Lijstjes

De 3 lekkerst ruikende douchegels

De 3 lekkerst ruikende douchegels

Eén van de dingen waar ik erg blij van word, is geur. Geuren doen me ook altijd ergens aan denken. Warme appeltaart uit de oven hoort bij de herfst, vers gemaaid gras vind ik typisch iets voor een warme dag waarop niets hoeft en, raar maar waar, de geur van stofzuigen brengt me in verjaardagssfeer. Ik vind het dan ook lekker om met een goed ruikende douchegel een (warme zomer)dag af te sluiten. Vandaar deel ik de drie douchegels die ik het allerlekkerst vind ruiken.

Wanneer ik douchegel uitkies, let ik niet zo op wat het product beloofd. Waar ik bij make-up op zoek ga naar de goede hoeveelheid pigment en bij crèmes oplet of ze wel voedend, maar niet te vet zijn, pak ik bij doucheproducten degene die het best ruikt. Of het je huid uit zal drogen weet je dan immers toch nog niet.

Mango Shower Gel (The Body Shop)

Deze douchegel van The Body Shop lag eigenlijk al een paar jaar te wachten. Het is zelfs zo erg dat de verpakking inmiddels veranderd is. Maar goed, de vorige douchegel was eindelijk op, dus ik heb deze uit de lade gered. Mango leek me eerst niet zo heel bijzonder, maar hij ruikt zó lekker! Echt alsof je een rijpe, zoete mango voor je neus hebt, zonder te overheersen.

Toen ik het voor het eerst rook, dacht ik nog iets anders te ruiken. Na even de ingrediëntenlijst gegoogeld te hebben, stuitte ik op geraniol, een goedje met een zoete, roosachtige geur dat van nature in een aantal planten voorkomt. Ik denk dat deze douchegel daarom zo lekker zoet ruikt zonder dat het te opdringerig is. Zeker top voor in de zomer. Het is trouwens ook heel zuinig in het gebruik en het schuimt goed.

My Coconut Island (Treaclemoon)

Ik geloof dat ik al eerder kort hierover geschreven heb. Deze kokosgeur is echt heerlijk, net alsof je een kokosnoot vloeibaar hebt gemaakt en dat als douchegel gebruikt. Klinkt dat logisch? Je snapt vast wel wat ik bedoel. De geur is minder sterk dan de mangodouchegel. Het is op de achtergrond aanwezig en tegelijkertijd goed te ruiken.

Een voordeel van deze douchegel is dat de kokoslijn van Treaclemoon de grootste van dat merk is. Naast dit product is er matchende handzeep, scrub, body butter en bodylotion. Toch niet zo’n fan van kokos? Probeer dan van hetzelfde merk Dusted Cocoa Heaven, deze ruikt naar langzaam smeltende chocolade… That Vanilla Moment is ook heel erg goed, net versgebakken cake. Stiekem zijn alle geuren vet lekker, ik wil ze allemaal!.

So Relaxed (Aroma Sensations van Palmolive)

Jaren terug, toen ik deze douchegel voor het eerst rook, was zowel de naam als de verpakking anders, maar volgens mij is er aan het product zelf geen steek veranderd. Het is een heerlijk zachte lavendelgeur met kardemom en ylang ylang erdoorheen. Ik heb dat laatste nog nooit apart geroken, maar ik weet wel dat dit samen met lavendel een perfecte geur geven. Even eraan ruiken en je wordt meteen ontspannen en slaperig. Het meest ideale moment om het te gebruiken is dan ook ’s avonds, vlak voordat je gaat slapen of als je nog even relaxed gaat lezen of iets dergelijks. Het werkt ook echt perfect tegen stress of wat dan ook.

Doordat deze geur wat minder zoet is, doet het me altijd denken aan het najaar. Voor de zomer zijn denk ik de bovenste twee favoriet en deze voor de winter. Het jammere is dat ik nog maar een heel klein bodempje over heb…

2 thoughts on “De 3 lekkerst ruikende douchegels”

Geef een reactie

