Wat ik zou doen met extra tijd

extra-tijd

Ik denk dat een groot deel van de mensheid blij zou worden van extra tijd. Tijd waarin je niet naar werk of school hoeft, maar gewoon iets van vijf bonusuren per dag. Wat zou je daar allemaal mee kunnen doen?

Een hobby

Ik zou iets nieuws kunnen gaan doen, zoals nog een taal leren, maar ik kan momenteel al niet zo veel tijd besteden aan bestaande hobby’s, dus ik zou dan gewoon daar mee bezig gaan. Als ik in dit geval een beetje kritisch mag zijn, wil ik de extra uren graag in daglicht, zodat ik met mijn camera op pad kan. Anders zou ik me bezig houden met gebarentaal leren, dat heb ik de afgelopen maanden een beetje verwaarloosd.

Slapen

Dit klinkt enorm lui, maar ik wilde slapen eerst bij de alinea hierboven zetten. Ik vind slapen echt heerlijk, ik probeer dan ook minstens negen uur per nacht te halen. Gek genoeg kan ik niet uitslapen, volgens mij ben ik nog nooit wakker geworden na half acht ’s ochtends. Niet dat ik meteen blij mijn bed uit spring als ik mijn ogen open heb gedaan, nee, een fijn gedeelte van nachtrust is het even blijven liggen in een warm bed, zo vlak voordat de dag begint. Zeker nu het zo koud is buiten, dan is de slaapkamer het meest ijzige plekje van het hele huis.

Afspreken met leuke mensen

Mijn vriendinnen en vriend zitten vrijwel allemaal op een andere school, sommigen wonen ook aan de andere kant van het land of zelfs in een ander land. Daarnaast is mijn rooster iedere week anders. Afspreken is dus nogal een dingetje. Daarom zou ik de extra uren gebruiken om samen iets leuks te gaan doen, daar word ik blij van.

Dansen

Gym op de basisschool en de middelbare school was een waar drama. Iets met mijn falende lichaam (rug, voeten, suikerziekte) aan de ene kant en onbegrip van de docenten aan de andere kant. Nou goed, de meeste sporten die ik daar gedaan heb, vind ik vreselijk. Balsporten staan bovenaan het lijstje van ‘nope’. Daarentegen dans ik al tien jaar en dat doe ik ook graag thuis. Ik verzin zelf dingen en de laatste tijd pak ik er wel eens een bestaande choreografie bij. Er zijn ook een aantal dingen die ik heel graag wil kunnen, die erhm, nou ja, nogal wat oefening vereisen. Een needle split bijvoorbeeld. Ik kwam er laatst per ongeluk achter dat ik bijna een hele spagaat kan, dus ik kom ergens in de buurt ervan. Het is inderdaad vrij pretentieus, maar ik houd wel van een uitdaging.

Helemaal niets

Tijd opvullen met dingen is niet verkeerd. Echter, af en toe alles laten voor wat het is en niets doen is ook heel fijn. Dat dus. Ik weet niet wat ik er verder over kan zeggen.

Wat zou jij doen met extra tijd?

x Iris

2 thoughts on “Wat ik zou doen met extra tijd

Geef een reactie

