Tips die misschien werken

Het internet staat vol ‘handige’ tips. Ik vind het zelf leuk om ook tips te bedenken en te delen, maar dan wil ik ze wel eerst even uitproberen. Vandaag heb ik er een aantal die ik al een tijdje op het oog heb, maar ze nog nooit heb geprobeerd. Het klinkt in ieder geval te doen, maar of ze ook echt werken..?

Kleuren op schoonmaakproducten

Word jij ook altijd zo wild enthousiast van de aanblik van een fles allesreiniger? Ik ook niet! Ik volg al een tijdje verschillende blogs waarop onder andere biologische schoonmaakmiddelen of bijvoorbeeld limited editions zoals op de blog van Saskia. Die flessen zijn vaak een stuk mooier dan de gemiddelde verpakkingen. Ik heb zelf een tijdje terug een oude stofzuiger met een permanent marker onder handen genomen, waar ik overigens nog steeds niet klaar mee ben, maar ik kan in ieder geval zeggen dat dat er een stuk gezelliger uitziet. Wie weet wil je dan ook liever schoonmaken. Klein minpuntje is dat je bent wellicht langer bezig bent met kleuren dan met daadwerkelijk schoonmaken. Aan de andere kant: de schoonmaakmiddelen aanraken is al bijna hetzelfde als ze daadwerkelijk gebruiken. Als je het maar hard genoeg gelooft.

Lensdop niet meer kwijtraken

Iedereen met een camera met lensdop, is de dop wel eens kwijt. Je neemt een foto, nog een, weer eentje, je loopt ergens anders heen, schiet nog wat plaatjes en dan… Lensdop? Ik vond iets met legoblokjes. Je lijmt zo’n plat legoblokje tegen de buitenkant van de dop (met de puntjes naar boven) en nog een blokje tegen de band van de camera (met de puntjes naar beneden). Hierdoor kun je de dop aan de band vastmaken. Ik heb hier wel mijn twijfels over, zeker omdat ik niet graag met lijm in de buurt van mijn camera kom, maar het kan vast wel werken.

Uitrekenen wanneer je moet slapen/opstaan

Een paar dagen terug ontdekte ik de site Sleepytime. Hier kun je invoeren hoe laat je op moet staan en de site geeft je vervolgens vier verschillende tijden waarop je het beste kunt gaan slapen. Je kunt ook zien hoe laat je op moet staan als je nu in slaap zou vallen. Het doel hiervan is dat je wakker wordt tussen de slaapcycli in en niet tijdens een slaapcyclus. Bij dat laatste slaap je eigenlijk te vast om wakker te worden, dus als je dan wakker wordt, voel je je futloos en moe. Het werkt vast niet voor iedereen, maar aangezien ik regelmatig moe wakker word, ondanks een lange nacht goed slapen, wil ik dit toch graag proberen.

Niet huilen bij het snijden van uien

Dé tip hiervoor zou zijn dat je kauwgom moet kauwen terwijl je de uien te lijf gaat. Daarnaast heb ik gelezen over het snijden van uien naast een stromende kraan/met een stuk brood in je mond/met een duikbril op. Dat laatste lijkt me vooral geschikt voor als je in je eentje thuis bent :) Zelf ga ik voor de keukenmachine of, als ik geen zin heb om dat dit schoon te maken, voor het snijden van uien met pauzes na iedere ui. De ui snijden ónder de kraan kan ook, maar ik denk dat de smaak daardoor een beetje minder wordt.

Ideeën onthouden zonder ze op te schrijven

Ik bedenk vaak denken vlak voordat ik in slaap val of als ik haast heb. Even opschrijven is dan niet zo praktisch. Ik heb een tijdje een notitieboek in mijn tas gehad om dit zo veel mogelijk te voorkomen, wat niet succesvol bleek. Om iets toch te onthouden, schijnt het te werken om een bepaalde ongebruikelijke handeling te doen die zichtbaar blijft. Dat klinkt lekker cryptisch, maar als je moe in bed ligt terwijl er een briljant plan ontstaat, kun je bijvoorbeeld een voorwerp van je nachtkastje ondersteboven zetten of iets ergens midden in de kamer op de grond gooien. De volgende ochtend zal je denk ik wel jezelf afvragen waarom je het gedaan hebt en misschien herinner je ook daadwerkelijk wat je wilde onthouden.
EDIT: Volgens vriendin D werkt dit prima. Mooi!

Ik ga bovenstaande tips zelf in ieder geval testen en wie weet werkt het ook!

x Iris

 

Geef een reactie

