Deze week #41 ~ Konijn in badkamer, muis op zolder en internetraadsel

deze-week-41-konijn-in-badkamer-muis-op-zolder-en-internetraadsel

Jazeker, u leest het goed: mijn konijn zat in de badkamer. Maar waarom dan?

Zondag 9 oktober

Ja hoor, het was weer eens zo ver: een blauwe plek erbij. Dit keer op de muis van mijn duim. Gek genoeg hoef ik totaal geen moeite te doen om zoiets voor elkaar te krijgen, zelfs niet voor een blauwe plek die een week blijft zitten en best veel pijn doet. De klunsfactor is bij mij duidelijk aanwezig.

Maandag 10 oktober

Sir Nicholas moest worden gecastreerd, dus Lady Florence was intens gelukkig dat zij tijdelijk in zijn grote hok mocht. Ze is altijd zo blij, echt heel leuk om te zien. Misschien ook een beetje asociaal, ze leek zich geen seconde af te vragen waar haar overbuurman nou was gebleven, net alsof het haar helemaal niets kan schelen. Toch zal ze over een aantal weken bij hem in één hok wonen, daarom moest Sir Nicholas ook geholpen worden. Hij mocht de eerste twee dagen niet naar buiten, dus daarom stond hij, in het hok van Lady Florence (vond ‘ie niet zo leuk) in de badkamer. Volg je het nog? Ik kan je vertellen dat het best raar is om je tanden te poetsen naast je konijn.

Dinsdag 11 oktober

img_07172

Meestal heb ik niet zo enorm veel problemen met vroeg opstaan, het is vooral lastig om op te staan zonder dat je het wilt. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik sta liever uit mezelf op dan door een wekker. Bovendien was de zon nog lang niet op (de foto hierboven is van een dag waarop ik wél op een normaal tijdstip opstond, nog steeds heel donker dus). De reden van opstaan was niet zo erg, ik had namelijk weer een anatomiepracticum en dat vind ik best boeiend omdat je dan in een echt lichaam ziet hoe alles in elkaar zit. Ook dit keer had ik weer een ‘aha-moment’, alleen dat kwam door een model van een been, niet het been zelf dat even verderop lag. Tsja. De rooibos-honing-tijmgeur begint nu wel te wennen, hoewel het niet prettig is als je thuis ineens weer die lucht ruikt, zoals vandaag tijdens het tanden poetsen. Niet echt twee dingen die je met elkaar wilt associëren.

Woensdag 12 oktober

Weet je, ook al is het onhandig als er aan je spullen geknaagd wordt, muizen zijn toch heel schattig. Kijk dan toch! Dat kleine neusje, ieniemienie pootjes, zacht vachtje…

muis

…alleen deze muis is dood. Eerst dacht ik dat het beestje gewoon lag te chillen of te slapen, maar dat zou wel heel vreemd zijn. Toen hij er na een dag nog lag, heb ik hem maar weggehaald.

experiment-banaan-2

Ik maakte ook dit experiment en besloot het meteen online te zetten. Jezelf helemaal focussen op een artikel werkt gewoon beter als je ondertussen het baksel op aan het eten bent :)

Donderdag 13 oktober

Een aantal interessante conclusies uit het college: ‘de fascie is de spier z’n jassie’ (*padum tsjj*), ‘de m. plantaris is een schattig spiertje’ (dat is wel zo, een heel klein frutseltje net onder je knie) en ‘de n. fibularis is een spannende spier’ (afwijkende locatie wel, maar spannend?).

regen

Ondertussen gebeurde dit soort dingen. Het is erg lang geleden dat ik voor het laatst door de regen ben gelopen, maar ik kan niet zeggen dat ik het gemist heb. Het scheelt dat ik niet door de regen hoefde te fietsen.

Vrijdag 14 oktober

In plaats van naar school ging ik naar het ziekenhuis. Niets bijzonders, gewoon een controle. In de middag kwam ik erachter dat de printer zonder inkt zat, dus ik ging voor het eerst van mijn leven naar de bibliotheek om te printen. Een interessante ervaring. Ik had zeven dingen die ik wilde printen en bij iedere printopdracht krijg je een code. Bij de betaalautomaat dacht ik dat je alle codes in één keer in kon vullen, pinnen klaar. Helaas kon dat niet. Zeven keer bedragen als tien cent pinnen is op zich ook wel een ervaring.

tijdschrift

Verder gaf ik mezelf een paar tellen ‘leervrij’ om aan deze Flow te beginnen, alleen deze zag er een beetje gemarteld uit. Arm ding.

Zaterdag 15 oktober

Er is iets geks aan de hand: sinds twee dagen ben ik erachter dat ik vier streepjes draadloos internet op mijn slaapkamer heb. Ik heb helemaal niets aan het systeem veranderd, er is niets aan het huis veranderd en toch internet. Fijn, maar ik wil dus nu wel weten waarom. Het duurde namelijk al een hele tijd voordat ik het draadloze internet aan de praat kreeg.

Fancy medisch woord van de week

Eerder in dit artikel kon je het al lezen, fascie. Een simpel woord dat je lekker plat uit kunt spreken – zónder erover te struikelen – en dat ook niet per se een ingewikkeld concept is. Je spieren zitten namelijk niet zomaar in je lichaam, nee, daar ligt een mooi beschermend vliesje omheen. Ik moet steeds denken aan een rolladenetje waar het vlees in zit, maar dat is natuurlijk iets heel anders.

Geef een reactie

