Weekoverzichten

Deze week #39 ~ Tentamen, busgesprek en auto uitlaten

deze-week-39-tentamen-busgesprek-en-auto-uitlaten

U ziet het goed: ik heb een beetje aan de standaard titel gesleuteld. Na een tijdje vond ik dat dat wel mocht. Deze keer een lekker lang overzicht, dus pak een flinke mok thee en lees mee (rijm was not intended). 

Zondag 25 september

litteken

Nope. Ik kreeg wel een heel bijzonder gevormde brandwond op mijn pols. Een vinkje. Had spectaculairder gekund, weet ik veel, het symbool van de Deathly Hallows of zoiets. Beetje jammer.

Maandag 26 september

Toppunt van lekker bezig zijn: na college (afgelopen om 11.45 uur) nog ‘even’ in de medische bibliotheek het een en ander doornemen. Vervolgens at ik thuis pas om half drie lunch. Mijn maag heeft nog nooit zo hard geprotesteerd.

Mijn tas gaat ook stuk :( Als het goed is, valt het nog net onder de garantie. Enorm jammer, ik had net een hele fijne tas.

Dinsdag 27 september

Door het tentamen van vrijdag was ik zowel dinsdag als donderdag vrij. Genoeg gelegenheid om te leren dus. Mijn hersenen gaven het helaas op en ’s middags heb ik vooral een beetje de boel opgeruimd. Vooral mijn slaapkamer wordt er niet beter van als er een toets aankomt. Daarna maakte ik foto’s voor een artikel, bewerkte ze allemaal, schreef het halve artikel en toen besloot ik dat ik het toch niet goed genoeg vond. Ergens wel verspilde moeite, maar ja, ook geen ramp.

Woensdag 28 september

Ik had een flink aantal tussenuren, die ik heel verantwoord spendeerde in de medische bieb. Ik was niet bepaald de enige met dat idee (de dreiging van het tentamen is voor veel mensen de trigger om daarheen te gaan) en ik zat dan ook op een plek waar de zon vrolijk op het scherm van mijn laptop scheen. Verder ruilde ik mijn veuls te grote labjas om voor een maatje kleiner. Nog vrij ruim, maar ik zwem er in ieder geval niet meer in. Vreemd verschijnsel, kledingmaten.

Op de terugweg kletste ik in de bus met een mevrouw naast mij. Best fijn, zou ik vaker moeten doen, alleen ik ben heel slecht in het beginnen van een gesprek met een willekeurig persoon.

allison-hewitt-is-trapped

Aan het einde van de dag las ik ‘Allison Hewitt is trapped’ van Madeleine Roux uit. Echt een aanrader. Mocht je naar de kaft kijken en denken: ‘nope, niets voor mij, zo’n bloederig zombieverhaal’, nou, dat is het dus niet. Het verhaal speelt zich wel af in een wereld waar een virus mensen in een soort van zombies verandert, alleen de focus ligt op hoe de mensen in het boek omgaan met de situatie. De hoofdpersoon, Allison, werkt in een boekwinkel als de uitbraak begint. Samen met haar baas, twee collega’s en twee klanten zit ze vast in het achterste deel van de winkel. Dat verandert natuurlijk de onderlinge verhoudingen en ze moeten samen allerlei nare beslissingen nemen om te kunnen overleven. Allison heeft in een geheim een laptop waarmee ze blogt over wat ze dagelijks meemaakt (helptheyarecoming.wordpress.com: een echte site dus) en aan het einde van ieder artikel/hoofdstuk lees je reacties van andere overlevenden. Het leuke daaraan is, is dat dat echte personen zijn die hebben meegeschreven via de site die ik eerder noemde.

twijfelwolk

Deze wolk heeft twee buien *padum tsjj*.

Donderdag 29 september

Ik móést echt naar de bibliotheek om boeken op te halen/terug te brengen en natuurlijk regende het al een beetje. Niet de stortbui van het einde van de dag, maar toch. Waarom regent het nu altijd als ik weg moet? Op de terugweg reed er een man langs me heen, terwijl hij zei: ‘Nou, dan haal ik je maar aan deze kant in.’ Beste fietsmeneer in regenjas: ik reed 50 meter aan de linkerkant van de weg (bijzonder autoluw, want verboden voor sluipverkeer (wat mensen in de spits ineens niet snappen)) om niet in de sloot geblazen te worden. Volgens mij kreeg hij dat later ook door, maar bleef stug rechts rijden op het windstuk. Hmpf.

Vrijdag 30 september

De Dag Van Het Tentamen. Klinkt spectaculairder dan het uiteindelijk was. Ik besloot om er een pyjamadag van de maken, het begon toch pas om 18.30 uur. In eerste instantie wilde ik nog leren en dergelijke, maar ik had geen idee wat ik nog meer kon doen. De meeste stof wist ik al en als ik iets nog voor de zoveelste keer herhaal, ben ik bang dat ik het verkeerd onthoud. Het tentamen viel enorm mee, nu nog mijn cijfer afwachten. Wel jammer dat ik tijdens het tentamen uitgerekend ‘De Wielen van de Bus’ in mijn hoofd had zitten…

appels

Trouwens, ik hoop niet dat iemand er problemen mee heeft (zo ja: jammer dan), maar ik heb ENORM veel zin in de feestdagen. Het begint al met het zien van deze appels aan de appelboom, bijna klaar om in appeltaarten en appelmoes te verdwijnen. Dan wordt het kouder en dan kun je eerdergenoemd voedsel bij de verwarming met een dekentje opeten en tegen die tijd kun je net zo goed al met de feestdagen aan de slag. Toch? Ik heb echt behoefte aan Kerst.

Zaterdag 1 oktober

Ik schreef laatst al een artikel over vreemde, grappige, frustrerende en mooie dingetjes, vanochtend maakte ik iets mee wat ook heel goed in de lijst past. Onderweg naar het verzorgingshuis kwam ik een man tegen die in de zandhoop naast het fietspad niet zijn hond, maar een radiografisch bestuurbare auto aan het uitlaten was. Op zich valt het ergens te begrijpen, ik bedoel, die speelgoeddingen lijken op Monster Trucks, terwijl ze door kinderen worden gebruikt om over de vloer heen te rijden. Testen op een zandhoop is net even wat, tsja, uitdagender? Ach ja.

Aan het einde van de dag ging ik vanaf mijn andere werk naar huis en ik fietste voor het eerst sinds tijden in de regen. Dat had ik dus niet gemist :)

Fancy medisch woord van de week

Teleangiëcstasie. Prachtig woord. Het is de term voor blijvend verwijdde bloedvaatjes in de huid, waardoor er een roodheid ontstaat die niet zo snel weggaat.

Geef een reactie

