Persoonlijk

Over het leven en lammetjes

over-het-leven-en-lammetjes

Hiya! Ik twijfelde tussen een artikel met voornamelijk foto’s en een kletsartikel, maar waarom niet allebei? Bijkletsen en plaatjes kijken.

Muziekje voor tijdens het lezen: een oudje, maar nog steeds mooi.

Op het moment ben ik veel bezig met school. De werkdruk ligt vrij hoog, want ik heb iedere vier weken tentamen en de hoeveelheid leerstof is niet mis om het zo eens uit te drukken. Dat snap ik ook wel, als ik over twee jaar aan mijn coschappen begin wil ik ook graag weten wat ik aan het doen ben en waarom. Fijn voor mij, de begeleider en niet te vergeten de patiënt. Nu is het voor welgeteld drie dagen iets rustiger, want ik heb vandaag tentamen gehad (in ieder geval gehaald, het cijfer weet ik alleen nog niet). Ik heb komende woensdag wel een tussentijdse toets voor EHO, dus ik moet niet vergeten om de theorie over het algemene protocol voor eerste hulp door te nemen.

Omdat ik naast school en werken niet zoveel tijd heb voor mezelf, heb ik niet echt veel extra’s voor mezelf kunnen doen, wat ik wel jammer vind. Het lijkt me fijn om meer aandacht te kunnen besteden aan mijn blog en mijn andere hobby’s. Ik ben wel aan het lezen geslagen, in de weekoverzichten heb je al kunnen zien dat ik met Harry Potter bezig ben. Wat ik de laatste tijd ook weer heb opgepakt, is het borduren. Inmiddels is mijn tijdrovende ontwerp bijna klaar, dus daarvan kom je binnen een paar weken wel een foto tegen.

Voor het komende blok op school – wat onder andere over het hart en de nieren gaat – heb ik besloten dat ik een andere manier van leren wil vinden. Meer de hoofdzaken eruit filteren en hopelijk houd ik dan wat vrije tijd over.

floortje-en-finn

Ondertussen huppelen hier zes kleine, witte pluizeballetjes rond. Eentje daarvan krijgt met de fles en daar steek ik graag mijn tijd in. Dat was afgelopen week, zo vlak voor het tentamen, best lastig, want ik vond beide zaken even belangrijk. Maar, kleine Finn groeit als kool. Hij drinkt echt absurd veel voor een lammetje van nog geen week oud. Vier keer per dag een volle fles (fun fact #1: ik heb ook uit die fles gedronken toen ik nog een mini-Iris was). Bovendien lijkt het erop dat hij steeds meer bij zijn moeder drinkt. Och jee, zeven jaar geleden was Floortje nog een kleine druif die ik met de fles groot heb gebracht (fun fact #2: Floor heeft óók uit diezelfde fles gedronken). Floortje werd, in tegenstelling tot Finn, door haar moeder verstoten en denkt dus oprecht dat ik haar moeder ben. Kleine Finn ziet mij nu als een soort oma geloof ik, een rol die ik graag vervul. Als ik het hok binnenkom, kruipt hij meteen op schoot en duwt hij zijn neusje in mijn haar, lekker warm (fun fact #3: Floortje heeft een hekel aan mijn haar, ze kijkt me meestal aan met een blik van ‘ga weg met die lange slierten’).

jente-madelief-lissa

Ook heerlijk om naar de kijken, is de tweeling Lissa en Jente met hun moeder Madelief (fun fact #4: Madelief is de kleindochter van Floortje, dus dan zou je kunnen stellen dat ik de betovergrootmoeder van de tweeling ben). Het lijken twee engeltjes. Ze zijn beide kraakhelder wit en hebben een onschuldige blik over zich. Ondertussen probeert Lissa bovenop haar moeder te springen en kauwt Jente met liefde mijn schoenen, broek en vingers van mijn lijf. Vooral dat laatste, hapklaar formaat laten we maar zeggen. Soms lijkt het alsof ze energy hebben gedronken, dan zie je twee witte vlekken door het hok vliegen. Hun moeder is bijna moedeloos. Ik houd mijn hart vast als ze straks naar buiten mogen ;)

lila-en-de-smurfen

Deze twee (smurf nummer twee is verstopt) zijn de jongste, ik moet ze zelfs nog een naam geven. Op het moment slapen deze heer en dame erg veel, het liefst tussen Lila’s wol, maar met die twee stuiterballen als buren, vraag ik me af hoe lang dat zo blijft.

x Iris

4 thoughts on “Over het leven en lammetjes”

  1. Aaaw, wat schattig die lammetjes. En wat fijn dat je kleine Finn kunt helpen opgroeien, plus dat hij zo goed groeit. Echt gezellig om te lezen :) Verzorg ze nog goed!!!

    Like

Geef een reactie

