Gereviewd/getest

#fail

fail

Zoals je misschien wel weet, vind ik het leuk om nieuwe dingen te proberen. Van gekke recepten tot DIY’s: allemaal uitdagingen waar ik wel wat in zie. Dat betekent niet dat al mijn plannen lukken. Integendeel.

Planten tot leven wekken

Avocado bijna dood

Ik heb sinds een paar jaar dit als hobby. Planten die er half dood en verwaarloosd uitzien, krijgen bij mij een tweede kans. Een derde. Een vierde. Meestal lukt het wel om een plant er weer sprankelend frisgroen en mooi uit te laten zien. Er zijn echter een aantal exemplaren die het leuk vinden om mij te treiteren. Resultaat: een dode plant. Ik moet zeggen dat ik hier zelf ook wel eens schuldig aan ben, bijvoorbeeld als ik het groeisel in kwestie wel erg veel liefde (lees: water) heb gegeven. Gek genoeg komt te weinig water juist niet voor.

Bananen bevroren meenemen

bananenbrood2

Ik ben gek op bananen en je kunt dan ook verschillende recepten met bananen erin op mijn blog vinden, zoals bananenbrood en bananenijs. Het is voor mezelf handig om altijd bananen achter de hand te hebben, dus ik heb een bak met stukken banaan in de vriezer zitten. Een paar dagen terug leek het me een goed plan om stukken bevroren banaan mee te nemen naar college, zodat ze in de pauze zo goed als ontdooit waren. Hup, bananen in een bakje, vorkje erbij en gaan met die banaan (hehe). Toen ik het bakje op de uni opende, viel het op dat er veel vocht bij zat. Op zich logisch, het was eerst bevroren. De banaan rook ook een beetje alsof het aan het gisten was gegaan. Niet zo lekker. Een studiegenoot naast me vroeg ook waarom het er zo gek uitzag en waarom er zo’n eigenaardige geur vanaf kwam. Dat zegt waarschijnlijk wel genoeg. De smaak was wel redelijk oké, maar ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen. Ik maak dan liever bananenbrood voor op school :)

Foto’s maken

Mijn camera is voor mij een belangrijk bezit. Ik vind het leuk om met mijn camera rond te lopen en allerlei dingen vast te leggen. Op die manier zie je de dingen ook anders dan normaal. Contrasten, textuur en details die me nog nooit eerder waren opgevallen, komen op een foto. Dit gaat niet altijd even goed. Voor iedere foto die je hier ziet, zijn er nog minstens drie andere gemaakt. Met bewerken valt er nog het een en ander te redden, maar een foto is pas echt mooi als die zonder extra’s al goed eruit ziet.

photobomb

Dat wil niet zeggen dat ‘mislukte’ exemplaren lelijk zijn.

Leugenachtige recepten

In bovenstaande voorbeelden had ik op zich wel het risico kunnen zien. Toch is een #fail moment niet zo simpel te voorkomen. Ik heb bijvoorbeeld een kookboek met allemaal taartrecepten. Ik wilde een keer een taart maken voor Oud en Nieuw en mijn keuze viel op een taart met karamel, een koekjesbodem en chocolade. Klinkt goed, toch? Aangezien er een aantal technieken aan bod kwamen, besloot ik het recept precies te maken zoals het er stond. Alle ingrediënten, hoeveelheden, temperaturen en tijden nam ik exact over. Geen succes. De karamel was een blok beton, waardoor het gewoonweg niet mogelijk was om de taart te eten. Zelfs de keukenmachine, die toch best sterk is, kon de taart niet vermalen (dat was ook een mislukt experiment). Gigantisch zonde. Ik liet het er niet bij zitten en maakte een nieuwe versie, die volledig getest en compleet fail proof is. Inmiddels is het recept van de karamel-chocoladetaart deluxe één van de best bekeken artikelen van mijn blog. Geen wonder, want ik vind deze versie hemels, al zeg ik het zelf. Waar faalmomenten al dan niet goed voor zijn ;)

Heb je zelf ook een leuke toevoeging? Ik ben benieuwd!

x Iris

Geef een reactie

