Lijstjes, YouTube

Mijn 5 favoriete YouTube-kanalen

mijn-5-favoriete-youtube-kanalen

Nu het toch vakantie is en de meeste mensen de komende weken extra vrije tijd hebben, moet je die leegte vullen met iets leuks, ontroerends, hartverwarmends, grappigs. Precies, filmpjes op YouTube kijken! Tijdens het leren van het tentamen van gisteren, leerde ik een aantal nieuwe kanalen kennen. Daarnaast deel ik er nog een paar die ik al sinds forever volg. Al je plannen kunnen zo de prullenbak in.

The Tommy Edison Experience

Er stond een video van zijn kanaal bij ‘aanbevolen’ en ik wist in eerste instantie niet zo goed waarom. Nu was ik iets aan het doen tijdens een YouTube-marathon en dankzij autoplay speelde de video zich af. En nog een, nog een… Voordat ik het wist had ik tien video’s gehad en ik vond het erg interessant. Tommy is namelijk een filmcriticus en hij is blind. Bizar hè? Op dit kanaal vertelt hij hoe het is om blind te zijn, altijd met een goede dosis humor in de vorm van slechte woordgrappen.

Simply Nailogical

Nee, dit is geen doorsnee nail art kanaal. De stijl van Cristine is vooral heel leuk om naar te kijken. Een tikje chaotisch en altijd grappig. Bovendien maakt ze behoorlijk veel nail art die er moeilijk uitziet, maar in werkelijkheid zo gedaan is. Je zou er dus wat van kunnen leren. In werkelijkheid heb ik mijn nagels al eeuwen niet gelakt, maar ik blijf gewoon kijken.

Katrin Berndt

Ik weet niet goed hoe ik haar stijl moet omschrijven. Katrin maakt namelijk allerlei soorten video’s: over minimalisme, haar leven, de wereld en nog een heel aantal dingen. Een mix van serieus en gewoon leuk. Wat ik vooral goed vind aan haar kanaal, is dat ze niet zo’n overdreven perfecte manier van doen heeft. Daarom heb ik bovenstaande video in dit artikel gezet: een rondleiding in haar huis met een flinke knipoog. Verder vind ik haar tattoo’s en septumpiercing enorm mooi.

thedailysign

Volgens mij leer ik nu al ruim twee jaar Amerikaanse gebarentaal, ASL om precies te zijn. Erg goed ben ik er niet in, maar wat ik bijzonder vind aan het kanaal van Libbey, is dat ze zichzelf vloeiend ASL heeft leren spreken door er nu zo’n drie jaar heel intensief mee bezig te zijn. Op haar kanaal doet ze covers van liedjes in ASL en na ieder liedje zet ze de bijbehorende tutorial erbij. Ze kan ook goed acteren, wat ook wel nodig is als je in gebarentaal het gevoel van een nummer over wilt brengen. Klinkt vast gek, maar als je een serieus nummer met een glimlach gebaart, zou een doof persoon er niets van snappen.

TrendGloss

Op het moment heeft het kanaal van Claire niet zoveel met de titel te maken. Ze verblijft namelijk voor een stage in New York, waar ze vlogt over wat ze daar allemaal meemaakt. Superleuk om te zien, zeker een aanrader.

Een greep uit de andere kanalen die ik volg

Ik ga niet per kanaal vertellen waar het over gaat, want door onwetendheid vind je juist de leukste dingen :) Als je door deze lijst hebt geklikt, zul je vast merken dat er enorm uiteenlopende dingen op staan. Ik houd er namelijk niet van om rond één onderwerp te blijven hangen, het is juist interessant om veel verschillende mensen te volgen.

Nu ben ik benieuwd: wat is jouw favoriete kanaal? Heb je iets leuks gevonden in deze lijst?

x Iris

Geef een reactie

