Tips

Voor een rotdag

voor-een-rotdag

Nu de feestdagen voorbij zijn, is het gezelligheidsgehalte toch ook net wat minder. Het helpt ook niet mee dat de wereld en daarmee je to do lijst gewoon op volle vaart doorgaat. Tel daar de wind, regen, kou en verkoudheid bij op en violà, een rotdag is zo ontstaan. En nu?

Klagen

Bij dezen: gebruik de comments om lekker te klagen over wat dan ook. Klagen werkt perfect. Mocht je dit je familie, vrienden of huisdieren toch niet aan willen doen, dan kun je het ook gewoon hardop uitspreken of ergens opschrijven, zoals onder dit artikel. Je frustraties over de rotdag moeten er toch uit, binnenvetten helpt niet. Wees niet zuinig met klagen, maar blijf er ook niet in hangen. De hele dag door klagen betekent dat je te veel aandacht besteedt aan de negativiteit, waardoor het erger lijkt dan het is.

Alles laten gaan

Heb je een to do list? Laat deze voor wat het is en gebruik je tijd om de dingen te doen die je leuker vindt. Dit zal natuurlijk niet altijd zomaar kunnen. In dat geval is het fijn om in ieder geval iets fijns te doen, zoals werken in een joggingbroek met wijde trui in plaats van je gewone kleding.

Slapen

Als je moe bent, raak je eerder gefrustreerd en van een rotdag wordt je moe. Oplossing: slapen. Hoe je dat invult, maar eigenlijk niet zoveel uit. Een dutje of vroeger naar bed gaan is vooral voor de korte termijn, terwijl uitslapen meer voor een langere rotperiode is.

Goed voor jezelf zorgen

Van veel slecht eten en minder bewegen ga je je alleen nog rotter voelen. Dus ja, ook al zie je enorm tegen een rondje wandelen of een uur sportschool op, doe het toch maar. Sleep desnoods iemand mee, dan kun je meteen lekker klagen. Qua eten merk ik zelf dat lichter voedsel beter werkt dan een zware maaltijd.

Niet voor altijd

Last but not least: aan alles komt een einde, óók aan een rotdag of rotweek. Daarna gaat het beter.

Dus, klaag er lekker op los in de comments! Ik geef alvast een voorzetje: ik heb geen zin in wat ik eigenlijk moet doen, het waait heel hard, ik ben van alles kwijt… Dat voelt al beter ;)

x Iris

3 thoughts on “Voor een rotdag”

  1. omdat het toegelaten is om te klagen wil ook hier ook even mijn beklag doen, dit is zeker niet om mensen zwart te maken ma nu smijt ik er ook gewoon even alles uit :p Ik heb geen zin meer in school en al die stomme docenten die denken dat je een boek van 300 pagina op 1 dag krijgt uitgelezen… like how? Ik heb enorm veel stress voor mijn eindwerk omdat mijn groepspartner liever op haar lui kont zit en bij niets doet… -.- en ik haat het koude weer omdat mijn haar dan statisch wordt en omdat mijn neus dan begint te lopen! Voila dat is er uit :p maar eigenlijk ben ik vrij positieve persoon hoor ;)

    Like

Geef een reactie

