Geluksdag

perfecte-dag

Nu ik de laatste tijd zo vaak met mijn neus in een Harry Potter boek te vinden ben, kom ik weer wat dingen tegen die ik alweer even was vergeten uit de films. In deel zes bijvoorbeeld komt een drankje voor, genaamd felix felicis, wat je gegarandeerd 12 uur lang geluk geeft, van zonsopgang tot zonsondergang. Een gewone dag wordt buitengewoon. De enige spelregels zijn dat je het niet mag gebruiken tijdens toetsen, wedstrijden of verkiezingen. Nou, wat zou ik doen?

Welke dag?

Om het nu zomaar op een vrije dag te gebruiken, lijkt me wat nutteloos. Ik zou eerder gaan voor een dag waarop ik wel wat zelfverzekerdheid erbij kan hebben. Maar ja, wanneer is dat? Op werkdagen? Voor presentaties? Hm, ik denk toch dat ik het zou nemen op een dag waarop ik vooral leuke dingen ga doen, zoals afspreken met vrienden. De dag kan daardoor alleen maar extra leuk worden.

De dag zelf

Ik wilde beginnen over hoe blij ik wakker zou worden op deze dag, alleen ik was vergeten dat je het bij het ontbijt nog in moet nemen. Ach ja, ik zet het flesje naast mijn bed neer, dan kan ik de benodigde tweee eetlepels meteen opdrinken. Vervolgens voel ik me totaal niet vermoeid en krijg ik trek in ontbijt. Op de keukentafel vind ik mijn ontbijt dat al klaar is, een pot thee en een leuk tijdschrift of boek. Ik ontbijt alleen, want dat vind ik fijn.

Vervolgens doe ik de dingen die ik altijd doe, zoals aankleden, work out en tandenpoetsen, maar die gaan dan veel sneller en leuker voorbij. Daarentegen heb ik lekker veel tijd om onder andere mijn kat en konijnen te kriebelen. Ook niet onbelangrijk: mijn haar doet geen rare dingen en er zit zelfs een slag in (ik heb eigenlijk zeer licht golvend haar, maar door de gekkigheid van mijn haardos zit het plat en steil).

Daarna ga ik iets leuks doen met vrienden. Wat maakt niet zoveel uit, waarschijnlijk wordt het iets simpels dat toch erg leuk is. Bijvoorbeeld ergens lunchen en daar iets omheen verzinnen. Ik denk trouwens dat ik eerder met één persoon iets ga doen, want dan krijg je toch andere gesprekken en dan praat je meer bij.

Aan het einde van de dag ga ik weer naar huis en maak ik avondeten plus een nagerecht, wat dan ook daadwerkelijk wordt zoals gepland én niet loodzwaar op de maag ligt. Het eten is natuurlijk erg lekker en na het eten ga ik nog iets creatiefs doen (waarbij het eindproduct ergens op lijkt en ik mijn vingers niet aan elkaar heb geplakt met secondenlijm). Op een gegeven moment is het weer tijd voor thee en daarbij lees ik verder in Harry Potter.

Vlak voordat ik ga slapen, maak ik nog een wandeling buiten. Het is nog lekker warm, de zon gaat al onder en mijn vriend is er ook. In de lucht hangt de geur van vers gemaaid gras en ik hoor krekels. Na een lange dag val ik in slaap.

Ik heb er nu al zin in :) Hoe zou jouw ideale dag eruit zien?

x Iris

Geef een reactie

