Lijstjes, Persoonlijk

Is mijn vakantie gelukt?

is-mijn-vakantie-geluktVol enthousiasme begon ik deze vakantie met een lijstje van dingen die ik deze vakantie echt wilde doen. Ruim drie maanden later zit ik op een andere school (VU), in een andere plaats (Amsterdam) en ik doe iets geheel anders dan op de middelbare (Geneeskunde). Dat dat een hele verandering is, is logisch, maar dat even geheel terzijde. Het punt is dat De Tijd Van Het Lange Nietsdoen nu officieel voorbij is. Enne, dat lijstje?

Filmen

In het bovengenoemde artikel liet ik weten dat ik heel erg graag meer wilde filmen en volgens mij ben ik daar toch behoorlijk in geslaagd. Niet dat ik ineens dagelijks achter de camera of het computerscherm zat, het moest immers geen fulltime bezigheid zijn. Toch ben ik tevreden over hoeveel video’s ik heb kunnen maken. Hopelijk kan ik dat ook goed met studeren combineren.

Gebarentaal

Ik leer mezelf nu ruim een jaar American Sign Language en dat deed ik vooral veel op momenten die eigenlijk bedoeld waren voor leren (oeps). De vakantie was in theorie het perfecte moment om mijn handen in allerlei bochten te wringen zodat ze een betekenis hebben. In de praktijk liep het leren heel stroef, juist omdat er geen uitdaging in zat. Er was namelijk geen leerwerk om vooruit te schuiven. Ik voorspel dat ik vlak voor het komende tentamen ineens twintig extra gebaren ken.

Werken

Dat is best goed gelukt denk ik zo. Ik heb niet de hele tijd aan één stuk door brood gesneden en afgebakken, dat is ook niet de bedoeling van vakantie, maar ik heb toch wel aardig wat uurtjes op de broodafdeling gespendeerd.

Opruimen en weggooien

Zeker weten! Sommige vrienden en familieleden waren zelfs bang dat ik te veel dingen weg zou doen. Ik schreef ook een artikel over mijn liefde voor dingen wegdoen en ik keek veel video’s van mensen die zelf een minimalistische levensstijl hebben. Nu is hardcore minimalisme niet mijn doel, maar ik vind het idee van blijer zijn met minder staat me wel aan. Het geplande fotoboek heb ik niet kunnen maken, alleen dat is de schuld van de printer (echt, ik hoef geen knalroze gloed over mijn foto’s).

Niksen

Voor de vakantie waren er praktisch geen momenten waarop ik volstrekt niets te doen had. In de vakantie daarentegen waren er genoeg dagen met niets op de planning. Ik heb dan ook vrij vaak gewoon even voor me uit gestaard. Heerlijk. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet lang vol kan houden, daar word ik enorm rusteloos van.

Nu ik het zo lees, is mijn vakantie toch best goed gelukt. Top!

Geef een reactie

