Would you rather… #8

would-you-rather-8

Eens, zeer lang geleden, was er een rubriek op mijn blog genaamd ’10x dit of dat’, waarin ik bij tien dilemma’s de beste optie probeerde te kiezen. Ik moest er laatst weer eens aan denken en tot mijn grote verbazing zag ik dat de vorige aflevering dateert van 21 juni 2015. Dat is lang geleden. Daarom leek het me leuk om nog eens een aantal van die onmogelijke vragen te beantwoorden.

Ik heb wel even de titel aangepast, de oude liep niet zo lekker. Sowieso krijgt ik instant cringe gevoelens van het te ver terugkijken op mijn blog, hihi! Wel fijn dat er intussen veel nieuwe, lastige vragen op het internet zijn gezet. Oké, genoeg geneuzel

Zou je liever…

…tien levens van ieder honderd jaar of slechts één leven van duizend jaar willen leiden?

Als er iets is wat me vreselijk lijkt, dan is dat het weer opnieuw moeten beginnen van een leven. Na een heel leven weer een klein kind zijn, alles nog een keer moeten doorlopen: nee. Zeker als je weet dat je ervoor ook al geleefd hebt en dit niet kan delen, immers, wie zou je dan geloven? Niemand. Na een leven moet het gewoon klaar zijn. Aan de andere kant is het ook bijzonder naar als je al je vrienden en familie om je heen ziet overlijden en zelf lang door blijft leven. Stel dat je partner overlijdt, dan kun je na een tijdje wel een nieuwe relatie beginnen, maar hij of zij zal ook eerder doodgaan. Met een duizendjarig leven zou dat zo tien keer kunnen gebeuren. Toch kies ik eerder daarvoor dan voor de tien levens van ieder honderd jaar, simpelweg omdat steeds opnieuw beginnen me ontzettend tegenstaat. Ik denk dat je in het lange leven op een gegeven moment wel een manier vindt om de tijd zo aangenaam mogelijk door te kunnen brengen.

…zonder ellebogen of zonder knieën leven?

Beide opties lijken me enorm onhandig. Ik kies voor zonder knieën, want je armen gebruik je in meer bewegingen dan je benen en lopen kan wel zonder knieën, ook al gaat het niet bepaald soepel. Ik vind knieën trouwens ook best lelijk, zo gek knobbelig en er ontstaan altijd ineens blauwe plekken op. Tenminste, dat is wat ik ervaar ;)

…vloeiend iedere taal spreken of heel erg goed zijn in één ding dat je zelf mag kiezen?

Taal is enorm mijn ding, het liefst zou ik inderdaad alle talen spreken. Beeld je eens in: geen communicatieproblemen, je kunt vrienden worden met iedereen op de wereld, boeken die niet vertaald zijn vormen geen enkel probleem en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zit wel een beetje met de tweede optie. Waar zou ik graag enorm goed in willen zijn? Ik zou graag een goede arts willen worden, maar dat is niet echt één ding. Medische kennis is weer iets anders dan goed kunnen communiceren of heel vaardig kunnen opereren. Verder is dat ook niet alles, werk is niet gelijk aan leven. Door het gebrek aan ideeën voor optie twee, ga ik voor het spreken van iedere taal.

…een draak willen hebben of een draak willen zijn?

Een draak in de achtertuin lijkt me lastig. Ik ga er vanuit dat een draak toch op z’n minst zo groot is als een gebouw van drie verdiepingen, probeer daar maar eens een plek voor te vinden. Ook niet geheel onbelangrijk: wat als je draak ongehoorzaam is? Als Fikkie alles in de fik *padum tsjj* zet, wat zeg je dan? ‘N-n-niet doe-oen, nu wo-wor-word ik b-b-boosss!’ Nee, dan ben ik liever een draak, maar ik wil wel terug kunnen veranderen in een mens als ik daar zin in heb. Zin in een weekendje Londen en geen geld? Dan vlieg je gewoon zelf.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie vraag 1 zouden beantwoorden! Tien keer honderd jaar leven of één keer duizend jaar?


De vragen komen van www.enkivillage.com

Geef een reactie

