Weekoverzichten

This was week 35 ~ Lady Florence, introductiedag en ziekig

This was week 35 - Lady Florence, introductiedag en ziekig

Op de een of andere manier is de laatste week van de vakantie altijd echt proppievol. Dit keer was dat zeker weer het geval. Ik ben redelijk vaak van hot naar her gefietst en ik ben met de bus (gebust?) naar Amsterdam gegaan voor de introductiedag. Tussendoor begon de wereld ook nog een aantal keer om me heen te draaien, speelde ik met een vriendin met chemicaliën en aan het einde van de week mocht ik een lieve pluizebol ophalen.

Zondag 28 augustus

Vast herkenbaar: je voelt je niet lekker, maar je weet niet of het erg genoeg is om niet naar werk/school/een afspraak te gaan. Zo werd ik misselijk wakker en vroeg ik me af of dat wel goed zou gaan op de broodafdeling, waar het vooral ’s ochtends ruikt naar verse croissants, brood, broodjes en, in dit geval het ergste, snacks als kaasstengels en saucijzenbroodjes. Ik ben uiteindelijk toch maar gegaan en gelukkig voelde ik me na een tijdje helemaal prima.

’s Avonds ging ik even buiten zitten terwijl de zon net onder was. De lucht was grauw, het leek erop dat het zou gaan regenen, maar dat gebeurde net niet. Vanuit het raam zag het eruit alsof het rotweer was, buiten voelde de koele wind heerlijk. Het donker heeft altijd… iets. Iets aparts, omdat het dezelfde wereld is als overdag die er ineens heel anders uitziet.

Maandag 29 augustus

O help, over precies een week mag ik eindelijk beginnen met Geneeskunde. Voordat het zover is, had ik vandaag ineens spierpijn. Ik had zondag de hele dag gestaan en ik had nog beenspieroefeningen gedaan. Note to self: doe maar niet nog eens.

Avocado bijna dood

Het lot van mijn avocadoplant hangt inmiddels af van deze drie miniblaadjes…

Dinsdag 30 augustus

Borduurwerk

’s Avonds stond ik klaar om naar mijn werk te gaan, tot ik ineens enorm draaierig werd. Ik testte even of ik nog over een rechte lijn kon lopen, dat ging totaal niet. Vervolgens ben ik plat op bed gaan liggen, want iedere beweging maakte het erger. Onvrijwillig nietsdoen is iets waar ik helemaal niet tegen kan. Daarom besloot ik om rustig te gaan zitten borduren. Ik had nog iets liggen waar ik jaren geleden voor het laatst mee bezig was, totdat ik er geen tijd meer voor had en vergat dat het er was. Nu wil ik proberen om hem zo snel mogelijk af te maken, anders vergeet ik weer dat het er nog ligt.

Woensdag 31 augustus

Shirt6

Samen met Julia lunchte ik bij de Hema, waarna we shirts een makeover gaven. Hoe het bleken van de shirts ging, kun je hier zien. Ik heb nog een shirt dat ik wil gaan bleken, maar ik weet nog steeds niet hoe.

Aan het einde van de avond werd ik weer enorm duizelig, gelukkig trok het dit keer weer weg.

Donderdag 1 september

De introductiedag! Ik geloof dat ik in slechts één dingen evenveel informatie heb gekregen als in de hele vakantie. Het wordt nog wat na de vakantie, ik heb het gevoel dat mijn hersenen inmiddels zijn gereset naar de fabrieksstand, ofwel dat alle informatie eruit is gehaald. Na vandaag voelde ik me alsof ik iemand een bol spaghetti in mijn hoofd had losgelaten. Ik blijk dus nog een lijstje met dingen te moeten regelen.

Introductiedag

Tasje vol met papieren, flyers en andere dingen. Ik vraag me achteraf altijd af waarom ik zelf nog tassen meeneem :p

Het rooster werd ook bekend gemaakt. Ik neem alles terug over wat ik ooit gezegd heb op de middelbare school wat betreft het rooster. Het negende uur (16.05) uit zijn was niet heel leuk, maar 17.45 komt geregeld voor de komende weken. Tussenuren waren ook heel irritant, komende maandag heb ik drie klokuren pauze.

Vrijdag 2 september

Ineens weer een to do list, brr. Ik regelde een paar dingen, totdat…

Lady Florence

…ik ’s avonds een telefoontje kreeg dat ik deze jongedame mocht ophalen. Je vous presente: Lady Florence. Ze is zeven weken oud en echt minuscuul, klein genoeg om op je hand te zitten. Totaal niet bang, heel nieuwsgierig juist. Ik heb deze pluizebol dan ook al even mogen knuffelen, daar had ze geen problemen mee.

Nom nom Nicholas

De ietwat jaloers kijkende Sir Nicholas misschien wel. Ze staan nog niet bij elkaar, want dan ben ik bang dat Lady Florence kindermoeder wordt. Heel gek: eerst vond ik hem heel klein (hij is zo groot als de helft van je onderarm), maar nu lijkt hij enorm naast de kleine dame.

Zaterdag 3 september

Zo moe… Ik moest ’s ochtends om vier uur eten (bloedsuiker doet rare dingen af en toe) en vervolgens viel ik weer in slaap, maar ik moest weer opstaan toen ik net met mijn diepe slaap bezig was. ’s Morgens werkte ik, in de middag sprak ik af met vriendinnen en daarna was al mijn energie op.

En verder

Volgende week begin ik eindelijk aan mijn studie, dus het volgende weekverslag zal er een stuk anders uitzien dan deze!

Geef een reactie

