Lijstjes

Van die dingen

 

van-die-dingenIk wist niet zo goed hoe ik dit artikel moest noemen, maar ik wilde het hebben over alle kleine, rare, vreemde en soms iets frustrerende dingen die je dagelijks meemaakt. Waarvan je denkt: ‘huh?!’ Snap je wat ik bedoel? Het leuke van zulke momenten is dat je er steeds meer van ziet zodra je er op gaat letten. Sock watching in real life, zeg maar.

  • Vanochtend liep er een man naar het zebrapad, drukte op het knopje en ging naast het pad staan. Toen de lichten op groen stonden, stak hij ook naast het zebrapad de weg over. Ernaast! Waarom? Bang voor streepjes?
  • Wat mij vaak overkomt, is dat ik meteen na het eten weer trek heb. Als ik bijvoorbeeld ’s ochtends vroeg naar de uni ga voor een practicum dat tot half elf duurt, dan zou ik het liefst meteen daarna mijn lunch plus nog wat anders opeten. Probleem is dat ik tot half vier op school zit :0
  • Een man kwam standaard enkele minuten voor sluitingstijd naar de winkel, echt net voordat alle klanten weg zouden moeten gaan.
  • Er zit 397 gram gecondenseerde melk in een blik. Kunnen die drie grammetjes er echt niet meer bij? Ik word blij van ronde getallen, dit is irritant.
  • Op mijn Twittertijdlijn zag ik een paar weken terug twee foto’s boven elkaar, van verschillende personen, met een lijn die precies in elkaar doorliep. De lijn in het plafond van foto 1 (Teske) kon precies in de hondenlijn van foto 2 (Iris) doorgetrokken worden. Kijk, daar wordt ik nu blij van.
  • Bij iedere winkel lopen de maten anders. Nu is winkelen op zich wel leuk, maar door die aparte maatvoering ben je meer bezig met eindeloos dingen aan- en uittrekken dan dat je gezellig tussen de rekken neust. Laatst moest ik een labjas aanschaffen voor school. Lekker makkelijk, maat M dacht ik. Zwom dat ding om mijn lichaam heen. Waarom kan het niet gewoon overal hetzelfde zijn…
  • Iedere keer als ik ruim de tijd heb om te leren, is mijn concentratie ver te zoeken. Daarentegen heb ik soms gewoon zin om te leren als ik helemaal geen tijd daarvoor heb.

Heb jij ook zo’n ‘ding’? Ik ben benieuwd!

x

Geef een reactie

