder kwam ik tot de conclusie dat de plantjes een tikje ongelukkig waren, zoals je hierboven kunt zien. Einde verhaal.

Iets gemist?

Woensdag blogde ik over waar ik niet over blog (lekker paradoxaal)
Vrijdag deelde ik mijn vakantieplannen

Fancy medisch woord van de week

Dit keer heb ik een woord dat niet per se fancy is. Ik vind het een mooie omdat je hierdoor een bepaald soort bloem nooit meer als hetzelfde zult zien. Ik heb het over roosje. Wanneer iemand een stoma krijgt, wordt een stukje darm buiten het lichaam, op de buik geplaatst. Dat vormt een soort rozerood bolletje, ofwel het roosje.

x Iris

Geef een reactie

