Ideeën, Persoonlijk

Grote vragen beantwoorden

grote-vragen-beantwoorden

Elleu allemaal! In dit artikel zal ik een aantal vragen beantwoorden waar eigenlijk niemand een duidelijk antwoord op heeft. Ook handig ter inspiratie voor als iemand je ermee lastig valt en je weet niet zo gauw wat je moet zeggen :)

Wat is de zin van het leven?

Ik denk dat het niet zo is dat de mens er met een speciale reden is, dus wat ik graag geloof is dat je er daarom maar het beste ervan moet maken. Gewoon aardig zijn voor elkaar dus, zodat je eigen leven en dat van de mensen in je omgeving zo fijn mogelijk is. Het klinkt zo simpel en toch is het heel lastig.

Wel of geen ananas op een pizza?

Hier kan ik heel kort over zijn: geen pizza, pizzabodems zijn gewoon niet lekker. Mocht je wel het gevoel hebben dat een pizza een goed plan is, eet dan vooral wat je lekker vindt.

Is er zoiets als een god?

Misschien, misschien niet. Ik geloof zelf niet specifiek in iets, maar het lijkt me gek als er niets anders is dan wat je om je heen ziet. Laat ik zeggen dat ik geloof in Iets. Hoe moet anders alles begonnen zijn? Het zou best gek zijn als er ineens deeltjes verschenen en dat daarmee alles begon. Speaking of…

Hoe is alles ontstaan?

Persoonlijk ben ik een voorstander van de oerknal, simpelweg omdat dit het meest logisch lijkt. Dat de aarde en het heelal in een week tijd zijn ontstaan, vind ik toch een beetje lastig. Daarentegen lijkt het me min of meer geloofwaardig dat er eerst een lading materie en antimaterie was, wat ging botsen (1 materie + 1 antimaterie is trouwens 0) en er bleef meer materie over, wat samenklonterde en zo premature hemellichaampjes vormde. Dat klinkt vast nog een beetje hocus pocus, maar met wat natuurkunde in mijn achterhoofd is dit voor mij de beste theorie. Maar, als er een hoger wezen zou zijn (geweest), zou ik dat ook niet heel raar vinden, want het is gewoon bijna ongeloofwaardig om te bedenken dat alles er ineens was.

Wat was er eerst: de kip of het ei?

Gek genoeg is deze vraag helemaal niet zo ingewikkeld, het ligt er maar net aan wat je gelooft. Volgens het scheppingsverhaal zou de kip eerst moeten zijn geschapen om vervolgens pas een ei te kunnen leggen. Ik geloof in de evolutietheorie en dan moet het ei eerst zijn geweest, omdat het dier waaruit de kip is geëvolueerd eerst het ei moet hebben gelegd om de kip te kunnen produceren. Logisch toch?

Ik hoop dat ik wat inspiratie heb kunnen leveren, deels met een knipoog ;)

x Iris

Geef een reactie

