Weekoverzichten

Deze week #14 ~ Boekjunkie, telefoongedoe en koffie

Daar ben ik weer!

Zondag 2 april

Luxeprobleem: mijn boek moest op 3 april worden ingeleverd en ik had nog driehonderd bladzijden te gaan. Onmogelijk, zou je denken. Ik vond het wel een uitdaging, maar toen ik thuiskwam van mijn werk besloot ik praktisch non-stop te lezen. Aan het einde van de (relatief lange) avond hoefde ik nog slechts één hoofdstuk. Ik kon echt niet meer, dus het allerlaatste stukje Harry Potter moest nog even wachten. Ik droomde vervolgens lichtelijk bizarre dingen, onder andere iets met allemaal mensen met tatoeages op hun gezicht. Misschien was ik iets te lang doorgegaan.

Maandag 3 april

Vroeg opstaan en weer door met lezen! Nou ja, ik dacht tijdens het ontbijt (alleen, want vroeg) een heel hoofdstuk te kunnen doorwerken. Vervolgens heb ik in de collegezaal het laatste deel van HP uitgelezen. En nu is het voorbij. Heeft iemand tips voor wat ik nu met mijn leven kan doen? Afgezien van het leerwerk en dergelijke :) Ik heb namelijk wel al een nieuw boek uitgezocht in de bieb, wat ik eigenlijk niet had bedoeld, en ik ben van plan om Lord of the Rings te lezen, allemaal in het Engels. Daarna heb ik geen idee meer. #bookjunkie

Dinsdag 4 april

O mensen, waarom is ergens naartoe bellen zo ingewikkeld? Poging 1 om een afspraak bij de internist te verzetten begint al met klamme handjes en een hogere hartslag en ademfrequentie. Nadat ik het nummer had gedraaid, kreeg ik zo’n geluid van dat de hoorn erop was gegooid. Fijn. Poging 2 met nog klammere handjes liep uit op ‘dit nummer is niet in gebruik’. Dat leek me niet erg logisch voor een telefoonnummer van het ziekenhuis. Poging 3 (met een halve hartverzakking) was iets succesvoller, want ik kreeg iemand aan de lijn. De verkeerde persoon om precies te zijn, ook al wist ik zeker dat ik dat nummer moest hebben. Er werd mij verteld om een ander nummer te bellen en dat is gelukt. Eindelijk!

Nu de tandarts nog.

Woensdag 5 april

No pressure, maar ik had die middag en avond twee toetsen en ik had van beide geen idee of ik goed genoeg voorbereid was. De eerste was een instaptoets van een practicum: zeven vragen waarvan je er drie goed moet hebben. Klinkt simpel, zeker als ik je vertel dat het meerkeuze is, maar toch worden er geregeld mensen weggestuurd omdat ze de toets niet gehaald hebben. ’s Avonds had ik de theorietoets van EHO, nog even een stuk belangrijker en 150 bladzijden leerstof. Ik was blij dat ik het iedere week had bijgehouden, want ik kon met een gerust hart naar huis (gehaald!). Niet helemaal trouwens, want de bus kwam later en ik zou mijn overstap missen. Gelukkig stond ‘ie er nog en ik hoefde niet eens in te checken, het systeem was namelijk stuk. Een gratis ritje maakt niet veel uit als je toch studenten OV hebt, maar het is wel service.

Donderdag 6 april

Ik weet niet wat er precies gebeurde tussen het moment dat ik de collegezaal inliep en het moment dat het college daadwerkelijk begon, maar ik heb me nog nooit zo slaperig gevoeld op school. Tussen college nummer 2 en 3 haalde ik samen met een vriendin, die er net zo erg aan toe was, een grote beker koffie want het vermogen om op te letten/na te denken/wakker te blijven was afwezig. Het derde college was het meest heldere van die hele dag. Toen ik naar de bus liep, voelde ik mezelf echt geweldig, totdat de cafeïne halverwege de rit uitgewerkt was en ik slapend naar dansles fietste. Volgens mij is koffie zoiets als drugs. Ik voelde mezelf precies als de spooky mist die ’s avonds op kwam zetten.

Vrijdag 7 april

Overdag bevond ik me vooral op school en ik had net zo lang college als donderdag. Dit keer was ik niet per se moe, maar ik was er klaar mee. Soms ben ik gewoon extra blij als ik naar huis kan en vandaag was zo’n dag. Gewoon even niets hoeven (nou ja, dat is natuurlijk niet waar…).

Zaterdag 8 april

Buiten scheen de zon en binnen lag fysiologie naast mijn laptop. Gelukkig zat ik niet de hele dag binnen, want ik ben ook nog twee keer op en neer gefietst naar werk, maar ik kan niet zeggen dat vandaag gigantisch spannend was.

Iets gemist?

Woensdag had ik weer een lijstje met medische weetjes
Vrijdag
 beschreef ik hoe je een (geneeskunde)student herkent

Fancy medisch woord van de week

Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik vind woorden die beginnen met ‘gn’ maar raar. Maar aangezien er zoveel medische termen zijn, waren de normale woorden opgeraakt. Gnostisch is hetgeen waar ik het over heb. Met je gnostische tastzin kun je voelen wat je aanraakt zonder er naar te kijken. Zo kun je bijvoorbeeld een pen en potlood onderscheiden als je in je tas graait. Toch wel handig.

x Iris

Geef een reactie

