Deze week #1 ~ Uitglijders, afspreken en museum

deze-week-1-uitglijders-afspreken-en-museum

Week 1, beginnende met 1 januari, dus vandaar vind je hier 1 weekoverzicht.

Zondag 1 januari

Woehoe, een nieuw jaar! Nou ja, eigenlijk niet. Getallen zijn volledig arbitrair eigenlijk. Anyway, ik ging werken en het was bijzonder rustig. De meeste mensen die ik tegenkwam op de heenweg keken alsof ze wilden slapen, terwijl hun honden door de straten stuiterden. Op mijn werk zelf was het ook niet bepaald druk, dus ik was relatief vroeg thuis. Yay!

Maandag 2 januari

Een dag helemaal niets op de planning is helemaal niet erg. Bovendien had ik energie voor tien, want ik was zondag zodanig vroeg gaan slapen, dat ik bijna twaalf uur onder de dekens lag en dat zonder uit te slapen. Als ik het ziekzijn van ruim acht jaar geleden niet meetel, zit ik op een persoonlijk record.

Ik ging alleen even op pad om boeken bij de bieb op te halen, want een Harry Potter addict kan niet te lang zonder. Na alleen zeven keer alle films te hebben gezien, vond ik namelijk dat ik echt de boeken moest lezen en tot nu toe is het geweldig. Jup, fangirl confirmed. Verder zijn er niet echt andere verhalen die me net zoveel boeien als dit. De middag stond dan ook vooral in het teken van lezen en toen was het alweer avond. In de tussentijd nam ik een video op en ik baalde ENORM toen ik de beelden terugkeek, want het beeld is totaal niet scherp en het wiebelt. Echt, ik wil zo graag video’s maken, maar het universum is het daar niet mee eens of iets dergelijks.

Dinsdag 3 januari

Ook al is het slechts twee keer per jaar, een bezoekje aan de tandarts blijft geen favoriete bezigheid. Niet dat ik bang ben voor boren of pijn of een mond vol gekke dingen, ik ben eerder nerveus omdat ik niet weet of ik gaatjes heb. Uiteindelijk waren de zorgen voor niets en stond ik vrij snel weer buiten. Vervolgens ging ik langs bij de dokter en de apotheek. Apotheek A had niet wat ik nodig had, apotheek B gelukkig wel. Toen bedacht ik me dat ik in mijn eigen woonplaats zo geweldig goed de weg ken dat ik geen flauw idee had hoe ik efficiënt van A naar B moest komen. Misschien moet ik vaker de deur uit. Oh well.

’s Middags begon ik eindelijk met het aanleren van een choreografie die ik al ruim anderhalf jaar geleden voor het eerst zag en wilde kunnen dansen, puur omdat het er heel gaaf uitziet en het een dansstijl bevat die ik nog nooit heb geprobeerd. De oogst van vandaag was de eerste vijftien seconden. Klinkt niet als veel, maar geloof me, voor de ingewikkeldheid is het al heel wat. Hopelijk kan ik het binnen niet al te lange tijd laten zien!

poor-bunny

Het arme ding zit nu buiten in de vrieskou, maar het bonuskonijn laat zich niet vangen. Nóg een extra reden om huisdieren niet te dumpen. Hopelijk overleeft ‘ie het.

Woensdag 4 januari

Volgens mij heb ik in de ochtend vooral gelezen, want ik kan me er vrij weinig van herinneren. Wel weet ik dat ik ’s avonds erg onder de indruk was van de wind en samen met mijn vriendinnengroep van de middelbare school afsprak. We hebben elkaar al een hele tijd niet meer gezien, dus het was erg leuk. Iets minder blij was ik me de twee hypo’s toen ik thuiskwam. Heb je net gegeten, moet je weer eten. Ach ja, het was allemaal wel de moeite waard.

Donderdag 5 januari

Donderdagochtend = klusjesochtend, dus ik hield me bezig met de parkietenkooi, het konijnenhok en mijn bed. De glitterresten van de feestdagen waren nog steeds niet weg en zo ging ik maar meteen door met stofzuigen en later pakte ik mijn breiwerk voor tijdens een documentaire. Het voelde een beetje als een oma-achtige ochtend, maar dat geeft niet. Ik sprak ik de middag gezellig af met een vriendin, superleuk.

Vrijdag 6 januari

body-worlds

Er was weer tahin in huis, dus ik was erg in mijn nopjes. Kort na het ontbijt sprak ik weet af met een vriendin, het is gewoon gezellig om elkaar na zo’n tijd weer te zien. We gingen naar Amsterdam voor de grote Primark (niets gekocht overigens), Body Worlds en om gewoon rond te kijken.

shirt-zara

Aan het einde van de dag stonden we een half uur in de rij bij de Zara, waar vriendin een broek en ik een shirt had gekocht. Dat het druk is met de sale, vakantie en een vrijdagmiddag snap ik wel, maar dat er maar twee van de drie kassa’s open waren, vond ik erg vreemd.

Zaterdag 7 januari

Verrast door een laagje sneeuw ging ik naar mijn werk. Dat heb ik geweten. De eerste tien minuten fietsen ging goed, totdat ik twee keer van mijn fiets af viel. Na een korte differentiële diagnose bij mezelf constateerde ik geen abnormaliteiten, mijn fiets had echter een luxatie van het stuur-voorwielgewricht. Dit viel goed recht te zetten, waarna ik de rest van de tocht lopend ondernam. Na drie kwartier kwam ik eindelijk op mijn werk aan. De bewoners vroegen bezorgd hoe ik over was gekomen, aangezien ze weten dat ik een redelijk stuk moet fietsen. Ahh, zo lief. De terugweg was niet veel beter, toen durfde ik niet echt meer de fietsen en heb ik ook vooral gelopen. Maar ja, het was het wel echt waard.

warmte

Eenmaal thuis grilde ik mijn broek en sokken op de verwarming, zo fijn.

Mocht je iets gemist hebben

Woensdag: de dingen die ik niet weg zal gooien, voor de verandering
Vrijdag: nog meer vreemdsoortige onderzoeksfeitjes

Fancy medisch woord van de week

Naast een medisch woord is soma ook een broodmerk. Daarom twijfelde ik aan het bestaan van beide woorden, maar het bestaat toch echt. Soma is geen heel ingewikkeld of apart woord, hoewel ik het lastig vind om er een mooie definitie aan te plakken. Het is het makkelijkste uit te leggen door de tegenstelling soma en psyche: psyche is alles met de geest, soma alles met je lichaam.

x Iris

2 thoughts on “Deze week #1 ~ Uitglijders, afspreken en museum

Geef een reactie

