Ideeën, Tips

Wat je kunt doen met eenzame sokken

Een blik in mijn sokkenlade laat niets zien. De gescheiden sokken heb ik ergens diep weggestopt. Ondanks het zorgvuldig samen wassen en bewaren is de andere sok weg. Nota bene drie van mijn lonely socks zijn zwart en halflang en ondanks dat zijn ze geen familie van elkaar. Zonde, want ik kan er nu dus helemaal niets mee. Tenminste, dat dacht ik. Met een beetje creativiteit en hulp van het internet heb ik nu een aantal nieuwe doeleinden voor deze sokken.

Geef ze je aandacht

Hiermee bedoel ik niet dat je je eenzame sokken dagelijks voor moet lezen, maar eerder dat je ze beter kunt verzamelen apart van de rest van je sokken. Anders levert het alleen maar verwarring op en op deze manier voorkom je dat je ze steeds kwijtraakt (hoewel 1/2 sokkenpaar vervelender is dan 0/2).

Stofsokken

Lekker kneuterig deze tip, maar een stofdoek komt nooit goed in de hoekjes en een sok, waar je hand dan in zit, is juist heel handig. Even uitkloppen en/of wassen en je kunt hem weer gebruiken. Bovendien verslijt een sok niet enorm op deze manier, waardoor hij prima draagbaar is als je de wederhelft weer tegenkomt.

Bewaarhoesje

Waardevolle objecten en kwetsbare voorwerpen kunnen prima in een sok bewaard worden. Zeker een dikke, zachte, wollige sok is hier goed voor. Daarnaast denk ik niet dat inbrekers snel vermoeden dat er iets interessants in een sok zit. Een klein nadeel daarbij is wel dat je zelf natuurlijk niet moet vergeten dat die sok niet in de was gelanceerd mag worden.

Ik bedacht me ook dat je je telefoon tijdelijk in een enkelsok kunt doen als je hoesje stuk is. Een sok zou op zich wel een permanent telefoonhoesje kunnen zijn, maar dan zou ik de sok binnenstebuiten keren, de voet afknippen, het gat dichtnaaien en vervolgens de sok weer terugdraaien.

Haarkrullers

Als je krullen wilt maken zonder rollers, papillotten en tangen, zijn (schone) sokken hier erg goed voor. Je neemt een pluk haar, draait deze om een sok en als je al je haar eromheen hebt zitten, knoop je de sok vast. Ideaal voor als je collectie enkele sokken erg groot is.

Bevrijd een huiself

Altijd handig en als je actief lid bent van de S.P.E.W., is dit zelfs politiek heel correct. Heb je geen flauw idee waar ik het over heb? Vergeet dan maar wat je zojuist las.

Isolatiemateriaal

Is je beker te warm, koud of onhandig om vast te houden? Doe er een sok omheen en je bent van je probleem af. Een dikke sok is hier het handigst voor. Ik weet niet of je koffie of thee hier ook langer warm blijft, maar het is het proberen wel waard denk ik. Wat in ieder geval wel werkt, is als je een cold pack in een sok doet, dan is het iets minder heftig koud.

Warmtekussen

Lang leve het internet voor deze tip: een mini-warmtekussen. Neem een lange sok zonder gaten, vul deze met rijst (niet te vol) en leg een knoop in de ‘ingang’ van je sok, zodat deze dicht zit. Als je hem wilt gebruiken, leg je de sok 30 seconden in de magnetron en voilà, een kleine kruik voor bijvoorbeeld een stijve nek. Na gebruik zou je de sok zelfs weer kunnen legen en dragen.

Polskussen

Vul een grote sok met andere eenzame sokken. Nu heb je een langwerpig kussen wat je voor je toetsenbord kunt leggen, zodat je polsen erop kunnen rusten tijdens een lange dag typen. Misschien dat je dit niet gaat gebruiken, maar het is sowieso een praktische manier om al je sokken bij elkaar te houden.

Maar goed, het is natuurlijk beter om ze niet kwijt te raken :)

x Iris

Geef een reactie

