Lijstjes

Random favourites ~ lente 2017

Met een nieuw seizoen en wat extra warmte verandert mijn smaak vrij gemakkelijk. Dingen die in de koude, natte winter leuk waren, schuiven wat meer naar achteren en daarvoor komen nieuwe dingen in de plaats. Zoals deze.

Muziek

Laat ik meteen met deze categorie beginnen, dan heb je meteen een begeleidend nummer voor de rest van dit artikel. Nou ja, ‘nummer’, ik kan niet kiezen tussen twee exemplaren. De eerste is lekker rustig en vooral heel mooi, de tweede geeft energie.

WOODKID – Land of All

Dit is niet de officiële video die erbij hoort, maar omdat ik toch gek ben op dansen, is dit mijn favoriet. Bovendien is alleen een lyric video een beetje saai op den duur, ook omdat dit geen doorsnee 3,5 minuut muziek is, nee, het duurt ruim vijf minuten.

Imagine Dragons – Believer

Wanneer koffie nog net niet nodig is, krijg je hier genoeg energie van. Ik vind Imagine Dragons sowieso een goede groep, naast mijn huidige favoriet OneRepublic. Daarvan had ik trouwens ook een favoriet kunnen kiezen, maar dan stonden hier ongeveer tien nummers en dat is niet echt de definitie van favorieten.

Voedsel

Mijn komkommerverslaving is waarschijnlijk een blijvertje, aangezien het nauwelijks voorkomt dat ik een dag leef zonder minstens één plakje komkommer genuttigd te hebben. Op het moment speelt een bepaald broodbeleg een grote rol in het krijgen van een goed humeur, namelijk pindakaas. Die crèmige, typische smaak is zo lekker dat ik me afvraag waarom ik er niet eerder zo blij van werd. In combinatie met cherrytomaatjes en/of sambal is het al helemaal perfect. Of komkommer, maar dat is logisch :) Ik heb niet echt een voorkeur qua merk, want ik heb er tot nu toe nog maar drie verschillende geproefd: de ‘originele’ van Calvé en de 100% Pindakaas van Albert Heijn met en zonder stukjes pinda. Die van Calvé smeert lekker, die van de Appie bevat naast pinda’s weer geen toevoegingen. Allebei prima.

Kleding

Als ik echt een favoriete outfit moet kiezen bij dit weer, dan wordt het de donkerblauwe high waisted spijkerbroek van de H&M en mijn zwarte shirt met touwtjes aan de mouwen van Zara (helaas niet meer verkrijgbaar, vandaar de iets minder mooie foto). Die broek is gewoon perfect omdat ik daar geen riem omheen hoef te doen en hij zit heerlijk. Het shirt is vrij neutraal, maar door de mouwen heeft het net weer iets extra’s. Als het in de collegezaal net even te koud is voor deze combinatie, draai ik mijn grijze dekensjaal van Zusss rondom mijn nek en dan kan het weer. Die sjaal heb ik al langer, maar juist voor dit twijfelachtige ‘wat zal ik nu eens aandoen’-weer is ‘ie ideaal.

Relax-bezigheid

Ik ben altijd al een boekenworm geweest, totdat ik op school zodanig veel te doen had dat lezen er niet echt meer van kwam. Ik las nog wel tijdschriften en dunnere boeken, maar echt een dik boek erbij pakken en daar af en toe in verdwijnen, deed ik amper. Totdat ik besloot om de Harry Potter boeken te lezen. Dat heb ik gedaan, achter elkaar. Heerlijk. Nu heb ik weer een nieuw boek waar ik graag mee tegen de verwarming aan ga zitten. Ik lees trouwens wel in het Engels, ik vind dat er bij het vertalen anders te veel verloren gaat van de woordspelingen en namen bijvoorbeeld.

Heb jij een nieuwe favoriet erbij gekregen?

x Iris

Geef een reactie

