Lijstjes

Zin in

Zon geeft energie als je het mij vraagt en laat het vandaag nu eindelijk eens zo zijn dat de brandende bal in het zicht staat. Geef mij maar lente- en zomerweer, want ik krijg spontaan zin in:

  • Buiten zitten. De zon op je huid en de fles zonnebrand afstoffen en toch ook meteen maar gebruiken. Fietsen in de warmte. Met zonder jas de deur uit gaan. Picknicken. Je zonnebril nodig hebben.
  • Helemaal niets om te doen, of in ieder geval niets boeiends. Dat je enige zorg is dat een boek op tijd uit moet omdat de bibliotheek hem graag terug wil hebben. Iets wat op zich geen probleem is, aangezien lezen erg makkelijk samengaat met het punt hierboven.
  • De laatste tijd moest ik ineens terugdenken aan een kinderfeestje jaren terug, waar het de bedoeling was om ‘lentebakjes’ te maken. Dat hield niet veel meer in dan een pot met narcissen en blauwe druifjes versieren, wat er uiteindelijk erg lelijk uit zag, maar goed, je bent vier of je bent het niet. Nu bedoel ik niet dat ik nu ook zo’n bakje wil maken, maar een minilandschapje maken in een grote bak met verschillende plantjes, lijkt me leuk. Fun fact: dat blauwe druifje met narcissen ertussen boven op de foto zijn precies hetzelfde plantjes als toen. Bevrijd van de lelijk bestickerde pot doen ze het erg goed.
  • Over plantjes gesproken: ik heb enorm veel zin om naar een tuincentrum te gaan. Wat sommige mensen met schoenen en kleding shoppen hebben, heb ik met groen. Ik moet daarbij ook zeggen dat ik zin heb om zomerkleding bij elkaar te sprokkelen, want ik zag dat mijn collectie shirts niet veel soeps meer is.
  • Dat het langer licht is, maakt in ieder geval dat ik niet meer voor mijn gevoel in het holst van de nacht terugkom van bijvoorbeeld werk of dansles. Nu voelt het alsof de dag dan voorbij is, terwijl het ook nog niet bepaald bedtijd is.
  • Ik wil ook niet meer zo heel lang na hoeven denken over kleding. Warmer weer betekent dat je gewoon klaar bent met een broek en een shirt, zonder dat je een extra vest of trui steeds aan en uit moet doen omdat het buiten hard nodig is, maar binnen juist niet vanwege het tropische verwarmingsklimaat.
  • Nu ik toch bezig ben: ik heb zin in sla met gebakken aardappelpartjes/krieltjes. Wel met genoeg kruiden erop en niet teveel zout.
  • Nog een beetje ver weg, maar ik heb ook wel zin in zomervakantie. Dat is niet echt voorjaar en dergelijke, echter de zon doet me erg veel denken aan zomer, lanterfanten en avondwandelingen.

Waar heb jij zin in?

x Iris

2 thoughts on “Zin in”

  1. JAA, ik heb heel veel zin in de zomer, en ook in lente dagen met een zonnetje! Dat doet me zo goed, ik ben dan een stuk vrolijker dan na dagen regen. Haha! Ik heb momenteel enorm veel zin om op een terrasje in de zon te zitten. Can’t wait!! ♥ Leuke blogpost!

    Like

Geef een reactie

