Weekoverzichten

Deze week #51 ~ Rotdag, nieuwe afleiding en fotomodellen

deze-week-51-rotdag-nieuwe-afleiding-en-fotomodellen

Het is een wonder: ik heb de kerstvakantie gehaald. Deze week de laatste loodjes, onder andere tentamen en een berg gekke dingen.

Maar eerst dit ↓

Het perfecte filmpje om je dag mee op te fleuren :)

Zondag 18 december

Ik was vrij en stopte de tijd maar weer in leren. En borduren, want dat ding is nu eindelijk af. Alleen, geen idee wat ik ermee ga doen. In de middag was ik er in ieder geval helemaal klaar mee en probeerde ik mijn Nintento DS tot leven te weken. Na een half uur opladen wilde het ding nog steeds niet aan. Als het lampje niet was gaan branden, had ik tenminste duidelijkheid, maar met de oplader erin was het lampje gewoon oranje. Ik schoof ongeveer twintig keer aan het aan/uitknopje en toen deed hij het weer. Een nieuwe vorm van afleiding is weer geboren mensen :)

borduurwerk1

O ja, afleiding #2: borduren. Deze is nu af en ik ben meteen met iets nieuws begonnen. De vakantiestemming is een week te vroeg begonnen geloof ik.

Maandag 19 december

De eerste dag van de laatste week tot de kerstvakantie is toch een stuk fijner dan een doorsnee maandag. Ook al is het maar omdat ik vrijdag weer tentamen heb en dus bijna niet naar school hoef, echt maar voor vier colleges. Vandaag de eerste twee, waaronder een indrukwekkend patiëntcollege. Thuis wist ik niet zo goed wat ik moest doen, want er zijn altijd genoeg dingen die ik wil herhalen voor het tentamen. Welke prioriteit heeft, weet ik nooit. Het werd oefenvragen maken en tsja, er gebeurde dus eigenlijk niets spannends die middag. ’s Avonds ging ik naar de kerstviering van mijn werk en ik kwam er gelukkig op tijd achter om mijn ‘het-is-vroeg-en-ik-wil-iets-comfortabels’-trui om te ruilen voor een wat meer toonbare outfit.

Dinsdag 20 december

Het lijkt erop dat iets in mij nog steeds niet wil geloven dat het tentamen echt al vrijdag is. Ik ging vandaag bijvoorbeeld alvast boeken reserveren bij de bibliotheek (voor het eerst Harry Potter lezen in plaats van kijken: zin in!). Nu was dat een klusje van minder dan vijf minuten achter mijn laptop, maar toch. Ik was in ieder geval wel naar college geweest en ik heb het formulegebeuren van statistiek doorgenomen, ook heel belangrijk. Het is wel vervelend dat ik nooit heel lang achter elkaar kan leren, want dan krijg ik het koud en dan stopt mijn bloed met stromen of iets dergelijks. Ik voel me net een hagedis die in de zon op een steen moet gaan liggen omdat het beestje niet van zichzelf warm kan worden.

dekensjaal

’s Avonds was de kou niet bepaald minder en ik moest naar buiten. 25 minuten fietsen om precies te zijn, naar mijn andere werk voor de kerstviering. Het viel uiteindelijk wel mee en ter plaatse was het niet heel erg warm, zodat de terugrit niet extra koud aanvoelde. Maar, het was heel erg gezellig én ik heb nu een grote deken/sjaal (van het merk Zusss, mocht je ook zoiets willen), zodat ik tijdens college wat minder kou hoef te lijden.

Woensdag 21 december

Langharig konijn + wind = fotomodel. Ik geloof dat ik de afgelopen tijd nog nooit zo hard heb gelachen. Nog even en ik kan Lady Florence van vlechtjes voorzien. Nee, dat vind ik zielig. Kijk trouwens hoe blauw haar ogen zijn, ik vind het nog steeds heel bijzonder. Sir Nicholas daarentegen lijkt qua vacht en blik meer op een kat. Vreemd, leuk stel.

’s Middags ging ik naar de internist. Verder niets bijzonders, mijn bloedsuikers doen alleen wel graag the wave of iets dergelijks. Beetje jammer dat ze daarbij steeds bovenin blijven steken. O ja, wat ik ook wel grappig vond, was het longen beluisteren. Na afloop zei de arts dat hij maar een paar plekken van de longen had beluisterd en dat dat ook de bedoeling was. Want ja, als student Geneeskunde leer je een stuk of twintig plekken en dan kún je denken dat de arts er een berg is vergeten. Nou ja, apology accepted :D

borduurwerk2

Borduurwerk #2 is trouwens bijna af, ik moet hem alleen nog afwerken. Ik vond deze woordgrap zo leuk :)

Donderdag 22 december

Korte samenvatting van mijn horoscoop voor 2017:
-Ik begin te ambitieus met allerlei plannen en projecten en die blijken niet te lukken.
-Contact met mensen die het voor het zeggen hebben (?) verloopt niet altijd even soepel.
-Ik voel me minder energiek dan normaal.
-Er kan bemoeienis ontstaan van familieleden.

Wat heb ik er zin in!

Vrijdag 23 december

Wat een verschrikkelijke rotdag. Eerst werd ik wakker alsof ik de vorige weken precies nooit had geslapen. Vervolgens tentamen, wat wel goed ging verder, maar door een technisch mankement kon ik pas later beginnen en kwam ik om kwart voor drie thuis. Ik moest nog lunchen en twee uur daarna moest ik al avondeten, want ik werkte ’s avonds. Na mijn werk kwam ik gevloerd thuis en moest ik eten, want woehoe, bloedsuiker te laag om te slapen. Daardoor moest ik ellenlang wachten om te kijken of het hard genoeg steeg en IK MOEST WEER ETEN. Sorry voor deze frustratie. Ik lag pas om middernacht in bed en toen ik weer wakker werd zat ik weer te laag en at ik voor de derde keer. Ik vind eten op zich prima, maar niet als het moet. Ik voorspel dan ook binnenkort weer een fase waarin ik dagenlang geen eetlust heb. Maar hey, het is vakantie.

Zaterdag 24 december

Na een crappy vrijdag was vandaag helemaal top. Nou ja, ik had te kort geslapen, dat was het enige. Vrijwilligerswerk was weer super, ik borduurde er weer een eind op los, las voor het eerst een boek van Harry Potter na alleen de films te hebben gezien (nieuwe verslaving). Heerlijk.

borduurwerk3

Deze heeft wat meer voeten in aarde, maar het is wel een goede manier om van restjes wol af te komen. Nog even en ook deze is af. Kun je raden waar de quote vandaan komt?

Iets gemist?

Woensdag: een mini-update
Z
aterdag vrijdag zaterdag: genoeg kijkplezier voor de komende eeuw a.k.a. YouTube-favorieten

Fancy medisch woord van de week

Ook al is het gehannes met statistiek over, ik heb toch nog een woord daarvan wat ik hier wil delen. Het beschrijft geen spannend medisch iets, maar de definitie is zo raar dat die juist meer verwarring zaait dan dat je er wijs uit wordt. Zo begrijp je meteen waarom statistiek niet mijn ding is. Eerst een klein beetje achtergrond. Met medisch onderzoek wil je doorgaans kijken of er een verband is tussen twee variabelen, bijvoorbeeld tussen roken en bloeddruk. Door de gegevens in SPSS in te voeren, rollen er series aan gekke getallen uit. Het mysterie waar ik het over heb, is de p-waarde. De p-waarde is een getal dat, ik citeer uit college, ‘dat de kans uitdrukt dat je vindt wat je vindt als er geen verband is’. Klinkt mooi hè? Vooral het ‘dat je vindt wat je vindt’ is mijn favoriet. Het komt er uiteindelijk op neer dat als de p-waarde vrij hoog is, het waarschijnlijk is dat er geen verband is en dat alle resultaten berusten op toeval. Als ik dat laatste nu eerder had geweten…

Fijne feestdagen!

x Iris

Geef een reactie

