Weekoverzichten

Deze week #20 ~ Spijkerbrood en vloekbroek

Hallo daar, ik ben er weer met een versgebakken nieuw overzicht. Zonder spijkers, een bril of muizen. Waar ik het precies over heb, lees je ook hier.

Zondag 14 mei

Taal is leuk, maar op sommige dagen kom ik gewoonweg niet uit mijn woorden. Vandaag probeerde ik het stokbrood steeds ‘spijkerbrood’ te noemen en dat lijkt me best pijnlijk. Nou ja, soms hoor je wel eens vreemde verhalen. Zo was er eens een bakker die zijn bril kwijt was en een klant vond de bril in zijn brood terug. Volgens mij was de bril zelfs nog helemaal intact. Er was ook eens iemand die een brood had met een muis erin meegebakken. Ik geloof dat die bakkerij een klein probleempje had met ongedierte. Worstenbroodje 2.0 :) Met een volgeplande week hoop ik niet dat ik zelf zulke blunders bega.

Maandag 15 mei

Het voelde oprecht alsof ik maandenlang in een bezemkast had gewoond voordat vandaag plaatsvond. Na college en een toets was het zo lekker warm, dat ik samen met vriendinnen buiten kon lunchen. Zit je daar met je vrije dikke t-shirt met lange mouwen. Mijn huid is zo wit dat die niet eens waarneembaar is als de zon er direct op schijnt. Misschien moet ik me toch eens gaan wagen aan korte mouwen. Wie weet zelfs korte broeken/jurkjes. Hm. Eerst maar even eindeloos scrubben.

Dinsdag 16 mei

Ik ben mijn slaapritme langzaam aan een beetje aan het aanpassen, omdat ik volgende maand iedere dag erg vroeg op moet staan. Zeg maar drie uur vroeger dan je zou willen. Nu probeer ik ’s avonds half tien of kwart voor tien te gaan slapen om te kijken hoe laat ik dan ‘wakker’ wakker word. Dat is dus ergens na half zeven, maar ik denk dat ik met dit huidige tijdstip nog eerder op zou kunnen staan zonder in te storten. Eigenlijk best lekker zo, dat vroege. Misschien laat ik het wel ongeveer zo (niet half vijf ’s ochtends natuurlijk…). Voor mijn coschappen over een paar jaar is dat helemaal niet onhandig, denk ik zo.

Woensdag 17 mei

Is het raar dat ik bij smeltweer graag binnen blijf? Niet dat ik de hele dag in de bezemkast zat, maar ik vond het toch iets te uitdagend warm. Later op de dag ging ik wel even op pad met mijn camera en ik vond mijn kat uitgestrekt in het gras. Hij is helaas dovig aan het worden. Pluspuntje daarvan is dat ik hem nu makkelijker slapend kan fotograferen.

’s Avonds ging ik voor vier minuten school heen en weer, dus ik knoopte er een sessie in de bibliotheek aan vast. De bus was voornamelijk op de heenweg een sardineblikje gekruist met een oven, dat vond ik niet zo heel geweldig. Die vier minuten school hielden het examen reanimeren in en dat was ook een warme, plakkerige aangelegenheid. Douchen kan soms zó fijn zijn!

Donderdag 18 mei

Ik had ’s ochtends practicum in een gebouw met de meest logische lokaalnummers, waardoor ik extra trots was dat ik het had gevonden. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik niet alleen was, maar alsnog: haal een geneeskundestudent niet uit de vertrouwde medische faculteit of het ziekenhuis, dan raakt hij/zij ernstig in de war. Daarna mocht ik weer terug naar bekend gebied, dit keer voor een sollicitatiegesprek! Ik weet niet of ik door ben, maar het kwam wel heel positief over. Zo kwam het vandaag uiteindelijk toch goed. Ik had echter wel wat ruzie met deze broek. Ik vind hem best leuk, dat is het probleem niet, alleen ik had hem vier uur aan toen hij er al zo uitzag. Jup. De enige bijzondere activiteit die ik had verricht was afwassen. Er heerst volgens mij een vloek op.

Vrijdag 19 mei

Ik kreeg een leuk pakketje binnen, daar komt binnenkort meer over online! Ik heb wel even mijn adres eruit gefotoflopt :) Verder: werkelijk geen idee wat ik gedaan heb. Ik weet wel nog dat ik op school was en naar huis ging, dat was het wel.

Zaterdag 20 mei

De weg naar werk 1 en werk 2 wordt steeds boeiender. Zo ging ik ’s ochtends op pad naar werk 1 en kon ik gewoon over het fietspad, terwijl dat aan het einde van de dag plots weg was. Ik was even bang dat ik helemaal niet meer op mijn bestemming aan kon komen, want de enige andere route met de fiets is meer dan tien kilometer omrijden (of illegaal 4 km over de weg heen). De gemeente houdt het wel spannend.

Iets gemist?

Woensdag vertelde ik waarom je nu precies zonnebrandcrème op je lijf kloddert
Vrijdag had ik een overzicht met macabere onderzoeksfeitjes

Fancy medisch woord van de week

Dit keer weer een prachtig ‘ingewikkeld’ woord voor een tamelijk eenvoudig verschijnsel. Je kunt natuurlijk zeggen dat je door je enkel bent gegaan, maar dat klinkt zo ontzettend gewoontjes. Zeg liever dat er sprake was van een distorsie van het enkelgewricht. Fancy, toch? Dat dat simpelweg betekent dat het een en ander verrekt is, hoef je er niet bij te vertellen.

x Iris

Geef een reactie

