Weekoverzichten

Deze week #25 ~ Over zeehonden die naar de trein rennen

Na een week niezen, hoesten en duizenden keren mijn stem verliezen, ben ik uit de diepte opgekrabbeld om weer een overzicht af te leveren. Tijdens mijn stage lukt het niet om er verse foto’s bij te doen, maar het komt binnenkort weer goed.

Zondag 18 juni

Ik kan me nog herinneren dat ik ging werken… Verder weinig bijzonders denk ik. Kan ook gebeuren.

Maandag 19 juni

Ik bedacht me net dat de trein eigenlijk best een fijn vervoersmiddel is. Eerst vond ik het een soort van eng. Immers, als je vergeet uit te stappen, ben je ineens 50 km verderop. Vorige keren ging alles echter helemaal prima. Lekker snel, geen gehobbel en de schermpjes laten ook nog eens zien hoe warm het binnen én buiten is. Dit betekende natuurlijk dat vandaag de boel eens mis moest gaan. Op de heenweg bijna een kwartier vertraging, erg fijn dat ik normaal toch heel vroeg al op mijn stage ben. Stakingen, een persoon op het spoor: wat een drama. Meteen plaatsvervangende paniek voor alle andere reizigers op het perron. Wel een mazzeltje op de terugweg: ik moest rennen om de trein te halen, maar die had vertraging, zodat ik 1) lekker rustig kon bijkomen en 2) ik minder lang hoefde te wachten op de bus.

Dinsdag 20 juni

Wuh, ik was zo verkouden dat ik niets anders deed dan sniffen en snuiten. Ook nog iets van koorts: lekker fijn wakker worden na een nacht slecht slapen (not). Nou ja, met paracetamol gaat alles toch wel beter. Het spul wordt niet voor niets een wondermiddel genoemd in de medische wereld, want er zijn praktisch geen bijwerkingen en het helpt tegen praktisch alles. Behalve die eeuwige loopneus dan.

Woensdag 21 juni

Van de hele dag niezen naar de hele dag een naar hoestje. Hoewel, was het maar een hoestje. Ik voelde me half zeehond, half Fisherman’s Friend (die dingen werkten trouwens ook maar half). Ik was dus ook die vervelende persoon die de hele bus, coupé en wachtruimte op het perron bij elkaar blafte. Op die laatste plek echode het ook nog eens lekker. Hoogtepunt van de dag was toch wel dat studiegenootje met een brede glimlach I. meldde dat ze alleen maar even hoefde te luisteren om mij te lokaliseren :)

Donderdag 22 juni

Het goede nieuws van de dag was dat ik uiteindelijk toch niet in slaap ben gevallen. Het was gewoon te warm om te gaan slapen, dus de nacht was niet enorm geweldig. Maar ja, in het ziekenhuis is de temperatuur precies goed en de trein/bus hobbelt wel lekker door. Het slechte nieuws was dat ik na twee uur reizen nog steeds niet thuis was. Genoeg vertraging om twee regenbuien, een onweersbui, twee files en een temperatuurverschil van 10 graden mee te maken.

Vrijdag 23 juni

Uitslapen! Half zeven opstaan voor een terugkomdag op school is nogal een verschil met het andere leven van half vijf mijn bed uit. Het was alleen een beetje erg rustig, want ik tegen de tijd dat het practicum een half uur bezig was, zat ik te knikkebollen. Volgens mij heeft niemand het verder echt opgemerkt. Eenmaal thuis werd ik misselijk en dat werkt niet echt als je eten probeert te maken.

Zaterdag 24 juni

Kiespijn en zeiknat regenen. Tsja. Dat was zo ongeveer wel wat er vandaag gebeurde. Het stomme is vooral dat ik pas over vier weken een afspraak heb bij de tandarts en de komende twee weken zitten voor mij stampvol, dus ik heb geen tijd om te bellen of te gaan. Daar moet ik nog wat op gaan verzinnen denk ik.

Iets gemist?

Woensdag schreef ik over wat ik op mijn stage uitvoer
Vrijdag kwam er een aflevering met gekke weetjes online

Fancy medisch woord van de week

Op mijn stage kom ik genoeg woorden tegen die ik niet ken. Dit keer was dat erysipelas. Hier is blijkbaar een ‘normaal’ woord voor dat de meeste mensen wel kennen, namelijk wondroos. Hierbij ontsteken de diepere huidlagen op een plek waar al een wondje zit. Erg pijnlijk en vervelend dus, daarom moet je er altijd mee naar de huisarts.

x Iris

Geef een reactie

