Weekoverzichten

This was week 33 ~ Babyegels, geüpcycled shirt en geheugenverlies

This was week 33 - Babyegels, geüpcycled shirt en geheugenverlies

Het besef dat ik niet meer tot in de oneindigheid vakantie heb begint nu toch echt te komen. Ik bestelde deze week dan ook een deel van mijn studieboeken (letterlijk en figuurlijk zware kost). Verder sprak ik af met een vriendin, is mijn Project Shirt eindelijk af én ik ontdekte babyegels. Aww!

Zondag 14 augustus

Het was erg rustig op mijn werk en ik hoefde minder lang door te werken, waardoor ik even helemaal in de war was. Ik kwam rond etenstijd thuis in plaats van erna en op de een of andere manier is dat helemaal uit mijn systeem. Volgende week zondag ben ik zelfs nóg eerder klaar, kijken of ik dat mentaal aankan :p

Lucht

De lucht is soms zo mooi… Helaas is er geen enkele camera die dat goed vast kan leggen.

Maandag 15 augustus

Makeupkwasten schoonmaken: dat zou ik echt al twee maanden geleden hebben gedaan, niet dus. Nu is dat niet zo’n groot probleem, want ik heb ze ook twee maanden geleden voor het laatst gebruikt, maar toch. Ik werd even geconfronteerd met het feit dat zo’n harig ding behoorlijk wat poeder op kan slurpen. Het borsteltje van mijn wenkbrauwpotlood was er toch wel het ergste aan toe… Opgelost, gelukkig.

Aan het eind van de dag, na een avond werken, stond ik mijn tanden te poetsen. Klinkt als een open deur, ik hoop in ieder geval niet dat ik de enige ben die dat doet :p , alleen ik kon me er helemaal niets van herinneren. Ik weet nog dat ik tandpasta op mijn tandenborstel had gesmeerd, het volgende moment stond ik mijn tanden in de spiegel te controleren en vroeg ik me af waar al de tandpasta was gebleven en hoe ik al een frisse smaak in mijn mond kon hebben. Interessant. Nu moet dit niet gaan gebeuren op riskantere momenten, zoals op de fiets.

Dinsdag 16 augustus

Egelnest

Er zit al een tijdje een egel tussen een paar hooibalen en nu heeft ‘ie kleintjes! Ik hoop dat je het zo een beetje kunt zien. Moederegel heeft het nest wel goed verborgen gehouden, want de babyegels zijn al behoorlijk groot. Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet als de egelkindertjes het nest uit gaan, dan loopt er straks een egeloptocht door de tuin :)

Woensdag 17 augustus

Top voorkant

Mijn shirt is eindelijk klaar! Vorige week heb ik samen met een vriendin shirts verknipt en geverfd. Ik maakte van een XL wit shirt met korte mouwen deze blauw/witte tie dye muscle tee, oftewel een shirt met grote armgaten. Eerst wilde ik hem alleen als sportshirt dragen, maar nu denk ik dat ik hem ook als gewoon shirt aan ga doen.

Top achterkant

De reden dat het shirt nog niet klaar was, is de rug. Ik heb de achterkant bij elkaar gebonden met een sliert stof die ooit de mouw van het shirt was, hopelijk is dat ondanks de vaagheid nog te zien. De ontstane kabel achterop is best dik, maar het is verder niet hinderlijk.

Donderdag 18 augustus

Ik sprak met een vriendin af en we gingen naar de Hema, waar we letterlijk 2 uur waren. Eerst om rond te neuzen bij de notitieboekjes (addiction confirmed), vervolgens om te lunchen en later die middag om nog iets te halen wat andere winkels niet hadden. Uiteindelijk kwam ik thuis met twee make-upkwasten en de All Eyes On Me waterproof mascara van Essence. Mijn mascara’s besloten namelijk tegelijk in te drogen. Ik moet zeggen dat ik het een bijzonder fijne mascara vind. Nu hoef ik niet per se langere of dikkere wimpers te hebben, dus ik ben ook niet heel erg kritisch.

’s Avonds probeerde ik al mijn spulletjes uit en dat liep uit op een grote catastrofe, maar ik had wel lol erin.

Vrijdag 19 augustus

Kerrierijst met boontjes

Ik maakte een belachelijk simpel zelfbedacht recept met sperziebonen en rijst omdat ik geen zin had om aardappels te schillen. Het resultaat was echt enorm lekker. Het kon nog wel eens zo zijn dat ik het recept hiervan deel.

Dummy

Ik gaf mijn dummy ook een makeover. Eerst was het een volledig zwart boek, een paar jaar terug plakte ik de randen af met duct tape en nu heb ik het zwarte vervangen door wit en raamstickers van de Flow erop geplakt. Hopelijk ga ik nu ook echt meer tekenen. Het resultaat is hoe dan ook erg naar mijn zin.

Zaterdag 20 augustus

Zoals gewoonlijk vertrok is ’s ochtends naar mijn vrijwilligerswerk, alleen dit keer was het raar. Mijn collega en inmiddels goede vriendin gaat twee jaar naar een soort internationale school op zo’n 1400 kilometer afstand, dus ze stopt ermee. Laatste keren zijn echt heel vreemd.

Later kreeg ik vier van de schoolboeken die ik besteld heb. Ik wil ze nog uitgebreider doorbladeren, maar het lijkt me wel vrij zware kost. Sowieso gebruiken ze een gigantische hoeveelheid afkortingen in medische boeken, samen met allerlei termen waarvan ik nu alleen nog maar kan raden wat ze betekenen. Uiteindelijk zal ik het vast wel leren. Dat is al best snel trouwens. 1 september heb ik de introductiedag en 5 september is de eerste officiële lesdag. De eeuwige vakantie is dan dus toch eindig :)

Geef een reactie

