Mijn ideale huisje

Afbeeldingsresultaat voor woonkamer zwart wit hout planten

Huizen bouwen kan ik beter niet zelf doen, maar inrichten is iets wat ik wel erg leuk vind. Het lijkt me heerlijk om een kale, lege woonplek om te toveren in iets wat ik thuis kan noemen. Hoe dat eruit ziet, heb ik al helemaal bedacht.

De basis

Qua vloeren, plafonds en muren ben ik niet zo moeilijk. Alles mag lekker mat wit geverfd worden, je weet wel, uit van die grote tonnen verf. Het is niet makkelijk om daar spijt van te krijgen en een huis lijkt er meteen een stuk lichter mee. Bovendien vloekt niets met wit.

Op de vloer wil ik, ook lekker simpel, een iets grauwbruine soort laminaat of houten vloer. Niet een hele warme kleur hout en ook niet te koel. Dat klinkt vrij specifiek, maar de kleur op de afbeelding links vind ik prima.

Kleuren

Ik houd van minimalisme en ik ben daarom ook niet zo van felle kleuren. Het kleurenpalet in mijn denkbeeldige huis is om die reden zwart/grijs/wit en natuurlijke materialen. Een mooie houten tafel, een rieten mand, originele balken in het plafond en een wollen plaid over de bank samen met zwarte en witte meubels. Hoewel, de meubels zelf mogen op zich ook wel van hout zijn, anders zie je de witte kast niet tegen de witte muur. Beetje onhandig.

Plantjes

Ik ben gek op plantjes. Sommige mensen zetten graag veel kaarsen neer, misschien nog beeldjes of foto’s, maar geef mij maar een oerwoud. Hangplanten, cactussen, boompjes… Niet alleen kleine exemplaren natuurlijk. Zo’n gigantische gatenplant lijkt me ook wat. Als ik een erg groot huis zou hebben met een balkon op de eerste verdieping, dus dat je vanaf de begane grond deels een extra hoog plafond heb, dan zou ik het liefst een boom neerzetten die je op beide verdiepingen kunt bewonderen.

De keuken

Ik dacht eerst aan een witte keuken, maar toen vond ik deze afbeelding en daar werd ik eerlijk gezegd best blij van. Het staat denk ik ook mooi in mijn verder vrij witte inrichting. Wat ik hier verder goed aan vind, is dat er een raam boven het aanrecht zit. Dat staat goed en je kunt tijdens het kokkerellen naar buiten loeren.

De badkamer

Hier ben ik vrij zeker over: ik wil namelijk van die grote, antraciet/zwarte tegels op de vloer en de rest mag lekker licht zijn. Hier en daar wat hout en, wat ik erg mooi vind, plantjes in de badkamer. Maar goed, ik wil dan ook plantjes in de wc en de meterkast ;)

Hoe zou jij je huis inrichten? Net zoals ik of juist totaal anders?

x Iris


Bron afbeeldingen boven

One thought on “Mijn ideale huisje

Geef een reactie

