Overig

Nieuw haar!

Nieuw haar

Afgelopen maandag vertrok ik ’s ochtends vroeg naar de kapper. Een beetje zenuwachtig, want dit keer ging ik niet alleen wat puntjes eraf laten knippen. Het resultaat?

Before

Mijn haarroutine

Mijn haar is altijd al best lang geweest, alleen het afgelopen jaar heeft het een groeispurt doorgemaakt. Ik denk dat mijn haar binnen een jaar 10 cm langer is geworden, totdat het 65 cm lang was. Mijn haar reikt dan ook tot net boven mijn middel. Die foto hierboven geeft eigenlijk niet zo’n heel goed beeld van de lengte, want mijn haar gaat aan de onderkant nog een stuk door. Je krijgt denk ik een beter beeld van de lengte als je deze video bekijkt.

Het fijne van lang haar is dat je eindeloos kunt prutsen en proberen met staarten, vlechten en knotten. Je komt immers nooit haar tekort. Mijn haar is alleen ook heel erg dik, waardoor een vlecht net een staalkabel lijkt en een knot is een loodzware bal haar. Zeker wanneer ik het net gewassen heb, voel ik dat er een flink gewicht aan mijn hoofd hangt.

Hair Color / Peacock Hair | We Heart It by maltrealty.net

Bron foto

Verder heb ik het nog nooit geverfd. Ik heb wel vaak zitten neuzen naar wat ik mooi vind. Grijs lijkt me bijvoorbeeld wel wat, of oil slick hair. Een donkere kleur die tussen rood en paars in zit lijkt me ook wel wat. Of, heel veilig, een paar tinten donkerder haar. De kleuren op de foto hierboven zijn wel echt perfect, hoewel ik mijn haar dan moet bleken en daar wil ik liever niet aan beginnen.

After

After

Dit is het resultaat! Misschien niet een enorm radicale verandering, maar is er toch echt een groot stuk haar af. De grond rond de kappersstoel lag dan ook bezaaid met plukken haar van meer dan 15 centimeter lang (wederom geeft de foto een iets vertekend beeld, in de eerstvolgende video zie je het vast beter). In eerste instantie had ik de kapper gevraagd om er nog iets meer af te halen, maar als je om een Grote Verandering vraagt knippen veel kappers voor de veiligheid toch iets minder af. Het idee was trouwens eerst om mijn haar te doneren aan Stichting Haarwensen, alleen dan moet het los gemeten 30 centimeter zijn en dat werd me toch iets te gortig. Het nog langer laten groeien en dan doneren zag ik ook niet zitten, want dan zouden de punten zeker massaal splijten.

Toen mijn haar helemaal droog was, begon ik allerlei haarstijlen te proberen. Een staart past nog wel, alleen niet als ik een hele hoge staart wil maken. Een knor bovenop mijn hoofd gaat ook niet meer. Sowieso is een knot raar: waar is mijn oorspronkelijke voetbalformaat knot gebleven? :D Op zich wel handig, nu moet ik wel andere dingen proberen :)

4 thoughts on “Nieuw haar!”

Geef een reactie

