Lijstjes

Favoriete muziek van het moment – Augustus 2016

Favoriete muziek van het moment - Augustus 2016

Iets wat ik nog nooit op mijn blog gedeeld heb, is een lijstje met muziek die ik leuk vind. Best gek, aangezien ik graag muziek luister en dans. Ik vond dat daar heel snel verandering in moest komen, dus bij dezen: en fijne opsomming van tien nummers.

Mijn muzieksmaak is lastig te omschrijven. Een jaar geleden besloot ik dat ik te weinig muziek kende. Ik luisterde eigenlijk alleen maar naar de radio, dus erg veel variatie zat er niet in. Nu begin ik steeds met een willekeurig nummer op YouTube en ik zie wel waar autoplay me brengt. Daardoor gaat mijn huidige muzieksmaak van rustige nummers, via uptempo, langs klassiek, door naar mainstream en vele andere stijlen. De enige twee waar ik wat moeite mee heb, zijn screamo (krijgen die zangers nooit keelpijn?) en countrymuziek (bega nooit de fout om te zoeken naar The Carpenters).

Ik begin met de meest rustige nummers, daarna komt de wat ‘stevigere’ muziek.

Let It All Go – Birdy + Rhodes

Een mooi, relaxt nummer. Ik vind het vooral fijn om deze hard aan te zetten en al het andere geluid stil te zetten.

Heathens – twenty one pilots

Dit nummer hoort sowieso in de lijst. Afgezien van het feit dat het een heel goed nummer is, kan ik het begin in Amerikaanse gebarentaal gebaren. Dat gaat nog niet enorm soepel, maar het blijft leuk om te proberen.

Renegades – X Ambassadors

Goed nummer én een goede clip. Wat ik ook bijzonder vind, is dat de toetsenist van de band, Casey Harris, sinds zijn geboorte blind is. Dat zou ik hem echt niet nadoen, zelfs niet als ziend persoon.

Pity Party – Melanie Martinez

Melanie wordt nogal eens afgekraakt – onterecht, als je het mij vraagt. Haar nummers klinken vaak lief en leuk, terwijl de tekst altijd raak is. Verder hoop ik dit nummer ook in ASL te kunnen gebaren. Ooit. ‘Dollhouse’ lukt me trouwens beter, maar ik vind deze leuker.

All The Right Moves – OneRepublic

Ahh, nostalgie. Ik hoorde dit inmiddels licht gedateerde nummer voor het eerst toen ik een boek las dat ik helemaal geweldig vond. De tweede keer dat ik het hoorde was terwijl ik hetzelfde boek las en vanaf dat moment begon het nummer automatisch in mijn hoofd te spelen als ik aan het boek dacht. Probleem was alleen dat ik geen idee hoe het nummer heette of wie de artiest was. Na een jaar zoeken wist ik het pas :)

Beautiful Disaster – MIKA & Fedez

Pasgeleden ontdekt, dankzij autoplay. Het leek me eerst niks, want ik vond de hoge stem van MIKA nooit mooi en van Fedez had ik verder alleen nog maar dingen gehoord in de categorie ‘mwegh’. Echter, MIKA heeft inmiddels een iets lagere stem en Spaanstalige rap past daar blijkbaar heel goed bij.

Dance Off – Maclemore & Ryan Lewis ft. Idris Elba

Van dit nummer vind ik vooral de samenwerking tussen de artiesten goed. Idris Elba is helemaal geen zanger/rapper, maar zijn diepe, lage stem maakt het nummer compleet.

Come On To Me – Major Lazer ft. Sean Paul

Het leuke aan deze is dat het uptempo is, maar net even iets anders. Er zit een soort exotisch randje aan, beter kan ik het niet uitleggen.

Emperor’s New Clothes – Panic! At The Disco

Je moet ervan houden, maar ik vind Panic! At The Disco erg goed. De video bij dit nummer is naar mijn smaak een beetje teveel van het goede, gelukkig gaat het om de audio.

Lessons In Love – Kaskade (Headhunterz Remix)

De laatste is een guilty pleasure. Er zit niet heel hardstyle tussen mijn favorieten, maar deze mag echt niet ontbreken. O ja, de muziek begint op 1:20.

Als dit artikel online staat, zal ik vast heel veel spijt hebben van het ontbreken van weet ik veel welk nummer, dus er zal ongetwijfeld over een tijdje nog een deel komen.

En? Vind je het wat? Ik ben heel erg benieuwd!

3 thoughts on “Favoriete muziek van het moment – Augustus 2016”

Geef een reactie

