This was week 31 ~ Bedorven voedsel, lijntjes en megacracker

This was week 31 - Bedorven voedsel, lijntjes en megacracker

Ondanks dat ik dacht dat ik deze week vooral zou werken, gebeurde er toch genoeg interessante dingen. Zo vergiftigde ik mezelf per ongeluk een soort van, at ik gigantische crackers en vierde mijn blog z’n tweede verjaardag. Kijk je mee?

Zondag 31 juli

Op de dag zelf gebeurde niet veel bijzonders, maar ik kwam er wel achter dat ik maandag niet hoefde te werken. Yay!

Maandag 1 augustus

Jeetje, augustus alweer. Altijd wanneer de maanden weer een lange naam krijgen, voelt het alsof het einde van het jaar ineens heel dichtbij komt.

Met mijn moeder ging ik naar de Ikea om gewoon wat rond te neuzen. Dat vond ik wel leuk om te doen, afgezien van een medewerker van het restaurant die nogal arrogant deed. Het is soms ook leuk om te horen wat andere mensen bespreken bij het uitzoeken van meubels:
Vrouw: ‘Maar wat is het dan precies?’
Man: ‘Volgens het label is het een opbergcombinatie.’
Vrouw: ‘Oh. Maar wat moet je er dan in opbergen?’
Echt, een beetje meer fantasie zou niet onwenselijk zijn. Stop gewoon de spullen die anders in de weg liggen in de ‘opbergcombinatie’ (het was een gewone kast).

Megacracker

Bij het supermarktgedeelte van de winkel lagen pakken met van die enorme Zweedse crackers. Ik wist wel dat het bestond, maar kijk eens hoe groot die dingen zijn! De worden volgens mij op een speciaal wiel gebakken, vandaar ook het gat in het midden. Ik had eigenlijk geen idee hoe ik hem zou beleggen, maar uiteindelijk…

Belegde megacracker

…maakte ik er dit van. Met de klok mee: hummus met tomaatjes, komijnekaas, tahin met komkommer, een soort van tomatenspread met basilicum, strooikaas met peper en avocado. Nu ik er zo naar kijk stoort het me een beetje dat de vakjes niet even groot zijn, maar het geeft niet dat de avocado de meeste ruimte heeft. Het meeste van het beste spul :)

Dinsdag 2 augustus

Na een dag werken bracht ik een bezoekje aan de dierenwinkel. Ik ging er eigenlijk alleen voor parkietenvoer heen, maar zoals gewoonlijk stond ik bij de dieren te neuzen. Meestal heb ik mijn aandacht vooral bij de parkieten die er zitten, dan klets ik met ze (ik kan parkieten nadoen, hoewel mijn gezicht er dan wel een beetje awkward uitziet) en kijk ik of het poppen of mannen zijn. Echter, dit keer bleef ik wat langer bij de konijnen staan. Blacky is inmiddels anderhalve week dood en hij is zo onvervangbaar als ik weet niet wat, maar het is zo fijn om zo’n pluizebol te hebben die tevreden op een stuk bloemkool knaagt, door het gras heen hupst en van de trap in het hok afstormt als je ’s ochtends eten komt geven…

Lijn

Aan het einde van de dag was ik megamoe en scrolde wat rond op Twitter (jaja, daar hang ik ook al rond, stalk je me al via @IridiumNLblog?). Daar vond ik dit toevallige geheel van Teske en Iris. Na wat navraag bleek die lijn toch echt geen verzinsel van mijn moeie hoofd.

Woensdag 3 augustus

Na een ochtendje werken ging ik met mijn moeder en zus naar de Apenheul. Het contrast kan niet groter zijn. Nu moet ik wel zeggen dat het qua neerslag in de supermarkt toch een stuk fijner is :) . De regen viel op zich wel mee, maar ik heb wel dankbaar gebruik gemaakt van mijn parapluutje.

Persoonlijke gebruiksaanwijzing

Thuis begon ik aan een verse Flow. Er zitten vaak van die extra dingetjes van papier bij. Dit keer zat er een persoonlijke gebruiksaanwijzing in. Grappig om in te vullen. Ik besloot dan ook een artikel te schrijven over mijn gebruiksaanwijzing.

Donderdag 4 augustus

Vandaag was het weer eens zo’n dag waarop alles, maar dan ook alles uit mijn handen donderde. Het ergste was nog wel dat ik twee stapels dozen om liet vallen. Nee, dat is niet waar, die waren niet mijn schuld (de rest wel though). Ik moest twee stapels dozen uit de vriezer halen en de onderste dozen waren ingezakt, waardoor ik feitelijk twee rijdende torens van Pisa had. Eenmaal buiten de vriezer viel staper numero 1 tegen mij aan en de andere zorgde ervoor dat de grond op een obstakelparcours leek. Het is vast heel grappig om mij aan het werk te zien.

Vrijdag 5 augustus

Ik vroeg me eerder deze week nog af hoe lang je zelfgemaakte hummus eigenlijk in de koelkast kunt bewaren en vandaag kreeg ik het antwoord. Ik stak mijn neus in de pot en het rook behoorlijk veel zuurder dan wenselijk is. Eerst dacht ik dat het niet te ruiken zou zijn, er zitten immers vier tenen knoflook in, maar dat kan dus wel. Er zat trouwens ook iets dat leek op witte schimmel aan de binnenkant van de deksel. Toen bedacht ik me dat de zure lucht al ergens begin deze week aanwezig was, alleen besteedde ik er geen aandacht aan. Ik had wel af en toe buikpijn bedenk ik me nu… Nou ja, ik heb een paar dagen bedorven hummus tot nu toe gewoon overleefd.

Zaterdag 6 augustus

2 jaar bloggen

Mijn blog bestaat 2 jaar! Daarom wil ik graag een Q&A doen, doe je mee?

Flow quoteNa het stofzuigen (hele spannende activiteit voor een blogverjaardag, I know) ging ik even zitten om de Flow te lezen. Na een paar bladzijden kwam ik dit tegen. Driemaal raden waar ik toen weer mee verderging :D

Cracker

Als avondeten maakte ik weer zo’n gigantische cracker klaar, dit keer stak ik er nog meer tijd in. Het eindresultaat was een loodzware schotel. Misschien dat ik er de volgende keer wat minder tomaatjes en komkommer op doe. Nee, toch niet. Het was te lekker.

En verder

Avocado dood

Mijn avocado dreigt dood te gaan… Wat nu?

2 thoughts on “This was week 31 ~ Bedorven voedsel, lijntjes en megacracker

Geef een reactie

