Deze week #16 ~ Alles vloog voorbij

Hallo daar! Het is weer zondag. Deze week ging supersnel voorbij, daarom even wat terugblikken op een stampvol stukje tijd.

Zondag 16 april

Is werken een manier om leren uit te stellen? Zo voelde het in ieder geval wel. Naast die twee dingen heb ik dan ook niet heel veel bijzonders meer gedaan.

Maandag 17 april

Mijn vader was jarig, dus ik ging met mijn ouders, zussen en zwagers uit eten. Ik had zelf iets anders, maar op de lunchkaart stond een XXL hamburger die in het echt nog groter was dan je zou vermoeden. Diameter was 15 cm, om en nabij. Mijn zwager keek er met evenzo grote ogen naar, net als even later de mensen aan andere tafels die ook die burger hadden. Ondertussen was er mooi uitzicht op het water met een waterskibaan.

Dinsdag 18 april

Het hele weekend voelde als een leugen toen ik ’s ochtends naar de bushalte reed. Vier dagen?! Bonuspuntje: ik dacht steeds dat het maandag was, maar die was al voorbij. Op deze verwarrende dag had ik college, heb ik gezellig geluncht met vriendinnen, ging ik naar studiegroep en thuis heb ik ’s avonds best lang geleerd. Niet verkeerd naar mijn idee, want ik had het idee dat ik erg veel gedaan had vandaag. Dat mag ook wel eens een keer!

Woensdag 19 april

Vanaf het begin af aan vond ik het een spannende dag, want ik ging voor het eerst in tien jaar met de trein en voor het eerst van mijn leven helemaal alleen met de trein. In de weken die vooraf gingen op vandaag had ik al een zooitje aan rampscenario’s geproduceerd, wat de situatie niet per se beter maakt. Go me! De reden van het treinfestijn was een tripje naar het ziekenhuis, omdat ik twee weken een glucosesensor mag proberen (lees daar meer over in het artikel van vrijdag). Uiteindelijk ging alles goed en was ik best een beetje trots op mezelf. Nu hoef ik alleen nog het vliegtuig en een cruiseschip uit te proberen en dan durf ik in praktisch ieder voertuig.

Donderdag 20 april

Ik geloof dat ik nu al intens gelukkig ben met mijn sensor. Mijn vingers houden nu al van me. Ondertussen oefende ik met vriendin J verbandjes en daar wordt ik gelukkig min of meer steeds beter in, hoewel een drukverband op zich ook weer niet zó strak hoeft.

In de avond vertrok ik naar dansen (toepasselijk Flow-kaartje trouwens) en op de terugweg had ik zin om te lopen in plaats van fietsen, wat mensen nogal raar vonden. Twee personen vroegen of ik pech had, wel lief op zich, maar ze keken nogal verbijsterd toen ik vertelde dat ik gewoon graag wilde lopen in plaats van fietsen. Laat mij maar lekker mijn rare dingen doen :)

Vrijdag 21 april

Ik kan niet megaveel bijzonders melden, want ik zat de ganse dag op school. Bij het laatste college kregen we voorbeeldvragen voor het tentamen, waarbij de microfoon de zaal rond ging. Een jongen wist het antwoord niet zeker en vroeg uiteindelijk gekscherend om zijn moeder, waarna de docent droog meldde dat hulplijnen niet waren toegestaan. Zo zie je maar, college en school hoeft helemaal niet erg te zijn. Naast interessante onderwerpen doet humor ook een hoop.

Zaterdag 22 april

Zaterdag was niet mijn dag, veel te druk. ’s Ochtends werken, ’s middags vierden mijn ouders hun verjaardag, dus het huis zat vol mensen. Toen dat voorbij was at in in een kwartier mijn avondeten op en vertrok ik weer naar mijn werk. Om een uur of tien was ik thuis en ik voelde me gevloerd en ik moest eten (werken doet wonderlijke dingen met mijn bloedsuiker). En toen was de dag ineens voorbij. Huh?

Iets gemist?

Woensdag schreef ik over een zeer relevant onderwerp voor iedereen: stress
Vrijdag liet ik mijn nieuwe sensor zien

Fancy medisch woord van de week

Mocht je denken dat je hersenen een ongecontroleerde massa wormpjes is, nee hoor! Gek genoeg zijn al die groeven en richels bij iedereen ongeveer gelijk. Zo’n groeve noem je een sulcus (meervoud sulci) en de bijbehorende richel, die mensen dus als wormpjes zien, heet een gyrus (meervoud gyri). Nu weet ik niet of gyri overal in het lichaam kunnen zitten, maar bij sulci is het eigenlijk zo dat iedere groeve in het lichaam zo heet, met een extra woord erbij voor wat meer duidelijkheid van plaats.

x Iris

Geef een reactie

