Weekoverzichten

Deze week #2 ~ Pechdag, kapper en nattigheid

deze-week-2-pechdag-kapper-en-nattigheid

Eigenlijk wilde ik deze week de titel ‘Er gebeurde niets’ geven, maar dat is natuurlijk niet waar. Met mijn flurriewurriewarhoofd is het me namelijk tóch gelukt om dingen voor elkaar te krijgen.

Zondag 8 januari

Oh jee, de laatste dag van de vakantie. Echt vakantie was vandaag trouwens niet, want ik moest gewoon werken. Niet de hele dag gelukkig en komende week ben ik twee dagen vrij. Ik kan zeker niet klagen. Zeker niet met nog een aantal hoofdstukken Harry Potter te gaan. Aan de ene kant wil ik graag verder lezen, maar ik wil ook niet dat ik per dag anderhalf boek doorwerk.

Maandag 9 januari

Ik had eigenlijk wel zin om weer naar school te gaan na de vakantie, maar het werd gewoon een rotdag. Het begin was prima, iedereen weer zien is leuk. Vervolgens had ik drie colleges in een rumoerige zaal en ging ik lunchen, nog steeds geen ramp, maar toen ik de boeken opensloeg veranderde mijn mening. Bij werkgroep voelde ik me steeds meer blûh worden en was ik blij dat ik naar huis kon. Helaas kwam de bus bijna twintig minuten te laat, ondanks het bord dat vrolijk een kwartier lang ‘nog 1 minuut’ aangaf. Toen ik bij mijn fiets uitstapte, was mijn zadel én nat én een vogel had erop gescheten. Ik had trouwens ook nog tegenwind. Nou, ik was er helemaal klaar mee.

Dinsdag 10 januari

Met het idee van ‘een vrije dag kan ik nuttig besteden’, gebeurde toch wat minder dan gehoopt. Ik werkte aan mijn portfolio en dat vond ik al een behoorlijke dagtaak, waardoor ik ’s middags nergens echt helder over na kon denken. Tot zover die dag, want ik wist aan het einde van dinsdag niets meer van de middag.

Woensdag 11 januari

Ik stond weer eens heerlijk *kuch* vroeg op en even later kwam ik erachter dat ik nog best een kwartier had kunnen blijven liggen. Op school kwam ik tot nog een vervelende ontdekking. Ik had me namelijk vergist in de datum van het inschrijven voor stageplaatsen, waardoor mijn gehele top drie al vol was. De plek waar ik nu heen ga is op anderhalf uur reizen van huis, op zich geen ramp, ik moet alleen dan ruim voor vijf uur ’s ochtends opstaan. Dus… Ik heb in ieder geval bedacht dat ik de gehele periode om dezelfde tijd op ga staan, ook in het weekend, zodat het minder tegenvalt.

Ondanks de wat jammere ochtend, lukte het me wel om productief bezig te zijn. Na twee practica had ik een gesprek, daarna leerde ik nog wat in de bibliotheek en ik was om een uur of half vier alweer thuis, waar ik ook nog wat dingen voor elkaar heb gekregen.

Donderdag 12 januari

Een dag van heen en weer. Ik ging ’s ochtends naar de kapper, waar ik ruim tien centimeter van mijn haar af liet knippen. De verandering is best gek, maar ook heel erg nodig. De punten zagen er niet bepaald geweldig uit. Bovendien groeit mijn haar enorm snel, over twee maanden zit al die lengte er grotendeels weer aan. Kleine stukjes knippen zou alleen maar betekenen dat ik iedere week naar de kapper zou moeten.

Op de terugweg wilde ik een pakketje wegbrengen, wat bij een bloemenzaak zou moeten. Eenmaal daar aangekomen zag ik dat de bloemenzaak een slager bleek te zijn geworden, waar geen pakketjes werden aangenomen. Vreemd. Anderhalve week geleden was die situatie nog heel anders. Ik zag thuis dat er verderop een andere bloemenzaak was die in plaats van de oude pakketjes aanneemt, dus ik kon weer op pad. Beetje jammer dat ik kletsnat werd. Mijn laatste tripje van de dag was gelukkig in de auto, nog wel met een kleffe jas helaas.

Vrijdag 13 januari

Ik zat de hele dag op school door studiegroep en vier college’s, dus ik kan niet echt iets spannends vertellen over vandaag. Het regende. Ik was moe. That’s it.

Zaterdag 14 januari

Dit keer was het gelukkig niet zo ontzettend glad en glibberig. Daarvoor in ruil kreeg ik wel alle mogelijke weertypen op de terugweg van vrijwilligerswerk. In een ritje van 25 minuten had ik binnen een kwartier zowel zonneschijn, onweer, regen, hagel, sneeuw én mist gehad. Mijn broek, jas, sokken en schoenen kunnen dit bevestigen. Op de terugweg van mijn werk ’s avonds was het trouwens wel glad en besloot ik uit voorzorg een stuk te lopen. Mijn linkerbeen is namelijk nog steeds dik en blauw en ik ben niet zodanig fan van symmetrie dat mijn rechterbeen er ook zo uit moet zien.

Iets gemist?

Woensdag: voor als je een rotdag hebt
Vrijdag: stel dat je per dag een paar uur extra tijd zou hebben…

Fancy medisch woord van de week

Woorden die de meeste mensen steeds verkeerd verstaan, geven nogal eens gekke situaties. Tamponade is hier een mooi voorbeeld van. Het betrof een harttamponade en ik dacht aan harttapenade, dus ik stelde me een of ander mediterraans gerecht voor. Maar goed, het is natuurlijk iets heel anders. Je hebt het hart en daar zit een beetje vocht omheen. Dat is de bedoeling, anders wrijft je hart tegen een droge omgeving en dat is niet prettig. Het kan zo zijn dat er te veel vocht om het hart zit. Dat vocht duwt zo hard op je hart (sorry) dat het bloed niet goed je hart in kan. Stel je voor dat je een ballon gewoon opblaast versus dat je een ballon opblaast terwijl iemand erin knijpt. In het tweede geval past er minder lucht in. Er kan vervolgens ook minder lucht, dus bloed, uit. Dat heet dus een tamponade.

x Iris

Geef een reactie

