Ideeën

30 days smooth skin challenge

30-days-smooth-skin-challenge

Ook al wil je er waarschijnlijk niet aan geloven, het lekkere weer is toch echt voorbij. Tijd voor dekentjes, chocomel en een droge, trekkerige huid. Yay! Smeren is het toverwoord, alleen ik het vergeet het. Niet zo’n klein beetje ook. Mijn huidige tactiek is om een lange broek en lange mouwen te dragen, alleen ‘wat je niet ziet, bestaat niet’ gaat helaas niet op. Ik zal eraan moeten geloven.

Ik weet van mezelf dat iets beter gaat als ik een uitdaging ergens in zie. Net zoals ik vertelde over mijn oorbellen: hoe minder waarschijnlijk is dat het lukt, des te beter het vaak gaat. Daarom besloot ik er een 30 days challenge van te maken.

Meestal is zo’n challenge een trainingsschema. Buik, benen, bikini body: ik heb ze allemaal voorbij zien komen. Er zijn ook best veel sociale challenges, maar ik weet niet of ik het zou durven om bijvoorbeeld 30 dagen lang dagelijks een vreemd persoon aan te spreken. Een aantal challenges heb ik ook gedaan en die zijn op slechts één na allemaal gelukt (die ene was de 30 days burpee challenge, iets te optimistisch).

Maar goed, dertig dagen smeren dus. Ik wil mezelf uitdagen om de hele maand november mezelf iedere dag in te smeren met bodylotion of body butter. Geen rustdagen tussendoor, geen smoesjes. Mijn doel is om aan het einde van dit project een heerlijk zachte huid te hebben én om deze gewoonte vol te houden. Dat is immers het idee van dit concept: het duurt ongeveer dertig dagen om een gewoonte aan te leren. Er zit eigenlijk nog een minidoel aan deze challenge, ik wil namelijk van alle kleine tubetjes crème af. Ik heb een heel stel samples en probeerversies en die nemen samen best veel ruimte in. Diep van binnen blijf ik een opruimer en een weggooier, wat de trouwe lezers vast kunnen beamen :)

Lijkt het je ook wat om mee te doen? Laat het vooral weten in de comments (dan kun je gesmeerd de feestdagen in *padum tsjj*).

Geef een reactie

