Deze week #24 ~ Bruiloft en begrafenis

Normaal gesproken kan ik niet zeggen dat er enorm veel in mijn leven gebeurd. Dit keer liep het een heel stuk anders. Niet bepaald positief eigenlijk, hoewel er ook heus leuke dingen waren. Ik heb er in ieder geval voor gekozen om het overzicht wat minder uitgebreid te maken, mijn hoofd stond niet naar foto’s maken. Maar goed, volgende week alles weer zoals gewoon.

Zondag 11 juni

Het was nogal een vreemde dag. Mijn opa had namelijk vrijdag een hartinfarct gehad en dat leek verder op zich niet heel erg te zijn. Echter, zaterdagmiddag voelde hij zich niet goed. Om het kort te zeggen was zijn maag in zijn borstkas terechtgekomen en hij zou de operatie niet overleven, maar zonder operatie zou hij ook doodgaan. Rond tienen zondagochtend is hij uiteindelijk overleden.

Ondertussen moest ik ’s middags gewoon dansen. Nou ja, ik moest niet, maar ik wilde wel gaan. Het leven gaat toch door.

Maandag 12 juni

De allereerste stagedag! 04.30 uur mijn bed uit… Dat viel overigens wel mee, want ik was de vorige avond om 20.30 gaan slapen. Er waren trouwens wel al mensen online op Facebook, best grappig om op zo’n onmogelijk tijdstip met twee mensen tegelijkertijd te kletsen.

Stage zelf was erg leuk, maar op de terugweg stortte ik een soort van in. Ik was lekker warrig bezig en ik zou staand in slaap vallen. Je snapt vast wel dat het geen probleem is om om half negen te gaan pitten.

Dinsdag 13 juni

Nou, ik dacht dus even slim te zijn op de terugweg van mijn stage een andere bus te nemen, eentje die bedoeld is voor een middelbare school in de buurt van het ziekenhuis waar ik stage loop. Ik twijfelde of ik daadwerkelijk met die bus mocht, maar na wat mailen bleek dat toch te mogen. Het enige probleem: ik was dus de enige ‘buitenstaander’ die met die bus ging. Die middelbare school is namelijk een tamelijk christelijke school. Dat vind ik trouwens niet erg verder ofzo. Mensen keken me alleen aan van ‘Dat meisje draagt een broek..?’. Ook wilde ik instappen en twee jongens stonden een beetje ingewikkeld te doen bij de ingang. Blijken de jongens de meisjes voor te laten gaan. Aha. Op zich wel galant, alleen ik had het dus totaal niet door. Uiteindelijk was ik alsnog niet eerder thuis (file 4 life), maar goed, ik had er weer een avontuur opzitten.

Woensdag 14 juni

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen over vandaag. Geen grote bijzonderheden. Wel vroeg ik me af hoe het leven precies in elkaar stak toen ik om kwart over vijf ’s ochtends mijn nagels stond te vijlen in het bushokje. Bij zonsopgang. Best mooi trouwens.

Donderdag 15 juni

Vandaag geen stage, maar iets heel anders: de bruiloft van mijn zus! Het was een fijne dag, heerlijk weer ook. Na het gemeentehuis gingen we met z’n allen naar een gezellige, ietwat afgelegen plekje waar we buiten hebben geluncht. Tussen de bloemen, onder een afdak, briesje erbij, een grote gedekte tafel… Top.

Vrijdag 16 juni

Van bruiloft naar begrafenis, deze week is gewoon bizar. Het is je misschien ook wel opgevallen dat het overzicht wat korter is dan normaal en dat ik praktisch geen foto’s heb gemaakt. Daar stond mijn hoofd niet naar.

Zaterdag 17 juni

Vorige week kon ik niet naar vrijwilligerswerk, dus natuurlijk was er van alles gebeurd :) Genoeg informatie om met collega’s over bij te kletsen. Niet alleen positief helaas. Een dame die ik nu al 2,5 jaar ken had al een veel te grote lading ongeluk gehad, maar nu vertelde ze me dat ze denkt dat het niet lang meer zal duren voordat ze overlijdt. We hebben elkaar bedankt voor de tijd dat we elkaar mogen hebben leren kennen. Toen trok ik de deur achter me dicht. Wederom stonden de tranen in mijn ogen.

x Iris

Geef een reactie

