Weekoverzichten

This was week 30 ~ Blacky is dood, ui-tdaging en sluwe eenden

This was week 30 - Blacky is dood, ui-tdaging en sluwe eenden

Mja, ik weet nog steeds niet wat ik van deze week moet denken. Het begon bijzonder stom, eindigde ook niet heel geweldig, maar tussendoor zaten er gelukkig nog was leuke dingen. Ik ging bijvoorbeeld met mijn zus naar de bioscoop, nam een video op, verbouwde de boel en ik deed nog wat andere dingen.

Zondag 24 juli

 

Blacky is dood. Ik had het wel aan zien komen, aangezien hij de laatste week minder actief bezig was en blind werd, maar het was toch bijzonder kut. Volgens mij heeft hij niet echt pijn geleden, alleen hij zat duidelijk niet goed in z’n vel en hij leek ook niet meer te willen leven. Een dag werken bood afleiding, totdat ik thuiskwam. Hoef je ineens niet meer te kijken of hij genoeg water heeft. Dat geef ik nu aan de pruimenboom waar hij naast ligt.

Maandag 25 juli

Neptattoo

In de la lag al jaren een neptattoo en ik besloot hem ein-de-lijk eens op te plakken, anders vind ik het zonde om weg te gooien ;) . Het was meer een sticker dan een echte tattoo, tenminste, dat dacht ik. Later kwam ik erachter dat het folie er ook nog eens af moest. Hehe, typisch iets wat ik altijd heb. Toen ik het eraf trok, bleef er praktisch niets zitten op mijn enkel. Dat was de moeite van het opplakken dus nauwelijks waard. Ach ja, het ding ligt in ieder geval niet meer rond te slingeren.

Dinsdag 26 juli

Ik begon met mijn wifi-verbouwing. Voor als je het vorige week niet gelezen had: in de oude opstelling van mijn slaapkamer had ik wel wifi op mijn bed, maar niet op mijn bureau. Mijn bed staat nu dus weer op de plek waar die anderhalf jaar geleden tien jaar heeft gestaan, waardoor ik eigenlijk nog steeds op een vertrouwde plek slaap.

Kast weg

Verder dumpte ik mijn plankenkast voor een lage sidetable, de planken van de grote kast waren toch zo goed als leeg. Bovendien gooide ik weer meer spullen weg (lekker verrassend :p ).

Wifi-verbouwing

Zoals je kunt zien, was het een heerlijke bende. Not.

Woensdag 27 juli

Ik werkte ’s ochtends extra en moest dus om half zeven opstaan. Dat was nogal een tegenvaller, want de laatste keer dat ik dat deed is echt maanden geleden denk ik. Op de heenweg was het gelukkig heerlijk weer, ook al was het nog maar half acht. Op de terugweg begon het ineens flink te plenzen. Niet zo lekker als je alleen een shirt met korte mouwen hebt. Ik schuilde in een fietstunneltje, waar even later een stel eenden snel aan kwamen zetten. Sluwe beestjes zijn dat: iedere keer als het regent komen ze naar de tunnel om bij schuilende mensen te bedelen om voedsel. Jammer voor ze, ik had niets boeiends bij me.

Donderdag 28 juli

Ik ging met mijn zus naar De GVR (of eigenlijk ‘The BFG’, we keken de originele versie) en ik vond hem erg goed gelukt. Het was een beetje nostalgisch, aangezien ik tot dan toe alleen de inmiddels behoorlijk oude tekenfilm had gezien. Het verhaal is natuurlijk sprookjesachtig mierzoet, maar dat geeft totaal niet. Voor de film gingen we ook nog uit eten bij een heel leuk restaurant. Ons tafeltje op het terras stond direct naast het water, dus tijdens het eten kon je bootjes bewonderen die op slechts een paar meter afstand langskwamen.

Gedroogde roos

Mijn roos is trouwens uit zichzelf goed gedroogd, ik dacht dat het op z’n minst een schimmelbende zou worden.

Vrijdag 29 juli

Na wat schoonmaakwerk nam ik ’s middags een video op en ik ben er méga enthousiast over. Ik vertel nog lekker niet wat ik precies heb gefilmd, maar ik was er zo druk mee bezig dat ik niet doorhad dat ik al anderhalf uur bezig was.

Verder besloot ik die dag om hutspot te maken, alleen ik was vergeten dat uien en Iris geen goede combinatie is. Men zegt altijd dat rode uien heel scherp zijn, maar de gele uien die hier in de kelder liggen zijn bijzonder tranentrekkend. Mijn tactiek is om zo snel mogelijk de buitenste vellen eraf te halen, de uien onder de kraan in vieren te snijden en de boel te vermalen in de blender. Ook al was ik op die manier minimaal blootgesteld aan de kale ui, ik moest toch meerdere keren de keuken uitlopen omdat mijn ogen flink begonnen te branden. Hutspot maken: je moet het maar kunnen.

Zaterdag 30 juli

Ramen gelapt

Niet zo’n boeiende dag. ’s Ochtends ging ik werken, ’s middags lapte ik de ramen (en natuurlijk ging de zon ineens schijnen, hallo strepen!) en daarna voelde ik me alsof iemand per ongeluk met een vrachtwagen over me heen had gereden. Slapen gaat vannacht zeker wel lukken geloof ik. Maar, je zou niet zeggen dat bovenstaande foto door het glas heen gemaakt is. Ik kan dus weer naar buiten kijken zonder een gek filter.

En verder

Volgende week heb ik niet zoveel op de planning staan, wat ik moet iedere dag werken. Is ook nuttig, maar ik hoop wel dat er nog iets spannend gebeurt.

2 thoughts on “This was week 30 ~ Blacky is dood, ui-tdaging en sluwe eenden”

Geef een reactie

