Deze week #23 ~ Op avontuur en vallende podiumdelen

Hallo, daar ben ik weer!

Zondag 4 juni

Weet je, ik vind het helemaal geen ramp om suikerziekte te hebben. Er zijn immers veel ergere dingen dan dat. Toch was ik het vandaag compleet zat. Mijn bloedsuiker ging in de ochtend binnen twee uur van ziekmakend hoog naar ziekmakend laag en ’s middags herhaalde dit proces zich. Met als gevolg dat ik me waardeloos voel en niet de dingen zo kan doen als ik zou willen. Een beetje concentratie en wat meer snelheid ontbraken bijvoorbeeld. Gedoe.

Maandag 5 juni

Ik ging lunchen met een vriendin die ik al een half jaar niet had gezien en het was echt heerlijk. We waren alleen een beetje aan de vroege kant, want blijkbaar gingen de meeste winkels pas om 12.00 uur open. Geen probleem, kletsen gaat ook moeiteloos. Ondertussen had ik bedacht dat ik nu echt een broek nodig heb, aangezien er eentje stuk is en een ander gaat stuk. Na allerlei soorten broeken te hebben getest, ging ik met lege handen naar huis. Nou ja, het was in ieder geval gezellig én ik weet dat ik nooit van mijn leven mom jeans moet nemen…

Ik heb nu trouwens wel een panty gevonden die lang genoeg is. Er zaten zelfs aantrekinstructies bij. Ik denk dat ik dat op zich zelf wel kan begrijpen…

Dinsdag 6 juni

Meestal slaap ik zonder problemen de nacht door, dit keer werd ik wakker voor 04.00 uur en ik kon niet meer slapen. Na een tijdje gaf ik het op en ging ik lezen, in de hoop dat ik er moe van zou worden. Toen was het tijd om te ontbijten. De rest van de dag voelde ik me totaal niet moe, gek genoeg. Kijk, straks voor mijn stage moet ik vroeg opstaan, maar ook weer niet zó vroeg. Nog even en ik kan volledig zonder slaap. Ik stortte namelijk niet alsnog in aan het einde van de dag. Ik dacht even dat ik per ongeluk een liter koffie had gedronken, maar aangezien ik dat best ranzig vind, zou je toch verwachten dat ik dat op de een of andere manier door zou hebben.

Woensdag 7 juni

Ik ging op avontuur en dat vond ik in eerste instantie helemaal niets. Vriendin R. had tijdens de lunch maandag op een site zo’n astrologische birth chart ingevuld. Aan de hand van de sterren tijdens mijn geboorte zou ik een heel avontuurlijk en reislustig persoon zijn. Nou, alles behalve dat. Vandaag kwamen die twee samen in de vorm van een reis naar een plek waar ik nog nooit was geweest met vervoersmiddelen waar ik niet eerder in gezeten had. Ik had namelijk een introductiegesprek in het ziekenhuis waar ik stage ga lopen. Uiteindelijk kwam alles goed en kwam ik heelhuids thuis. Toen was ik wel een beetje trots op mezelf.

Donderdag 8 juni

Als ik tijd heb, sport ik in principe iedere dag. Rustdag leek me een beetje onzin, want ik ben toch maar een half uurtje per keer bezig. Nou, ik geloof dat ik vandaag het nut ervan ontdekt. Ik was al klaar en ik zat gewoon, maar ik boog half opzij en toen: zweepslag! Lekker handig met een weekend dansen plus vier weken stage voor de boeg. De schade valt op zich wel mee trouwens, althans, dat denk ik. Qua rust leek het me een goed plan om mijn nagels te lakken.

’s Avonds at ik de eerste aardbeien van de planten buiten, dat was een oogst van twee hele exemplaren. Geeft niet, ze waren in ieder geval erg lekker. Daarna ging ik op weg naar dansen (wat gelukkig redelijk lukte, alleen bukken is niet geweldig). Ik kwam twee dames tegen die altijd luid kletsend aan het stokwandelen zijn en daarbij niet aan de kant gaan. De vorige keren belde ik keurig om te laten weten dat ik eraan kwam, maar daar schrokken ze zogenaamd heel erg van. Dit keer remde ik gewoon langzaam af om te vragen om ik erlangs mocht: was het geluid van de rem volgens hen iets om van te schrikken. Zucht, het is ook nooit goed. Misschien is het voor hen een idee om niet zo te kakelen en gewoon eens op te letten.

Vrijdag 9 juni

Mja, ik had vandaag vooral het gevoel dat ik niets zinnigs deed. Ik probeerde namelijk ergens in te loggen en dat lukte niet, dus ik was een groot deel van de middag bezig met mailen met de helpdesk.

Zaterdag 10 juni

In plaats van werken had ik iets heel anders te doen, namelijk de generale repetitie en het eerste optreden. Superleuk, ook enorme chaos, maar gezellige chaos zeg maar. Er ging wel het een en ander mis aan de techniek in het theater, want het geluid stoorde en er viel een lichtbalk naar beneden. O ja, het scherm haperde ook (meteen crisis, want dat heeft blijkbaar een miljoen gekost voor het theater bij aanschaffen…). Dat van het geluid werd tijdens het eerste nummer wat ik deed zo erg, dat er eigenlijk geen muziek was om op te dansen. Gelukkig mocht het nog een keer, na een kwartier repareren. Ik zal trouwens kijken of ik foto’s kan vinden, die vind je dan in het overzicht van volgende week.

Iets gemist?

Woensdag ging het over mijn transitie naar heel erg ontzettend vroeg opstaan
Vrijdag maakte ik een soort van column over de realiteit

Fancy medisch woord van de week

Het woord hemoptoë klinkt lekker poëtisch, maar je hoort er niet blij of geïnspireerd van te worden. Het is namelijk de term van bloed ophoesten, iets wat meestal een slecht teken is.

x Iris

Geef een reactie

