Weekoverzichten

This was week 32 ~ Sir Nicholas, blegh en 110 kilometer omrijden

This was week 32

De week begon nogal mèh en ik was dan ook bang dat dit een heel erg eentonig en deprimerend verslag zou worden. Gelukkig klaarde de boel vanaf woensdag weer op en gebeurde er genoeg interessante (lees: onhandige) dingen. Enjoy!

Zondag 7 augustus

Het wilde niet. Soms heb je van die dagen dat alles uit je handen valt en dergelijke, maar dan lach je erom en is het oké, alleen vandaag ging eigenlijk alles mis. Of nou ja, het was net stroop. Met ‘stroop’ bedoel ik dat alles veel langzamer en klungeliger gaat dan dat je gewend bent.

Maandag 8 augustus

Cherrytomaat

Een wonder is geschied: er zit een tomaatje aan de plant. De moestuintjesactie is al een hele tijd geleden afgelopen en ondanks dat de planten enthousiast de lucht in schoten, kwam er niets aan dat duidde op een tomaat. Nu zitten er zelfs nog een aantal trosjes bloemen aan. Top, eindelijk.

Dinsdag 9 augustus

’s Ochtends vroeg lag ik even wakker toen het plots begon te onweren en stortregenen. Heel leuk hoor, zomer. Aan het aantal seconden tussen de flitsen en het gerommel kon ik ook nog afleiden dat de bui heel erg dichtbij was :/ (Mocht je willen weten hoe dat werkt: tel het aantal seconden tussen een flits en gerommel, vermenigvuldig het met 340 (= +/- de geluidssnelheid in m/s) en dat weet je de afstand in meters tussen jou en de bui.) Eén ding scheelt: het dak is een paar weken geleden gerepareerd, dus het lekt niet meer boven! Aan het einde van de bui zat er wel een mug in mijn klamboe. Ik heb nu een prachtige muggenbult op mijn wang, yay not.

Op mijn werk voelde ik me ineens niet lekker meer, geweldige timing dit. Als ik me belabberd voel, is het altijd in de vakantie of in het weekend.

Woensdag 10 augustus

Gelukkig ging alles weer goed en kon ik met een vriendin afspreken. We wilden allebei al een tijdje een shirt een make over geven, dus we hebben simpele shirts verknipt en geverfd tot hele nieuwe exemplaren. Eerst was ik bang dat het verven op de een of andere manier niet zo mooi zou worden, maar het is echt heel simpel. Gewoon de aanwijzingen op de verpakking volgen en dat is het. Mocht je het zelf ook willen proberen: neem geen machineverf. Foto’s volgen trouwens nog, hij is namelijk nog niet helemaal af.

Donderdag 11 augustus

Wat is dit? Ik droeg niet alleen sokken, een joggingbroek en een hemdje (normale vakantiekledij), maar ook dikke sloffen, een vest en een trui. Blegh. Op deze manier wil ik niet in Nederland wonen hoor.

Gebroken nagellak

Tot overmaat van ramp (nou ja, ‘ramp’) brak dit potje nagellak. Hij draaide zo uit elkaar. Lekker dan.

Vrijdag 12 augustus

Samen met mijn moeder ging ik naar Dierenpark Emmen (ik weiger het bij de nieuwe naam te noemen) omdat het niet zo heel lang geleden vernieuwd is. Mijn oordeel: nee. Er zijn erg weinig diersoorten, veel verblijven zijn niet goed te zien en het lijkt meer te gaan om de eettentjes en de speeltuinen dan om de dieren. Het enige pluspunt was toch wel het nijlpaardenverblijf. Normaal gesproken staan nijlpaarden een beetje voor zich uit te staren op een vlakte, maar in Emmen bestaat het grootste deel van hun vlakte uit water. Je kunt ook onder water kijken en dat is echt top. Dan pas heb je door wat voor een kolossale dieren het zijn en waarom je ze in het wild vooral moet mijden.

De weg erheen was trouwens wel een dingetje. In eerste instantie reden we zonder navigatiesysteem, totdat we langs het stadion van SC Heerenveen kwamen. Hm, het noorden van Nederlands was wel het doel, maar niet zó noordelijk. Uiteindelijk hebben we 110 km omgereden. Nu weet ik wel dat ‘tot ziens’ in het Fries ‘oant sjen’ is. Educatief ritje.

Eyeliner whatever

Tevens gebeurde er iets met eyeliner…

Zaterdag 13 augustus

Sir Nicholas

Mag ik aan u voorstellen: Sir Nicholas. Een piepklein, bruinwit dwergkonijntje. Hij is drieënhalve maand oud en woont sinds vandaag hier. Zijn naam is trouwens geen referentie naar Harry Potter, ik vond het wel leuk om een klein konijn een grote, Brits klinkende naam te geven. Bovendien past het wel bij hem. Aan de ene kant van zijn gezicht is ‘ie vooral heel schattig, maar aan de andere kant heeft hij een soort van donkere wenkbrauw, waardoor het net is alsof hij iets nors en statig kijkt.

Aww

Aww… <3

2 thoughts on “This was week 32 ~ Sir Nicholas, blegh en 110 kilometer omrijden”

Geef een reactie

