Weekoverzichten

Deze week #43 ~ Koude dingen, tentamen en ziek

deze-week-43-koude-dingen-tentamen-en-ziek

Ik ben blij dat afgelopen week voorbij is. Niet dat het alleen maar drama was, maar vooral het einde viel me nogal tegen. Ik leerde, maakte een tentamen, liet mijn konijnen poseren voor een mini fotoshoot en werd half ziek. Kijk je mee?

Zondag 24 oktober

Het toverwoord van de dag? Koud. Buiten koud, binnen koud, magazijn koud, vriezer koud, broodjes uit vriezer koud, handen en voeten koud… Daarom is ’s avonds douchen zo fijn, dan komt de doorbloeding een beetje op gang voordat ik in mijn koude bed in een koude kamer ga liggen. Een kruik zou wat dat betreft wel een optie zijn, alleen het is buiten nog niet eens echt onder de tien graden overdag, dus ik vind dat ik niet teveel maatregelen mag nemen voordat het zover is.

Maandag 25 oktober

De dag begon met een blije buschauffeur en dat helpt altijd erg goed. Het persoon dat een paar haltes later naast me in de bus ging zitten, had alleen wel heel erg veel parfum op. Toen ik bij de uni de bus uit kon, was ik erg tevreden met de frisse lucht, ook al bevindt de halte zich bij een kruising van twee drukke wegen.

In de middag was ik relatief vroeg thuis, want deze week is De Week Van Het Tentamen. Erg levensovernemend, dus wat extra tijd om te leren is helemaal niet gek.

creepy-laaf

Ik vond deze Laaf in de achtertuin toch een beetje creepy, zo tussen de brandnetels.

Dinsdag 26 oktober

gat

Er woont iets in de achtertuin. Sem moet beter zijn best doen, dit kan echt niet :p

Ik ging op weg naar het laatste practicum van dit blok, de eerste keer lichamelijk onderzoek. Mocht je je afvragen hoe zoiets in elkaar steekt: stel je een kamer voor met in het midden een groep tafels in een rechthoek opgesteld. In een hoekje staat een wasbak, tegen de wanden staan een aantal onderzoekstafels met een wirwar aan gordijnrails en kamerschermen. Eerst is er een korte uitleg over wat je allemaal kunt onderzoeken, vervolgens oefen je het op elkaar. In het begin een beetje gek, maar het viel heel erg mee. Ik kan alleen op de een of andere manier niet zo goed ruggenwervels vinden. C7 gaat goed (als je je hoofd naar voren buigt, voel je een duidelijke bobbel onderin je nek, dat is C7), de rest wat minder.

De busreis terug naar huis was niet zo relaxt als gehoopt, iemand was door de telefoon flink ruzie aan het maken. Ik vind de bus niet echt de perfecte plek om dat te doen, zeker niet toen het kind van dat persoon bij gebrek aan aandacht van de moeder op stoelen ging staan en aan mijn haar probeerde te trekken :/

Woensdag 27 oktober

leren

Het leren ging me zo goed af dat ik er zowat blij van werd. De dagen waarop ik zulke concentratie heb zijn nogal schaars en ik weet nooit van tevoren wanneer het me zal gaan lukken om veel gedaan te krijgen. Ik werkte ongeveer de helft van de leerstof nog eens door (alle rode stipjes zijn dingen die af waren, jeej!) en de dingen belandden ook nog eens in mijn hoofd, wat vaak ook nog maar afwachten is.

kakifruit

Ik had ook nog plannen om een soort smoothie te maken. Toen kwam ik deze kakivrucht tegen en ik raakte in de war over wat ik nu moest doen. Uiteindelijk besloot ik hem niet op te eten en maakte ik geen smoothie. Al mijn hersencapaciteit was al naar het leren gegaan, dus ja.

Donderdag 28 oktober

Helaas wilde vandaag niets lukken. Ook al had ik de hele dag vrij, het wilde gewoon niet. Nu wist ik gelukkig al een deel van de stof, maar het geeft niet echt een goed gevoel op de de dag voor de tentamens.

Als pauze tussendoor ging ik even extra lang bij mijn konijnen langs, waarna ik me bedacht dat het al een hele tijd geleden was dat ik voor het laatst foto’s heb gemaakt van Lady Florence en Sir Nicholas.

lady-florence2

Lady Florence vond de camera na een korte inspectie reuze interessant. Ze is enorm gegroeid trouwens, eerst paste ze op mijn hand en nu is ze twee keer zo groot. Ze is wel iets te beweeglijk om goed op beeld te krijgen, maar dat is niet erg.

sleepy-nicholas

Sir Nicholas was net wakker en vond het maar niets.

Vrijdag 29 oktober

De Dag Van Het Tentamen. Ik weet nooit zo goed wat ik precies moet doen op het laatste moment. Helemaal niets voelt verkeerd, uitgebreid leren schiet ook niet op. Ik maakte nog maar een oefententamen en op basis daarvan leerde ik nog wat denken. Verder keek ik samenvattingen door en toen moest ik alweer weg.

Kort gezegd: het tentamen ging bijzonder ***. Ik heb geleerd wat ik moest leren, keurig practica voorbereid, opgelet bij colleges, samenvattingen gemaakt, de anatomie zelf nogmaals getekend en het tentamen ging gewoon niet. Tot overmaat van ramp reed de bus voor mijn neus weg en moest ik twintig minuten wachten tot de volgende. Ik voelde me ook niet echt lekker mijn, kreeg een hele niesbui en tegen de tijd dat ik thuis was, was ik snipverkouden. Lekker.

Zaterdag 29 oktober

Dilemma: wel of niet gaan werken? ’s Ochtends was ik vooral heel erg verkouden en besloot ik toch naar vrijwilligerswerk te gaan, maar tegen de tijd dat ik bijna klaar was werd het steeds erger en kreeg ik flinke buikpijn. ’s Avonds werken zag ik niet echt zitten met zo’n ‘er lopen olifanten over me heen’-gevoel.

In de middag kwam mijn zus langs, daarna probeerde ik toch wat dingen te doen. Ik heb een uur gedaan over het leeghalen van een paar laatjes, maar goed, het is dan toch gebeurd. Met mijn wattenhoofd liep ik een beetje rond zonder te weten wat ik precies aan het doen was en dat bood genoeg afleiding om vervolgens moe in slaap te vallen. Lang leve de wintertijd, dat extra uurtje kwam precies op het juiste moment.

Fancy medisch woord van de week

De term zal waarschijnlijk onbekend zijn en toch heeft een groot deel van de mensen er in meer of mindere maten last van. Ik heb het hier over crepiteren. Het klinkt alsof je ergens enorm veel pijn hebt op het moment dat dit gebeurt, maar het is de term voor het kraken, knarsen en ploppen van gewrichten. Mijn knieën crepiteren er bijvoorbeeld altijd vrolijk op los.

Geef een reactie

