Weekoverzichten

This was week 38 ~ OvenTV, voor dokter spelen en zoekgeraakte concentratie

this-was-week-38-oventv-voor-dokter-spelen-en-zoekgeraakte-concentratie

Yay, herfst! De perfecte tijd om eindelijk een bananenbrood te bakken, truien uit de kast te rukken en om te leren (wuh, not). Verder hield ik een verkleedsessie, haalde ik een vaccinatie en wilde mijn goede plannen niet zo lukken.

Zondag 18 september

Nou, dat was geen succesvolle dag. Ik werd wakker met een bloedglucose om te huilen zo hoog, vervolgens ging die op mijn werk twee keer enorm omlaag en toen ik thuiskwam zat het ineens goed. Hmpz.

Maandag 19 september

Ik keek in mijn kast en het enige wat ik aan wilde doen, was een trui. Beetje jammer dat het nog niet koud genoeg is. Nee, zo moet ik het niet zeggen, want het is fijn dat mijn tenen er nog niet afgevroren zijn. Toch zijn truien zo ontzettend lekker… Ik trok wel een jas aan. Dunnetje, maar toch. Het is een soort van mijlpaal op weg naar kouder weer.

studentenkoek

Dit komt trouwens bij de Lidl vandaan, vond ik wel grappig. Het is niet echt heel lekker, er zit gewoon weinig smaak aan. Het idee is op zich niet verkeerd, je zou het namelijk zowel als koekje, als cracker en als basis voor pap (laten weken met melk) moeten kunnen eten. Als cracker is het naar mijn smaak niet geschikt, als koekje is het saai, maar ik wil er nog wel een keer pap van maken, met kaneel of iets dergelijks.

Het openingscollege van deze week ging over brandwonden, heel indrukwekkend. Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat een verbranding enorm veel impact heeft op je leven, nu werd het nog eens extra duidelijk. Het is heel goed dat de technieken zodanig verbeteren dat de hoeveelheid littekens minimaal is en dat je leven erna behoorlijk normaal kan zijn (een paar decennia geleden was de overlevingskans bij verbranding echt drastisch lager dan nu) en toch is het één van de ergste dingen die je kan overkomen.

Dinsdag 20 september

06.10 uur. Opstaan. Nee. De laatste keer dat het zo vroeg was, moet echt lang geleden zijn geweest, ergens in de vakantie geloof ik. Hoe dan ook, ik moest om half negen op de uni zijn. Het werkt alleen niet echt heel soepel als je met een moe hoofd een practicum moet doen. Het was niet overdreven ingewikkeld, dat scheelde enorm.

Daarna ging ik naar de huisartsenpost om de eerste inenting tegen hepatitis B te halen. Mijn arm werd eigenlijk direct zo stijf dat ik besloot om mijn jas maar gewoon niet aan te doen. Dat hoefde ook gewoon niet, het zonnetje scheen heerlijk. Aangezien het zo vroeg was, had ik de bus zo goed als voor mijzelf. In feite kan ik zeggen dat ik in een meterslange Mercedes heb gezeten en een privéchauffeur had, hehe. Voor zes haltes dan. Oh well. Ik was in ieder geval voor de lunch thuis, dat gebeurt ook nooit. De middag gebruikte ik om te leren, te filmen en verder heb ik geen flauw idee wat er gebeurde.

Woensdag 21 september

leren

Eerste officiële dag van de herfst, jas aan, veel te warm. Ik snap het niet meer. Ik ging voor een kort college heen en weer en ik leerde wat. Het eerste tentamen komt eraan en ik doe hard mijn best om goed voorbereid te zijn, maar ik moet nog echt veel doen. Best gek, want ik ben vanaf week 1 begonnen. Het valt me ook tegen dat ik op een dag van continu leren toch nauwelijks iets voor elkaar krijg. Een half hoofdstuk in een middag, kom op zeg, dat hadden makkelijk twee hoofdstukken kunnen zijn. Het gebeurt gewoon niet, ondanks dat ik de stof grotendeels snap en niet ondertussen andere dingen ga doen.

Donderdag 22 september

Vrij, dus leren! Ten minste, ik deed ’s ochtends vooral van die klusjes die toch nog moesten gebeuren, in de middag leerde ik.

bananenbrood1

Tussendoor bakte ik dit bananenbrood van Uit Pauline’s Keuken. Erg lekker.

oventv

Ook heel fijn om naar te staren terwijl het in de oven staat. OvenTV is mijn favoriete slow televisie, hihi. Voordat deze oven kwam, bakte ik alles in de combimagnetron. Het ronddraaien van het rooster had wel iets extra’s moet ik zeggen.

bananenbrood2

Kijk nou… Oké, nu is het genoeg :p

Vrijdag 23 september

Jaa, ik kon eindelijk mijn stethoscoop ophalen! Mijn naam staat er zelfs in gegraveerd. Ik haalde ook meteen mijn labjas op, die iets te groot bleek. Die ruil ik komende week wel, maar eerst, ik kon het écht niet laten…

doktertje-spelen

…even doktertje spelen. Een echte doktersjas heeft korte mouwen (en slobbert niet om je lijf heen, dat terzijde) en er ontbreken wat belangrijke details (naambordje, logo ziekenhuis, random voorwerpen die uit de zakken steken), maar dit staat best goed, toch?

Zaterdag 24 september

Jeutje, wat is het vroeg donker! Ik wilde vorige week op de terugweg van mijn werk een hondenuitlaatpaadje nemen, dat bleek toch een licht verontrustende onderneming. Het paadje is vrij lang, geen verlichting, dicht begroeide kanten, industrieterrein, geen harde ondergrond… Ik was blij dat het over was. Ik spotte trouwens wel een egel en kleine eenden die zich met hun moeder in iemands voortuin schuil hielden. Kjoet.

Fancy medisch woord van de week

Een kort, verwarrend woord: ischemie. Als je het hoort, denk je ‘wát is chemie?’, maar het betekent dat een orgaan of weefsel niet goed doorbloed is en dus niet voldoende zuurstof of voedingsstoffen krijgt. Ik weet niet of je dit woord in het dagelijks leven veel zal kunnen gebruiken vanaf nu, maar hé, het klinkt leuk.

Geef een reactie

