Weekoverzichten

This was week 34 ~ Septum, muggenjacht en de slechtste film ooit

This was week 34

De vakantie loopt op z’n einde, gelukkig zat ik met die warmte niet op school. In plaats daarvan werd mijn kledingkeuze becommentarieerd bij de bibliotheek, ging ik naar de kapper en keek ik een film die ik oprecht de slechtste ooit vind. Plus nog wat andere dingen natuurlijk :)

Zondag 21 augustus

’s Ochtends vroeg – en dan bedoel ik héél vroeg, namelijk 02.20 – had mijn bloedsuiker een dieptepunt bereikt, dus ik zat op mijn kamer te eten. Aangezien ik niet bepaald het schoolvoorbeeld ben van mindful eten, nam ik al etend alvast een boek door dat de dag ervoor binnenkwam. Nu weet ik alvast hoe je kunt bepalen of een medisch onderzoek een goed beeld geeft of niet. Waar suikerziekte al niet goed voor is :)

Later die dag, maar eigenlijk dus helemaal niet later en dit keer wel echt in de ochtend, begon het flink te hozen. Werken. O ja. Fietsen. O nee. Gelukkig werd ik gebracht en hoefde ik slechts twee seconden door de nattigheid, in tegenstelling tot een collega die op vijf minuten fietsafstand woont en ineens een andere kleur broek aanhad.

Maandag 22 augustus

Ik ging naar de kapper, waar ik zowel zin in had als iets tegenop zag. Het eindresultaat kun je hier zien.

Septum

Ook deed ik deze in, maar ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Het staat niet enorm verkeerd en tegelijkertijd past het voor mijn gevoel niet echt bij mijn gezicht.

Dinsdag 23 augustus

Ik zat wederom ’s ochtends vroeg rechtop in bed. Dit keer niet om te eten, maar om een stel muggen om zeep te helpen. Er zaten welgeteld zeven exemplaren in en rond mijn klamboe. Ook een gek verschijnsel trouwens: ik heb een klamboe waar blijkbaar een geheim deurtje in zit dat alleen voor muggen en andere kleine beestjes zichtbaar is. Om het geheel nog vreemder te maken, hing er een spin in z’n web in de buurt van mijn bed. Je zou toch denken dat zo’n kriebelende achtpoot muggen eet, maar deze keek echt toe met zo’n blik van ‘ja sorry, ik ben vegetariër’. Om het eerdergenoemde spin betaald te zetten, mocht hij in de middag de binnenkant van de stofzuiger inspecteren.

’s Avonds vond ik het echt veel te warm worden. Het waaide niet en alles voelde blegh aan. Het enige waar ik aan kon denken, was iets kouds om te drinken en douchen, zelfs dat hielp nog matig. Temperaturen boven de dertig graden werken gewoon niet voor mij.

Woensdag 24 augustus

Een jongetje van een jaar of tien dat zonder shirt in korte broek rondliep, maakte zijn moeder duidelijk dat hij mijn cropped top (waar wel 1 cm buik onder te zien is) een beetje té vond. Uhm, ja. Vast.

Boeken

Verder ging ik naar de bibliotheek om mijn boeken terug te brengen en een rondje ‘even neuzen’ leidde tot het meenemen van vier boeken. Dat zat niet in de planning :) Ik vind lezen heerlijk en sinds ik er de tijd voor heb, lees ik zoveel als ik kan. Volgens mij zit de teller van deze vakantie op 29 boeken, maar ik weet niet meer wat/hoeveel ik in het begin heb gelezen. Er komen in ieder geval nog vier bij.

Gek boek

Dit is trouwens de reden waarom ik mijn boeken kaft…

Donderdag 25 augustus

Veel en veel te warm. Nee. Ik probeer me te herinneren wat ik die dag gedaan heb en ik weet het amper meer. Weinig boeiends in ieder geval.

Vrijdag 26 augustus

Perfect weertje. Ik kreeg serieus dingen voor elkaar. Mijn oude kleren zijn eindelijk de deur uit (sommige kledingstukken lagen al meer dan een jaar op de doneerstapel), ik nam de Q&A-video op zonder dat ik er dood uitzag, ik kookte en ik had zelfs ’s ochtends om kwart over acht mijn beddengoed al verwisseld.

Niet dat mijn hele dag nu zo ontzettend productief was. Ik keek ’s avonds bijvoorbeeld de slechtste film ooit: Age of the Hobbits. De film heeft verder niets te maken met Lord of the Rings, maar de makers claimen in de beschrijving dat ze willen laten zien hoe de echte hobbits leefden, naar aanleiding van de vondst van skeletten van kleine mensen op het eiland Florès. Het verhaal speelt zich 12.000 jaar geleden af en er komen draken en dino’s in voor. Daar gaat de geloofwaardigheid al. Er is goedkoop materiaal gebruikt, niets klopt. Brr. Ik vond de film vooral zielig voor Christopher Judge, hij was de enige acteur die goed kon acteren. Gaat dat niet zien.

Zaterdag 27 juli

Zaterdag begon niet als een megabijzondere dag. Ik werkte, kwam thuis, dat soort dingen. In de middag kwam mijn vriend langs, dat was heel gezellig.

En verder

Nog maar één week vakantie dus. Ik kijk ernaar uit om te kunnen beginnen op de universiteit. Donderdag heb ik de introductiedag, verder ga ik nog afspreken met vriendinnen en hopelijk kan ik nog genieten van het lekkere weer.

2 thoughts on “This was week 34 ~ Septum, muggenjacht en de slechtste film ooit”

Geef een reactie

