Vakantieplannen 2017

Vandaag bedacht ik me dat ik nog maar iets meer dan een week stage heb. Daarna moet ik natuurlijk nog wel aan mijn verslag werken en dergelijke, maar ik ben in principe wel vrij. Vakantie! Binnen twee weken al. Hoog tijd om te bedenken wat ik precies met al die tijd ga doen.

Met mezelf op stap

Natuurlijk ga ik afspreken met vrienden, maar ik heb ook zin om deze zomer af en toe alleen iets te gaan ondernemen. Ik wil in ieder geval een keer op zoek naar wat broeken en shirts voor de zomer, want daarvan zijn er een aantal oude exemplaren achter elkaar gesneuveld. Verder ga ik misschien gewoon lekker een eind fietsen of wandelen. Eten mee, fles water erbij en gewoon eens rondrijden. Wie weet wat ik allemaal tegenkom.

Slapen

Dat klinkt vast nogal lui als ik het zo zeg. Ik bedoel alleen dat ik erop wil letten om echt uitgerust aan het volgende studiejaar te beginnen. Dat houdt onder andere in dat ik op tijd wil gaan slapen. Zeker nu ik met mijn stage al om acht uur in bed lig, weet ik dat ik beter functioneer als ik vroeg ga slapen en redelijk vroeg opsta. Ik ben nu eenmaal iemand die veel moet slapen.

Spullen verkopen

Ik heb een aantal spullen die veel te goed zijn om weg te gooien, maar ik wil ze eigenlijk ook niet houden. Bijvoorbeeld een prima werkende radio die ik niet meer gebruik. Verder is het vooral kleding. Daarom wil ik kijken of ik die dingen kan verkopen. Hoe ik dat precies aan ga pakken, weet ik alleen nog niet. Het moet wel gewoon gebeuren, want dan ruimt het hier lekker op én ik verdien er nog iets aan.

Plantjes

Bij de allereerste alinea wilde ik nog toevoegen dat ik in m’n uppie naar een tuincentrum wil. De uitvoering van dat plan is echter nogal lastig. Even met de bus of op de fiets een lading wiebelige planten meenemen is best een uitdaging. Daarom zal ik wat creatiever moeten zijn. Misschien dat ik bestaande planten stek. Boeketjes van wilde bloemen maken lijkt me ook leuk. Of ik kijk gewoon bij een plaatselijke plantenwinkel of een mini-tuincentrum in de buurt.

Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik ga doen. Ik ga wel extra werken, want dat is ook nodig. Heel misschien ga ik beginnen aan rijlessen, maar dat vind ik eigenlijk nog niet zo noodzakelijk. Ach ja, ik zie wel.

x Iris

One thought on “Vakantieplannen 2017

Geef een reactie

