Lijstjes, Persoonlijk

Silly me

silly-me

Een lijst met goede en slechte eigenschappen van mezelf leek me een beetje saai, maar een lijst met gekke eigenschappen kan toch, ehm, nieuwe inzichten opleveren. Ik denk dat iedereen wel van die trekjes heeft waarvan anderen hun wenkbrauwen optrekken. In dit artikel deel ik een paar van mij (en deel die van jou in de comments!).

Augurkensap

Ik heb werkelijk geen idee wanneer ik op het idee kwam om dit te drinken. Wat ik wel weet, is dat ik het enorm lekker vind. Als de augurken op zijn, heb je gewoon nog een lekker drankje over! Zonde om weg te gooien. Het is wel even oppassen als er van die mosterdzaadjes in zitten, anders verslik je je heel makkelijk. Of het echt goed voor je is, is mij niet bekend. Voor de zekerheid drink ik wel een slok water erna, het zuur lijkt me in ieder geval vrij intens voor je tanden.

Vroege vogel

Soms hoor ik verhalen van mensen die tot twee uur ’s middags kunnen uitslapen. Voor mij is dat heel erg lastig voor te stellen. Ik word namelijk vrijwel altijd voor zeven uur ’s ochtends wakker en om acht uur ben ik echt klaar met liggen en niksen. Het heeft trouwens niets te maken met hoe laat ik naar bed ga. Ik bleef bijvoorbeeld een keer bij een vriendin logeren, wat erg gezellig was en toen was het ineens vijf uur ’s morgens. Ik viel in slaap en wanneer werd ik wakker? Precies, om zeven uur. Ik had geen hoofdpijn en was niet chagrijnig, diezelfde dag was ik ook niet al aan het einde van de middag moe of iets dergelijks. Helaas was dat eenmalig, ik slaap namelijk het liefst negen uur, dan functioneer ik het beste.

Niemand tegenkomen

Over slapen gesproken: meestal slaap ik de hele nacht aan één stuk door, maar soms is mijn bloedsuiker zodanig laag dat ik wakker word en moet eten. Daarna ga ik naar beneden om mijn tanden te poetsen, want slapen met de smaak van alles behalve tandpasta kan ik echt niet. Ik maak mijn tripje naar beneden bewust zo kort mogelijk, want ik wil ’s nachts niemand tegenkomen. Ik weet niet precies waarom, misschien omdat het samenzijn met anderen meer past bij de dag. De nacht is gewoon voor mij alleen.

Eerst afleiding

Het lijkt logisch om bij een to do list van hier tot gunder eerst alles af te werken en daarna pas dingen te doen zoals sociale media doorlezen. Dit lukt mij gewoon niet. Als ik begin met het samenvatten van een paar hoofdstukken, ik noem maar wat, celbiologie, ga ik eerst Bloglovin’, Twitter en Facebook langs en daarna pas ga ik aan de slag. Anders ga ik tussendoor kijken en dat schiet ook niet op.

Vreemde voedselcombinaties

Nu valt het wel mee, maar een paar jaar terug at ik alles in aparte combinaties. Een boterham met kaas en chocoladepasta: heerlijk. Vind ik nog steeds trouwens, alleen ik eet het niet meer. Wat ook heel lekker is, is een volkoren biscuitje met een klein plakje kaas. Dat past gewoon heel goed bij elkaar. Macaroni met, daar zijn ze weer, augurken is evengoed heel smakelijk. Mijn motto wat betreft voedsel: als je het nog nooit hebt geprobeerd, kan het gewoon lekker zijn.

Heb je ook een aparte trek of eigenschap? Laat het vooral achter in de comments! Je bent heus niet de enige :)

x Iris

Geef een reactie

